Dit is een vraag en aanbod rubriek voor BARF ingredienten en de Verzamelplaats

Moderator: Charlie Angel

Door *wendy*
Ik ben lui geworden. Eerder regelde ik alles zelf en heb zelfs zelf nog een bedrijfje gehad met vleesbezorging.
Maar ik werd gek om van alles en iedereen afhankelijk te zijn. Nu ben ik dat alleen van Lupa  :D
En die weet de weg in mijn garage  ;D
Door WillyP
[quote="*wendy*"]
Ik ben lui geworden. Eerder regelde ik alles zelf en heb zelfs zelf nog een bedrijfje gehad met vleesbezorging.
Maar ik werd gek om van alles en iedereen afhankelijk te zijn. Nu ben ik dat alleen van Lupa  :D
En die weet de weg in mijn garage  ;D
[/quote]

Doen wat jou het beste uitkomt!
Door Lyna
*wendy* schreef: Ik ben lui geworden. Eerder regelde ik alles zelf en heb zelfs zelf nog een bedrijfje gehad met vleesbezorging.
Maar ik werd gek om van alles en iedereen afhankelijk te zijn. Nu ben ik dat alleen van Lupa :D
En die weet de weg in mijn garage ;D
Hoi Wendy,
ik heb het idee dat daar mijn voorkeur ook naartoe gaat :-[
Wij wonen ook niet echt in het centrum van de wereld en het vraagt toch enorm veel tijd en organisatie. Naast een full-time job heb ik ook geen tijd en zin om in het weekend nog kilometers voor voedsel rond te rijzen. Dan ga ik toch liever met mijn hondje ergens leuk naar een strand of zo....
Maar ik ga dat nog bekijken hoe en wat het makkelijkste voor mij zou zijn.
Pootje van Buddy!

--> Belgjes :-*
Mijn diepvries is nog steeds goed vol, de volgende keer als ik iets ga bestellen dan laat ik het even van tevoren weten. Misschien is het voor jullie interessant iets mee te bestellen en bij mij op te halen. Ik kom toch aan het minimum bedrag, dus alles kan, maar niets hoeft ;D
Door WillyP
Sieglinde schreef: 40 min van sluis, vlakbij Tamara
Ok, handig om te weten. Je staat erbij.
Laatst gewijzigd door WillyP op do 19 jul 2012, 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pearlsofpassion
WillyP schreef: Iemand interesse in hele ganzen? Nog in de veren. Ik krijg ze met regelmaat aangeboden, maar weet van te voren nooit wanneer. En moet daarom ook nog al eens 'nee' zeggen.

Als jullie van te voren zeggen hoeveel ganzen je zou willen, kan ik ze aannemen en kun je ze bij mij op komen halen.
€2,50 per stuk.
Als er nog mensen van deze kant interesse hebben, wil ik er wel eens om komen. Maar ik zou er zelf maar eentje moeten hebben...
Het is toch een heel eindje rijden, en ik zou dan over Goes en Antwerpen moeten. Kwestie van andere mensen ook te laten weten waar ik langs rij. ;)
Want er moet natuurlijk wel genoeg interesse zijn om dat rendabel te maken.
Door WillyP
pearlsofpassion schreef: Als er nog mensen van deze kant interesse hebben, wil ik er wel eens om komen. Maar ik zou er zelf maar eentje moeten hebben...
Het is toch een heel eindje rijden, en ik zou dan over Goes en Antwerpen moeten. Kwestie van andere mensen ook te laten weten waar ik langs rij. ;)
Ja, en dan het lastigste is dat het er soms maar enkele zijn en soms wat meer. Ik weet het echt niet van te voren. En ik kan het niet bewaren om ze op te sparen. Maar je weet maar nooit, als er geïnteresseerden zijn kunnen we altijd een lijstje maken en kijken wat ik aangeboden krijgen en aan de hand van del lijst verdelen.
Door flin
pearlsofpassion schreef: Als er nog mensen van deze kant interesse hebben, wil ik er wel eens om komen. Maar ik zou er zelf maar eentje moeten hebben...
POP:

m'n man rijdt regelmatig naar Terneuzen, of Westdorpe, (vanuit Vlissingen) staat in start-mail ;)

Willy woont bijna naast de deur, en manlief wil best wat gans die kant op rijden,
25,26 en 27 juli zou mooi uitkomen,

afhankelijk van de ganzen natuurlijk :)

laat maar horen of ........de puzzel past!
Door WillyP
flin schreef: POP:

m'n man rijdt regelmatig naar Terneuzen, of Westdorpe, (vanuit Vlissingen) staat in start-mail ;)

Willy woont bijna naast de deur, en manlief wil best wat gans die kant op rijden,

Geen ganzen vandaag.... De vraag is wanneer, je weet het nooit. Heb geduld.
Door pearlsofpassion
flin schreef: POP:

Oh ja, das al wat gemakkelijker.
Zijn er mensen uit mijn regio die interesse hebben?
Want voor 1 gans is het nog steeds ontzettend ver... :(

Als ik naar Terneuzen ga, rijdt ik over Zelzate. Ook bij mij thuis komen halen is natuurlijk mogelijk. Als er iemand dan interesse zou hebben in het karkas, dat kan je gratis krijgen (eens ik ze uitgebeend heb). Daar kan ik toch niets mee doen. ;)

Iemand interesse?
Door Barbaravh
Terneuzen is voor mij ook goed te doen, wil ik er wel eens 2 proberen.

Edit: Westdorpe ligt nog een 12km dichter, dus dat kan voor mij ook!
Laatst gewijzigd door Barbaravh op ma 23 jul 2012, 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lyna
Hoi, hoi,

ik had op zich gedacht interesse te hebben. Dat was in de veronderstelling, dat mijn man de ganzen bewerkt (veren eraf, ingewanden eruit, etc). Maar mijn man ziet dat helemaal niet zitten  >:(

Nu weet ik niet goed of ik er zelf aan zou beginnen  :animal_rooster:
Als het zo warm is, lijkt me dat ook niet zo perfect, om dat te doen. Hoe doen jullie dat met zo'n weer? Trouwens is Terneuzen voor mij ook heel goed, ik werk daar  ;D

Ik moet er nog over nadenken, maar volg het thema wel!

Groetjes,
Lyna
Door pearlsofpassion
Er staat ergens een topic over hoe je ganzen het gemakkelijkst schoonmaakt.
Er zouden filmpjes op youtube staan over hoe het moet.
Je kan ze het best villen meen ik me te herinneren.

Ik maak me er niet zo'n zorgen in, ik heb ook ooit mijn kippen geslacht. 
Ik zou ze niet beginnen pluimen, want dat is nogal een werk, maar dat kan natuurlijk ook.  Dan heb je een kip zoals je een braadkip in de winkel koopt, enkel nog met organen erin.  Je kan dan de darmen er langs het achterwerk uittrekken.
Maar juist omdat ik dat niet zag zitten, heb ik het bij mijn kippen anders gedaan.  Ik heb ooit een duif gedissecteerd op de univ en zo heb ik het bij de kippen ook gedaan.
Snede door de huid over het borstbeen, huid losmaken naar beide kanten, en filets van het borstbeen afhalen.  Voor mij gaat dat het eenvoudigst met een heel klein fijn maar super scherp mesje.  Een schaartje kan ook altijd van pas komen voor de huid los te maken of pezen of dergelijke. Maar de filets moet je gewoon langs het borstbeen heen snijden en er dan ook onderdoor.  Daarna heb je de ribbenkast vrij en die kan je doorknippen aan weerszijde.  Daarna kan je ze langs boven openen en eventueel aan het sleutelbeen lostmaken.  Je hebt dan borst van rug gescheiden.  Nu liggen de organen vrij.  Je kan er eenvoudigweg uit halen of laten zitten wat je wil houden en weggooien wat je niet nodig hebt (de hele darmen).  Probeer er de longen of nieren niet uit te halen, zeker niet als je het karkas wil gaan voeren. 
Ik hoef het karkas niet, en als niemand het zou willen, zou ik de nieren wel nog proberen eruit te halen.
Ik geloof dat je de galblaas ook voorzichtig moet verwijderen (zwart-groen zakje bij de lever met donkergroene vloeistof erin) omdat dat slecht zou smaken.
Daarna werk ik de huid verder weg rond de poten en vleugels kan je misschien wel best gewoon pluimen en in zijn geheel afhakken.

Hals en kop kan je natuurlijk aan een hond mooi voeren, of de vleugels en poten kunnen weet ik niet, er is mij gezegd dat gans ongeveer als kalkoen zou zijn. Voor mij is het alleszinds geen optie.  Ik wil gewoon het vlees en de organen voor mijn katten.
Als je van plan bent de hele karkas te voeren, hoef je er de filets natuurlijk niet af te halen, maar dan moet je langs onderen er alle organen die je niet hoeft uit te halen.
Dan kan je de gans als het ware in zijn geheel voeren (al dan niet in stukken gehakt, afhankelijk van je hond).

Ik geloof wel dat de manier die beschreven wordt, eenvoudiger en sneller is.  Ik zou die eerst eens zoeken.  ;)
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op di 24 jul 2012, 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door koreander
Hoi,

wil me ook aanmelden bij de verzamelgroep zeeland.
Kom uit Zierikzee en heb een kruising mechel x labrador.

Heb net een bestelling van richard versvoer binnen en de dame vind het heerlijk.
Door WillyP
koreander schreef: Hoi,

wil me ook aanmelden bij de verzamelgroep zeeland.
Kom uit Zierikzee en heb een kruising mechel x labrador.

Heb net een bestelling van richard versvoer binnen en de dame vind het heerlijk.
Ik zet je erbij.
Lyna schreef: Hoi, hoi,

ik had op zich gedacht interesse te hebben. Dat was in de veronderstelling, dat mijn man de ganzen bewerkt (veren eraf, ingewanden eruit, etc). Maar mijn man ziet dat helemaal niet zitten >:(

Nu weet ik niet goed of ik er zelf aan zou beginnen :animal_rooster:
Als het zo warm is, lijkt me dat ook niet zo perfect, om dat te doen. Hoe doen jullie dat met zo'n weer? Trouwens is Terneuzen voor mij ook heel goed, ik werk daar ;D

Ik moet er nog over nadenken, maar volg het thema wel!

Groetjes,
Lyna
Ook met dit warme weer slachten wij ze, maar wel zo snel mogelijk natuurlijk. Villen is het makkelijkste. Verder heeft Pearlsoppassion al veel uitleg gegeven. ;)

Verder heb ik een topic geopend in vraag en aanbod, waar je je aan kunt melden als je het wel ziet zitten om een gans zelf uit de veren te krijgen. http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 550.0.html
 Terug naar “Vraag en Aanbod BARF ingredienten en Verzamelplaats”

Barfplaats wordt gesponsord door