Hieronder het menu dat ik in elkaar heb gezet. Ik sta open voor alle op- en aanmerkingen!
Luna, zw. witte herderteef 6 maanden. Gewicht 23 kg, 4 % = 6440 g per week; 920 g per dag.
Maandag
540 g eendenrug
320 g orgaan (rundlever, -nier, -hart)
160 g groente
Dinsdag
540 g kippennek
210 g kopvlees rund
160 groente
ei
Woensdag
540 g konijnvoorbenen
320 g pens (rund)
Donderdag
540 g kiprug of kipkarkas
220 g wild afsnijsel (haas/hert/struis/kangoeroe)
160 g groente
Vrijdag
540 g parelhoenkarkas
320 g orgaan (rundlever, -nier, -hart)
120 g groente
Zaterdag
540 g kwartel (heel)
260 g paardenvlees
160 g groente
ei
Zondag
300 g lamsvlees
300 g sardien
200 g groente
Nog een paar opmerkingen/vragen.
Ik heb geen rekening gehouden met tafelrestjes. Wij hebben eigenlijk nooit wat over en ik ben ook niet zo voor gekookt en gekruid.
De dagbehoefte ga ik voorlopig over 3 maaltijden verdelen. Is er dan nog een voorkeur qua opdeling en volgorde (bijv. steeds vanalles wat, of juist een maaltijd met alleen vleesbot en bijv. een spiervleesmaaltijd) of is dat net hoe het het gemakkelijkste uitkomt? Is vleesbot eigenlijk zwaarder verteerbaar dan spiervlees?
Groente; wil ik eigenlijk elke dag wat maken van wat ik in de koelkast heb liggen en/of wat wij zelf eten. Dan kan het dus een mixje van steeds 2 of 3 verschillende groenten worden (door de week gevarieerd), is dat afdoende afwisseling?
Orgaan; Is het belangrijk hier vaak verschillende diersoorten voor te gebruiken. Is 320 g lever per week te veel? Wordt hart wel tot de organen gerekend, het is toch eigenlijk een grote spier?
Vis; Ik heb in mijn berekening sardien tot spiervlees gerekend. Klopt dit? Ik wil dit zo mogelijk ook wat gaan varieren met bijv. forel of makreel, en op den duur zalmkop (maar dan is het denk ik meer bot).
Vleesbot; de vleesbottypen die ik heb genomen, geen idee of dit half vlees half bot is. En is alle vleesbot die ik koos geschikt voor een beginnende jonge barfhond?
Ik zie nu ineens dat ik wel 11 verschillende diersoorten heb (het leek allemaal zo lekker

Okee, dit dus mijn menu en een hele hoop vragen. Alvast bedankt voor jullie reacties!!