In eerste instantie wilde ik half kvv en half barf gaan geven. De afgelopen tijd hebben we regelmatig barfhapjes tussendoor gedaan, en tot nu toe leert de ervaring dat het nauwelijks extra moeite is vergeleken met kvv. (Voeren in de ochtendstress enzo, ik zag het al voor me, maar dat valt dus reuze mee.) Ik zal wat rekening moeten houden met onze logeerpartijtjes en als Cas meegaat naar het werk is het ook niet handig als alles naar pens ruikt

Maar ik merk als je eenmaal bent bekeerd tot het BARFdom is er geen weg meer terug!

OK, dan nog wat info over mijn manneke Cas. (Staat overigens voor Casanova

Hij weegt ongeveer 10 kilo. Ik voer vooral op het oog en op gevoel, in totaal krijgt hij ruim 5% van zijn gewicht volgens dit menu.
Ik ben uitgegaan van 55% vleesbot. Hij verteert dit goed en ik heb de indruk dat hij deze hoeveelheid nodig heeft.
Verder 'slechts' 10% groente, omdat ik 15-20% rijkelijk veel vind voor een overwegend carnivoor. Maar ik zal daar nog wat meer over lezen, en afhankelijk van hoe hij het doet eventueel de groenteporties wat opschroeven.
Dan nog 20% orgaanvlees en 15% spiervlees.
Dan... het menu! Ik wilde eigenlijk twee weken nemen als uitgangspunt, omdat je dan wat meer ruimte hebt met het indelen van de porties. Maar het was nu al zo'n gepuzzel, dat ik liever jullie feedback afwacht voordat ik het nog ingewikkelder maak.

maandag
kipvleugels/-nekken/-karkas300 gram
lamstong100 gram
kalkoen dijvlees100 gram
dinsdag
lamsrug250 gram
groentemix100 gram
eitje50 gram
lever konijn of biokip100 gram
woensdag
kalkoennekken200 gram
spiervlees paard of hert200 gram
hart rund of hert100 gram
donderdag
spiervlees rund200 gram
kwartel150 gram
konijn kopje(s)150 gram
vrijdag
lamspens (vers)200 gram
konijn karkas (kop+nek+borst)300 gram?
groentemix100gram
scheut yoghurt
zaterdag
parelhoen karkas300 gram
hamster150 gram
niertjes konijn of biolam100 gram
zondag
zalmkop400 gram?
groentemix150 gram
In totaal kom ik dan op 1850 gram vleesbot, 500 gram spiervlees, 600 gram orgaan en 350 gram groentemix. Daarbovenop komt nog 300 gram aan compleet prooidier. Per week zo'n 3650 gram kwaliteitsvoer :yes:
Ik heb mijn bestelling nog niet binnen en weet dus nog niet precies weet hoe zwaar sommige dingen zijn, hoeveel vlees er aan zit etc.
Veel dank aan iedereen die hiernaar wilt kijken, en nog meer dank voor iedereen die zijn/haar gedachten hierover met mij wilt delen!