dinsdag
400 gram pens compleet smuldier
400 gram hart smuldier
110 gram lamsrib (voor de eerste keer uitproberen)
Woensdag
350 gram lamsrib en 2 gebroken kippevleugels met 1 rauw ei en wat gesneden verse knoflook
400 gram kipvleugels
donderdag
400 gram vlees compleet smuldier
500 gram zalmkop (hij vond het heerlijk !)
Vrijdag
250 gramEnergique (duur !) + 200 gram kipvleugels
330 gram kalfsribvlees (zonder bot) met 1 ei, 2 klontjes groentepuree (wortel, koolraap, broccoli,knoflook, waar ik ijsklontjes van heb gemaakt)
Zaterdag
400 gram pens smuldier
400 gram eendennekken + 2 klontjes groentepuree
Zondag
400 gram eendennekken
500 gram zalmkop
Maandag
200 gram Energique 1 lamsrib van ongeveer 110 gram
450 gram kipdelen (bot en vlees)
Dinsdag
400 gram vlees compleet smuldier
200 gram rundergehakt met 1 eitje
Woensdag
120 gram restant Energique en 240 gram lamsribben
500 gram zalmkop
Voor morgen staat kalfshart zo'n 200 gram in de ochtend op het menu met nog 1 lamsrib. Avond moet ik nog bedenken !
Ben ik zo op de goede weg? Ik heb niet zoveel ruimte in mijn vriezer en ben dan ook echt van plan om een vriezer erbij te kopen. Bij de poelier (en Herby) is er zoveel te koop en juist bij afname van meerdere kilo's (bv. 5 kilo kipvleugels voor 2,70 ) wordt het goedkoper. Ik heb uitgerekend dat ik afgelopen week incl. smuldier (excl. Energique, want die kreeg ik van een kennis en zag in de dierenwinkel dat dit erg duur was) zo rond de 10,- kwijt was. Over 2 weken komt er een pup labrador teefje bij en die wil ik ook meteen op Barf (Kvv) zetten. Had overigens gister bij de supermarkt een runderstaart meegenomen, niet zo groot, zo'n 250 gram, na het lezen hier op de site heb ik er maar bouillon van gemaakt !
Mariska en poot van Mac