[quote="Inge2104"]
Hallo!
Ik heb nog even een vraagje:
Als ik niet elke dag vleesbot, orgaan, groente en spiervlees ga voeren, hoe verdeel ik dat dan over de week?
Ik bedoel, hoe weet ik dan wanneer ze wat moet en hoeveel, snappen jullie wat ik bedoel?

Niet dat ze de ene dag nog honger heeft en de volgende dag veel te veel eet zeg maar!
Ik heb van de week nog even een goed gesprek met mijn vriend gehad over het vers voeren en nadat ik had beloofd om geen hele prooidieren te gaan voeren ging hij accoord!

Tenminste, als hij maar geen vlees hoeft te gaan hakken en verdelen, nou prima hoor, doe ik wel!
In principe zou ik dus willen beginnen met barf, maar ivm met echt te weinig vriesruimete zal 't ongeveer op half barf en half Kvv uit gaan komen.
Kan ik dan een menu voor een week maken en dat over 2 weken verdelen?
Alvast bedankt weer,
groetjes Inge!
[/quote]
Ik geef zelf elke dag iets van vleesbot. Puur omdat mijn honden het gewoon beter doen als ze elke dag iets van vleesbot krijgen. Ze krijgen daar altijd iets bij. Of spiervlees of orgaanvlees. En elke dag groente. Ze krijgen 4 keer per week vleesbot + spiervlees + groente en 3 keer per week vleesbot + orgaanvlees + groente. En ze eten 1 keer per dag.
Je kunt bijvoorbeeld ook (stel je voert 1 keer per dag) 4 keer per week vleesbot geven en dan 4 keer per week spiervlees en 3 keer per week orgaanvlees en dan voer je 4 keer vleesbot met 2 keer orgaanvlees en 2 keer spiervlees en dan nog 2 dagen alleen spiervlees en 1 dag alleen orgaanvlees.
Je kunt ook 3 maaltijden vleesbot, 2 maaltijden spiervlees en 2 maaltijd orgaanvlees geven. Nou, stel je hond eet ongeveer 800 gram per dag. Dat is 5600 gram per week. De helft geef je aan vleesbotten, dus dat is 2800 gram. Die deel je door 3 maaltijden = afgerond 900 gram. Stel je voert 20% spiervlees. Dat is dus 1100 gram per week. Dat geef je in 2 maaltijden dus dat is 550 gram. En stel je voert 20% orgaanvlees. Dat is ook 1100 gram, dus dat deel je ook door 2 maaltijden = 550 gram. Je hond eet dan 3 keer per week rond de 900 gram en 4 keer per week rond de 550 gram. Als je groente voert, zou je 4 keer per week groentemix door het spier of orgaanvlees kunnen geven.
Want, je honden hoeven helemaal niet iedere dag dezelfde grootte van maaltijden te hebben. Het is uitstekend om de ene keer een wat grotere maaltijd dan de andere keer te geven.
Qua hoeveelheden: Ik doe het zo:
Mijn hond eet 800 gram per dag. Ik voer de volgende percentages: 50% vleesbot, 20% orgaanvlees (inclusief pens), 20% spiervlees en 10% groentemix.
Qua spiervlees en orgaanvlees komt dat neer op 1100 gram (afgerond) per week. Ik voer dus 3 keer orgaanvlees dus dat is 1100 gedeeld door 3 = 366 gram per maaltijd. En dat ronden we af naar 350 ofzo. Ik voer 4 maaltijden spiervlees per week dus dat is 1100 gedeeld door 4 = 275 gram per maaltijd. Ik voer 560 gram groentemix. Dat verdeel ik over 7 maaltijden. Dus dat is 80 gram groentemix per maaltijd.
Mijn hond eet dus per dag (ongeveer): 400 gram vleesbot + 350 gram orgaanvlees of 275 gram spiervlees + 80 gram groentemix.