[quote="JudithA"]
Oké ik heb de percentages een beetje aangepast, iets ander vlees ertussen gezet en de hele kip weggelaten (voor de gemakkelijkheid

)
maandag 250g runderstrot 200g kippenrug
dinsdag 210g kipkarkas 240g pens
woensdag 250g kalkoenkarkas 200g kalfsvlees
donderdag 135g eendennek 315 g makreel
vrijdag 260g kipkarkas 190g geitenvlees
zaterdag 210g kippennek 235g nier/long/hart rund
zondag 250g eendkarkas 200g kippenheup
Als dit goed is, ga ik dit eens proberen (ik moet nog eerst een vriezer kopen en het vlees bestellen maar dat lukt hopelijk dit weekend).
Mijn bouvier wordt echt heel snel dik (ze eet nu nog geen 200g Farmfood terwijl mijn malamute meer dan 400g eet, ze zijn ongeveer even zwaar). Ze kan wel veel wandelen enzo, maar echt uren lopen of naast de fiets lopen zoals ik met de malamute doe, lukt niet meer. Ze heeft al een knie-operatie achter de rug en heeft al veel te veel moeten stilliggen omdat ze weer een gewrichtsband verrokken had of een pees ontstoken, ...
Dus om af te vallen beweegt ze niet genoeg. Elke keer dat ze weer wat zwaarder wordt, heeft ze terug veel meer last van haar gewrichten dus ik geef liever eerst wat te weinig om daarna te verhogen dan te veel om daarna weer te moeten zorgen dat de overtollige kilo's er weer afgaan.
Nog een vraagje: wat is het gemakkelijkst om het eten te verdelen? Alle porties op voorhand maken en daarna invriezen. Of gewoon invriezen en daarna ongeveer voeren (bv. 3 kippennekken is ongeveer 100g?)?
Dank je wel voor de info iig!
Judith
[/quote]
Oei, nieuwe ronde, nieuwe vragen...
1: wat is kippenheup? Gezien het feit dat je het naast 250 gram eendkarkas voert, denk ik dat het vlees moet zijn, maar ik heb er nog nooit van gehoord, en "heup" klinkt toch ook weer als bot. Als ik het als bot meetel, voer je in totaal bijna 55% bot (1715 gram op 3145 gram totaal), en dat is toch wel erg veel, hoor.
2: waar reken je zelf runderstrot toe? Als je hem als spiervlees ziet, dan gaat het wel zo.
10% vis is prima, 15% orgaan waarvan helft pens ook in orde (mag desnoods nog meer zijn, maar hoeft niet).
Je voert nu 5 soorten plus een visje, ook niets op aan te merken.
Hoe je het eten verdeelt, hangt een beetje af van je eigen voorkeur. Op voorhand verdelen heeft als voordeel dat je het daarna alleen nog maar in de bak hoeft te kiepen en klaar is Kees - net zo handig als brokken voeren!

Zelf ben ik te lui om een middag per maand te portioneren, dus ik ontdooi gewoon wat ik de dag erop nodig heb en verdeel dat 's avonds over de bakken (hier eten ze 1 x per dag, 's avonds). Als er wat overblijft, wordt dat de dag daarop gevoerd. Alleen hart, lever en nier vries ik opnieuw in, omdat ik per keer geen hele kilo daarvan nodig heb voor drie honden en ik iedere soort maar 1 x per week voer, en dan zou de rest te lang in de koelkast op de volgende ronde liggen te wachten.
Dus net hoe je het zelf wilt!
Succes met vriezer en vlees shoppen - leukleukleuk!