[quote="flin"]
'k neem aan dat je Rodi compleet geeft?... dan zit er toch meer in dan alleen pens en ander orgaan...?
[/quote]
In dit onderwerp wordt de rodi pens & hart genoemd als 'vervanger' voor orgaanvlees:
link naar topic orgaan ergernis
Aangezien ze 's ochtends ieder een plakje Rodi krijgen als ontbijt (dan zijn ze met wandelen wat braver

) heb ik vooralsnog de Rodi als orgaangedeelte genomen. Als het menu goed bevalt dan wil ik het orgaangedeelte wel zelf gaan samenstellen.
[quote="dinnee"]Ik vroeg me af waarom je het spiervlees in snippers of kleine stukken geeft. De meeste honden waarderen het wel als ze 1 lap krijgen, kunnen ze lekker in stukjes scheuren. 8)

[/quote]
Waar ik nu besteld heb, Herby, is alles al voorgesneden. Ik zie op de productlijst tenminste geen lappen vlees staan. Misschien moet ik dat eens navragen. Verder vind ik dat ook wel makkelijk met verdelen. Ik moet het tenslotten verdelen over vijf honden.
[quote="Lizzy"]
Ik zou je persoonlijk alleen wel echt af willen raden om zo vreselijk veel orgaanvlees te geven. 20% is echt teveel daar je voor de helft nog Rodi geeft en de meeste Rodi's voor 100% uit orgaanvlees bestaan. Ik zou zelf 50% vleesbot, 15% groente, 5% orgaanvlees maximaal en de rest spiervlees + extra's (zoals yoghurt, ei, etc) geven.[/quote]
Wat is de reden dat je 5% orgaanvlees adviseerd? Uit andere menu's begrijp ik dat een percentage orgaanvlees van 15-20% wordt gehanteerd, zoals ook in de quote hieronder. Vandaar dat ik op deze percentages ben uitgekomen.
[quote="Lizzy"]
Maar wat voer je dan, 5% orgaantjes als hart en lever en maagjes en 5% pens? Ik vind persoonlijk 5% pens prima maar ik vind 5% orgaan als hart/lever een tikje weinig. Ik zou dan eerder wat meer orgaanvlees gaan voeren, zeg 15%.
[/quote]