Ik heb me een hele poos geleden al voorgesteld, ik gaf KVV en Barf soms. Kyran heeft nog al wat gezonheidsprobleempjes, te traag werkende schildklier, HD, en nu al een poos last van ontstoken anaalklieren. Nu ben ik 'zover' dat ik helemaal op BARF overga. Kyran is een reutje van net 2 jaar van 19 kg. Hij is wat schraal maar met zijn HD wil ik dat wel zo houden.
Ik heb Marye al heel veel 'lastig gevallen' en zij heeft me goed op weg geholpen!
Willen jullie eens naar zijn menu kijken en gelijk eens kijken naar mijn vragen. Iedere keer denk ik dat ik het nu een beetje 'snap' en komen er toch weer heel veel nieuwe vragen op.....Bijv; ik had een menu gemaakt voor 2 x 2oo gram. Als hij 1 keer eet op een dag gaat hij spugen, dus vandaar verdeeld over ochtend en avond.Maar mag het dan zowel smorgens en savonds hetzelfde vlees zijn of is afwisseling beter?
Mijn menu ziet er nu zo uit;
maandag; 2 ons kippenpoten en 2 ons lamssnippers
dinsdag; 2 ons lamslever , en 2 ons geitenrib
woensdag; 2 ons eendennek, 1 ons hart en 1ons nieren (als meneer dat eet....)
donderdag; 2 ons geitensnippers en 2 ons lamsrib
vrijdag; 2ons runderstrot en 2 ons makreel
zaterdag; 2 ons kippenpoten en 1/2 duif
zondag ; 2 ons geitenrib en 2ons groente met sardien
maandag; 2 ons kippennek, 2 ons runderriblap
dinsdag; 2 ons groente met sardien , 2 ons geitenrib
woensdag 2 ons kippenpoten en 1 ons lever en 1 ons groente
donderdag; runderstrot en 2 ons d sardientjes
vrijdag ; 2 ons rundgehakt en 2 ons lamsrib
zaterdag 2 ons kippennek en 2 ons geitenssnippers
zondag; 2 x 2 ons pens
Kyran is niet gek op groente maar tussen sardientjes gaat ie het wel eten. Moet ik die sardientjes dan rekenen? Kyran heeft absoluut geen aanleg om dik te worden, valt eerder snel af.Hij krijgt dan 4 keer sardientjes met 1 of 2 ons groente.
Voor de groente heb ik net gekocht;
sla
bietjes
courgette
aubergine
bleekselderij
wortels
komkommer
broccoli
witlof
sperciebonen
Ik vind het best lastig. Ik heb iets meer vleesbot omdat ik zijn ontlasting wat harder wil. Dan is 2 x 2 ons pens op een dag misschien niet zo'n goed idee? Ik verheug me al op morgenavond dan haal ik een verse runderpens op bij v/d Mark brrrrrr en een eend met veren, maar wat ik daar eigenlijk mee moet doen....denk dat ik m maar houd voor de jachttraining...

Ik hoop dat jullie eens willen kijken en zeggen wat ik nog moet veranderen!