Dit is een vraag en aanbod rubriek voor BARF ingredienten en de Verzamelplaats

Moderator: Charlie Angel

Door robbiekomvoor
Genji Miles schreef: Ik moet eerlijk bekennen dat ik er ook een beetje buikpijn van krijg dat mijn berichtje niet serieus genomen wordt blijkbaar en zonder pardon het hele topic weg wordt gehaald, het is ook mijn laatste bestelling geweest bij hem, niet omdat het vlees niet goed is, maar wel omdat ik voor 5 andere mensen bij hem besteld heb en die dus allemaal dezelfde klacht hebben, Stel dat je in 20 kilo steeds 50 gram mist, dan is het dus wel een kilo dat je teveel betaald hebt...dat vind ik eigenlijk niet kunnen. Heb er al zakjes tussen gehad van 875 gram... dat is niet ''bijna'' een kilo. Wel ''fijn'' om te lezen dat ik niet de enige ben met deze problemen.

Edit: overigens ben ik niet het type dat alles op de kilo afweegt, maar omdat ik dus klachten kreeg van de anderen (die precies een kilo per keer voeren bijvoorbeeld) ben ik het na gaan wegen.
Eerlijk gezegd vind ik het geen drama,dit gebeurd wel vaker en niet alleen bij Jurgen,1kg te weinig op zo'n 20kg vind ik acceptabel,daar ga ik verder niet moeilijk over doen.
Mijn ervaringen met Jurgen wat vlees betreft,zijn prima,hij geeft eerder te veel dan te weinig en de kwaliteit is meer dan goed.
Omdat er verder geen op of aanmerkingen waren,is het topic op mijn verzoek verwijderd.
Door Genji Miles
Het was een schatting die kilo, maar als ik het dan echt precies moet berekenen, even een uitslag van een random weging:

Eend: 868, 965, 1056. Gans: 960, 1037, 1075, 785, 754 = -132-35+56-40+37+75-215-246= 500 gram te weinig op 8 kilo. Ik had 85 kilo. Dat betekent kort door de bocht dat ik 10*500 gram te weinig zou hebben gemiddeld... en dan is het dus ineens 5 kg op 85 kg.... en dan vind ik het dus niet terecht dat ik als een zeur wordt afgescheept. En dan heb ik het dus nog niet eens over die halve kg spiervlees die dus ook ontbrak...
Laatst gewijzigd door Genji Miles op di 22 okt 2013, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door monster
Ik kan er wel mee leven, soms iets meer, soms iets minder.
Het is alleen zo smerig om te zien en te ruiken, maar ze doen er een moord voor.
Grappig al die kogeltjes in de etensbak, had ik nog nooit gezien
Door robbiekomvoor
Genji Miles schreef: Het was een schatting die kilo, maar als ik het dan echt precies moet berekenen, even een uitslag van een random weging:

Eend: 868, 965, 1056. Gans: 960, 1037, 1075, 785, 754 = -132-35+56-40+37+75-215-246= 500 gram te weinig op 8 kilo. Ik had 85 kilo. Dat betekent kort door de bocht dat ik 10*500 gram te weinig zou hebben gemiddeld... en dan is het dus ineens 5 kg op 85 kg.... en dan vind ik het dus niet terecht dat ik als een zeur wordt afgescheept. En dan heb ik het dus nog niet eens over die halve kg spiervlees die dus ook ontbrak...
Heb je alle 85kg na gewogen :o?
Door Brigitte
Normaal gesproken ben ik ook niet zo van het nawegen, maar ik had 10 kg hart besteld, en dat portioneren ik dan in zakjes van 250 Gr., ik scheur dus 40 zakjes af, en hield er 8 over. Toen ben ik pas gaan nawegen, en kwam 2 kg tekort, das me toch te gortig.
Door robbiekomvoor
Brigitte schreef: Normaal gesproken ben ik ook niet zo van het nawegen, maar ik had 10 kg hart besteld, en dat portioneren ik dan in zakjes van 250 Gr., ik scheur dus 40 zakjes af, en hield er 8 over. Toen ben ik pas gaan nawegen, en kwam 2 kg tekort, das me toch te gortig.
Ik weeg het ook nooit na,tenzij ik een vermoeden heb dat het echt te weinig is.
Als de boel ontdooid is,weegt het natuurlijk minder,dat zou ook kunnen natuurlijk,er komt best veel vocht vanaf,zowel van het spiervlees als van de gemalen gans.
Ik ga er nu zelf ook op letten en als het echt te weinig is,zal ik het zeker aan Jurgen melden ;).
Door marcoenjacqueline
Ik weeg het eigenlijk ook nooit exact na. Soms merk ik het aan het aantal zakjes inderdaad, dat ik iets tekort kom, maar zo heb ik ook weleens iets teveel. Maar ik heb naar aanleiding van deze berichtjes net even de weegschaal erbij gepakt. Van de gemalen gans heb ik 5 kg besteld en 5,1 kg ontvangen (nog in de originele verpakking). Van het spiervlees heb ik 5 kg besteld en heb ik na het portioneren (met wat vochtverlies) 4,8/4,9 kilo over. Wat mij betreft dus prima in orde.
Door Genji Miles
Nee ik heb niet alle 85 kg nagewogen maar wel mijn eigen 20 kg en dan ook nog eens een kilo of 10 van anderen die nagewogen is, dit is overigens bevroren gewogen in de originele zakjes, dus geen verlies van vocht o.i.d. Zoals ik al zei, een beetje verschil maakt me niet zo veel uit, inderdaad de eneke keer krijg ik te veel en de andere keer te weinig, maar ik vind dit toch wel erg veel afwijken van wat ik gewend ben. Vandaar dat ik het even signaleer.
Door Angelique
Genji Miles schreef: Ik moet eerlijk bekennen dat ik er ook een beetje buikpijn van krijg dat mijn berichtje niet serieus genomen wordt blijkbaar en zonder pardon het hele topic weg wordt gehaald, het is ook mijn laatste bestelling geweest bij hem, niet omdat het vlees niet goed is, maar wel omdat ik voor 5 andere mensen bij hem besteld heb en die dus allemaal dezelfde klacht hebben, Stel dat je in 20 kilo steeds 50 gram mist, dan is het dus wel een kilo dat je teveel betaald hebt...dat vind ik eigenlijk niet kunnen. Heb er al zakjes tussen gehad van 875 gram... dat is niet ''bijna'' een kilo. Wel ''fijn'' om te lezen dat ik niet de enige ben met deze problemen.

Edit: overigens ben ik niet het type dat alles op de kilo afweegt, maar omdat ik dus klachten kreeg van de anderen (die precies een kilo per keer voeren bijvoorbeeld) ben ik het na gaan wegen.
Topics worden verwijderd als de topicstarter dit aangeeft en/of als er langer dan 1 maand niet meer op gereageerd is. En nee, ik ga in betreffende topics niet meer nakijken of er nog onbeantwoorde vragen in staan, daar zul je dan toch zelf achteraan moeten gaan.
Door wijkje
Yup...Ik had al beetje aan mezelf gedacht omdat ik dag later in buurt van Amersfoort ben..Maar als iemand het in Apeldoorn kan halen zou ook fijn zijn..Eventueel als ik tijdstip weet kan ik ook naar Apeldoorn rijden de zaterdag..
Door Ulrike
Zou er misschien iemand zijn die een doos wild konijnkarkas max. een week voor me kan opslaan in de omgeving Arnhem/Achterhoek? Ik zie dat in een ander topic wat artikelen van me niet voorradig zijn, dus ik moet weer wat ruimte hebben  :D. Ik ben alleen van 22 t/m 25 november met mijn familie weg.
Door Xerox
Ik werk zelf van 12.00 tot 14.00 die dag en hoop dat ik het ervoor dan kan gaan halen... Of er moet iemand anders zijn die zich opoffert  :biggrin2:

Vlees opslaan gaat hier niet lukken  :-\
 Terug naar “Vraag en Aanbod BARF ingredienten en Verzamelplaats”

Barfplaats wordt gesponsord door