Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door tessa
Gisteren ben ik aan het hakken, knippen en snijden geweest om eindelijk te gaan barfen na zes jaar voornamelijk kvv gevoerd te hebben.
Via Petra heb ik bij Herby kunnen bestellen daardoor is er genoeg variatie mogelijk.
Ik vind het toch wel lastig om een goed menu te maken dus zouden jullie mijn menu van commentaar willen voorzien?

Mijn honden wegen  vijf kilo , ik ben uitgegaan van ongeveer 2% want het zijn echte bankhangers en doen niet veel. Met carnibest bleven ze daarmee prima op gewicht, dus voorlopig ga ik hiervan uit.
ma: 100 gr. parelhoenkarkas (goed bevleesd)
di:100 gram kopvlees + beetje groentemix
woe: 200 gram eendkarkas
do: 100 gram konijnvoorbeen
vrij : 150 gram lamspens
zat: 100 gram kippennekken+groentemix
zon: 1oo gram blikvis +eitje

ma: 100gr haasvlees
di: 150 gr.eendkarkas
woe 100 gr. kippennek+ groentemix
do: 125 gr. parelhoenkarkas
vrij: 125 gr. bevleesde lamsribben
zat:  100 gr.kopvlees+ groentemix
zon:150 gr. lamspens
Ik moet nog even op pad voor wat meer variatie in het orgaanvlees maar zo ongeveer ziet het weekmenu eruit, is het zo wat of zouden jullie iets veranderen, ik hoor het graag!!
Door Lizzy
Qua percentages zit je op:

59% vleesbot
23% spiervlees
18% orgaanvlees

Groente heb ik niet mee kunnen rekenen want daar staan geen gewichten bij maar zo te zien is dat percentage laag.

Ik zou zelf 10% minder vleesbot gaan geven en in de plaats daarvan meer spiervlees geven. Of eventueel meer spiervlees en wat meer groente.

Qua orgaanvlees vind ik inderdaad wel dat er meer variatie moet komen. Er moet wel lever en hart en nier ofzo bij. Alleen pens is niet genoeg. Aangezien je voldoende orgaanvlees qua percentages geeft, zou ik 1 lamspensmaaltijd laten vervallen en in de plaats daarvan lever/hart/nier/long, etc. geven. Mochten ze dunne ontlasting krijgen, geef dan ietsjes minder orgaanvlees en een vleesbotje. Of geef 2 maaltijden van 60 gram pens + 60 gram hart/lever.

Je afwisseling in diersoorten is natuurlijk subliem te noemen!!!
Door tessa
Mooi zo.
Van het orgaanvlees wist ik het, ik ga morgen even wat variatie halen .
Hier kun je goed aan kippenhart/lever/magen komen, lams en ruderhart ook geen probleem, alleen nieren zou ik niet weten.
Groentemix is per keer twee ijsklontjes formaat.
Ik ben heel benieuwd hoe het gaat bevallen, ik ben in ieder geval helemaal blij!!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door