ja het gaat er van komen, ook mijn hondjes gaan over van kvv naar het echte werk, om het zo maar te noemen!
Zo, dat is er uit.
Fygo is een Tibetaanse Terrier reutje van 10 maanden, hij weegt 9,6kg. Ik voer hem momenteel 300g per dag, verdeeld over 2 maaltijden.
Luca is een gesteriliseerd teefje, Parson Russell terrier van ruim 2½ jaar, ze weegt 7,6kg. Luca krijgt 200g per dag, ook in 2x.
Ik vind het allemaal maar knap ingewikkeld, dus ik heb om advies gevraagd bij de leverancier. Dit is het menu-voorstel dat zij me mailden:
"Ik zal een begin menu maken, hierin verwerk ik nog wel haaksbarf en pens, want we moeten eerst gaan kijken wat ze wel en niet lusten of eten en ze moeten natuurlijk wel voldoende binnen krijgen.
Maandag : gemalen pens
Dinsdag: haaksbarf lam/kip
Woensdag: vleesmix
Donderdag: kippennekken
Vrijdag: haaksbarf geit
Zaterdag: gemalen pens met bot en zalm
Zondag: vis
Maandag: eendennekken
Dinsdag: haaksbarf rund
Woensdag: gemalen pens
Donderdag: runder kopvlees A
Vrijdag: haaksbarf konijn
Zaterdag: kippennekken
Maandag: Haaksbarf lam/kip
Dinsdag: vleesmix
Woensdag : kipkarkassen
Donderdag: haaksbarf geit
Vrijdag: gemalen pens
Zaterdag: eendennekken
En zo gaan we steeds een stapje verder, je kan week 4 natuurlijk gewoon hetzelfde doen als week 1 maar dan bijvoorbeeld de kippennekken vervangen door een geitenrib."
Naar mijn eigen (zeer bescheiden) mening gaat de overgang wel erg traag met slechts 2x per week ongemalen vlees, hoort dat zo? Op deze manier duurt het nog een hele poos voordat ze van het gemalen vlees af zijn, kan dat niet wat sneller?
Ik heb nog een aardige voorraad Vis compleet van Kivo in de vriezer liggen, dus die krijgen ze voorlopig op zondag. Omdat het een kilo-verpakking is, en ze eten samen een pond per dag, doe ik 2 dagen met de vis. Mogen ze 2x per week vis, of kan ik de andere helft opnieuw invriezen als het ontdooid is geweest?
En zo heb ik nog ca. 1 miljoen vragen, het is allemaal nieuw voor me. M'n hoofd duizelt ervan!
Ben zo blij met een forum als dit, dat wil je niet weten!
Alvast bedankt allemaal, hartelijke groet,
Tamara