Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door kira
Gezien de poepproblematiek een nieuw menu voor de huisgenoot van Dame:

Hij had een menu bestaande uit 50% vleesbot, 10% groente, 10% pens, 10% overig orgaan, 20% vlees. Ik heb nu geprobeerd het vleesbot in percentage terug te brengen naar 45%.

vleesbot, bestaande uit eendekop/nek (met en zonder veer), rug, kipkarkas, konijnkop, haaskarkas, parelhoenvleugel (de helft van het bot bestaat altijd uit kip, ik voer nl inmiddels de hele roedel van mijn ouders uit mijn portemonnee en het schip met geld is nog steeds niet gearriveerd).
vlees bestaande uit rundvlees, kopvlees, paardenvlees, en heel soms lamsvlees en haasvlees (al het vlees zijn lappen)
hart bestaande uit lamshart, runderhart (zeldzaam), kiphart, kalkoenhart
pens en boekmaag van rund
nier van konijn en soms van rund
lever meestal bio rund en soms kip of eend of konijn
maag van kip, bal van rund

Het menu wordt dan: 2000 gram vleesbot (waarvan 1 kilo kip en de andere kilo iedere week iets anders)
                                  997 gram spiervlees (2 soorten per week)
                                  444 gram de ene week pens, de andere week boekmaag
                                  133 gram 2x per 4 weken nier, 1x per 4 weken kipmaag, 1x per  4 weken bal
                                  133 gram lever
                                  288 gram hart
                                  444 gram groente (ik denk dat moeders meer geeft, ze krijgen eens per dag bio                groente uit de tuin van vaders, geblancheerd)

Uit dit menu maak ik 7 porties. Ze krijgen daarnaast regelmatig (ongeveer eens per week) een dag vis, die vis zijn hele vissen van allerlei soorten (vers gevangen door vaders en eerst ingevroren), tegen de tijd dat de visaanvoer door vaders weer stokt en de voorraad op is zullen ze in de 2000 gram vleesbot een zalmkop krijgen en vervalt de hele visdag. Verder krijgen ze iedere dag naast de groente een of twee stukken fruit en om de dag een ei (heel en rauw). Ribben e.d. mag hij niet eten (hij is niet benaderbaar tijdens het eten daarom durf ik dat niet aan).

Is het zo weer in balans? Als dit de ontlasting niet zachter maakt, ga ik terug naar 40% en eventueel een toevoeging (die iemand in het topic medisch gaf).

Barfplaats wordt gesponsord door