Onze honden, Likozi, Nanyanika en Luca moeten eraan geloven.....baasje heeft bedacht dat we gaan BARFen. Na jaren KVV, diverse merken en smaken. Ze zijn gewent aan vooral Rund, kip, lam, markreel. Soms Eend, paard en parelhoen. En dan 1 keer in de week een lamspenslap.
Nu gaan we het anders doen!
Likozi (5jaar) eet normaal 800gr. KVV
Luca( 7 jaar) eet normaal 500gr KVV
Nanyanika ( 2,5jaar) eet normaal 1200gr KVV
= 2500gram KVV in totaal op een dag.
Ze zijn allemaal rond de 40 kilo. Maar de 1 heeft nu eenmaal meer energie nodig dan de ander om er mooi slank uit te blijven zien.
ik ben dus met mijn berekening uitgegaan voor een hond van 40 kilo. Dan kom je op 800gram Barf per dag. Dus ik zal Luca iets minder gaan geven en Nanyanika iets meer gaan geven als dat ik hier voor 1 hond neerzet.
percentage: per week: per dag
50%vleesbot 2800gr 400gr
10%groente 560gr 80gr
20%orgaanvlees 1120gr 160gr
20%spiervlees 1120gr 160gr
dit is waar ik me met mijn inkopen x3 rekening mee gaat houden.
Vleesbot; is nu kippenekken en kipkarkas.
groente; gemengde groente uit de diepvries, 1 min de kook erover. daarna gepureerd. roer ik straks door de orgaan.
organvlees: lams- hart, long,lever,luchtpijp ( had ik gemalen voor de katten, dus krijgen ze nu gemalen, volgende keer krijgen ze het los)
spiervlees: hert
Dit is wat er nu in de vriezer ligt. Maar van de week komen er nog eendennekken binnen. en over 2 weken komt konijnkarkas,koppen en vlees binnen.
Ik ga dus nog even koekeloeren voor geitorgaan, en nog andere spiervleesjes. 8)
Maar dit is mijn begin he?! ik moet nog op gang komen. En de KVV is nog niet op. Dus het is nog even afwisselen. En even wennen qua inkopen doen.

Vandaag hebben ze dus al kippenekken en hertevlees in de bak gehad. De vleeslapjes had ik iets kleiner gesneden zodat ze het makkelijker konden eten. Likozi kan nogal pruimen als ze een nieuwe smaak krijgt! Maar volgende keer laat ik de lapjes heel. Kunnen ze meer kauwen, want het ging er met smaak in. Ook op ten duur bij Likozi, al duurde het iets langer.

Nanyanika krijgt nu dus Barf volgens dit rekenschema. Maar omdat ze zoogt geef ik haar extra biogarde, en iets meer vleesbot ( ja ga gelijk weer uit de verhoudingen met haar. Om het simpel te houden

wat een gereken....reken ik goed???