Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Elizaw
Ook voor mijn andere hond een nieuw menu gemaakt. Het vorige menu was voor 1 kg per dag, waardoor hij toch wat te schraal werd. Ik heb nu 2.5% genomen.

Maandag: 760 gram kippennekken 500 gram lamspens
Dinsdag: 500 gram konijn-kop/poten 165 gram orgaanmix 300 gram groente en ei
Woensdag: zalm +/- 850 gram en tafelresten
Donderdag: 1000 gram geitenribben 165 gram orgaanmix en 300 gram groente
Vrijdag: 500 gram haaskarkas  500 gram spiervlees 300 gram groente en ei
Zaterdag: 700 gram kippennekken en  600 gram spiervlees
Zondag: 500 gram eendenvleugels/nekken 600 gram spiervlees

Ook hier bestaat de groentemix uit verschillende groentes, maar altijd knoflook/komkommer en bietjes
Het spiervlees wisselt, rund/wild/struisvogel/paard/geit
De orgaanmix maak ik altijd van konijnenniertjes/eendenhartjes en kippenlevertjes.
Door Lizzy
Ik heb de zalm onder vleesbot gerekend (omdat ik er vanuit ben gegaan dat het iets is van zalmkop of karkas). En ik kom dan op de volgende percentages:

60% vleesbot
21% vlees (spier)
10% orgaanvlees
11% groente en diversen

Dat ziet er op zich hartstikke mooi uit hoewel ik het percentage vleesbot dan wat hoog vind. Is de zalm alleen vlees, dan kom ik op 50% vleesbot en dat vind ik persoonlijk mooier, maar, het ligt er natuurlijk aan hoe jouw hond het er op doet! Indien je 60% geeft, je zou kunnen proberen iets meer orgaanvlees te geven (bijv. pens) en iets minder vleesbot.

Je afwisseling in vlees/diersoorten is natuurlijk ronduit prachtig!! Hoe doet je kanjer het hier op?
Door Elizaw
Dit nieuwe menu moet morgen van start gaan ;D ik ga nog even naar de percentages kijken, kan nu nog van alles aanpassen  ;)

Voorheen aten beiden Cane Corso heren een kilo en kreeg hij steeds iets extra's, maar niet volgens een vast menu.
De andere veel grotere en zwaardere reu had voldoende aan 1 kg maar hij niet.
Moest nu toch opnieuw alles gaan berekenen, vandaar dit nieuwe menu :)
Door Elizaw
Ik heb het nog even nagekeken via de barf rekenhulp, ik heb nu

55%bot
10%groente
10%orgaan
5%tafelresten
20%spiervlees

Dus we rekenen beiden iets anders denk ik :) maar vind je sowieso 50 % vleesbot beter?
De zalm is een zalmkop of lijf met graten.
Laatst gewijzigd door Elizaw op zo 02 nov 2008, 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door