Na 10 weken Carnibest voor Brasso en heel veel lezen voor mij, heeft Brasso vandaag zijn eerste echte Barf-maaltijd met smaak achter de kiezen. Brasso weegt 10 kilo en krijgt twee maaltijden per dag.
Dit is voor de komende tijd zijn menu:
8x per week Carnibest: 4x aangevuld met zeewierpoeder en een knoflooktablet en 4x met een kruidenprutje (ter grootte van een ijsklontje) van peterselie, selderie, waterkers en straks ook paardebloemblad.
2x per week een granenontbijt: 4-granenvlokken geweld in karnemelk, groentenmix en een zacht gekookt ei of een rogge- of krentenbroodje.
1x per week een vismaaltijd: half gare witvis (helemaal rauw wil ie het niet) of sardientjes of makreel uit een blikje aangevuld met een rauw ei en groentenmix. Soms een beetje schelvislever.
2x per week barf met spiervlees: 75 gram spiervlees (heb nu rund en lamsvlees), 75 gram kippenvleugelgehakt (zelf een vleugel opkauwen blieft ie niet) en 50 gram groentenmix.
1x per week barf met orgaanvlees: 75 gram organen (lever, lamshart of pens), 75 gram kippenvleugelgehakt en 50 gram groentenmix.
Een vastendag zie ik zelf nog niet zo zitten, wel is er een vleesloze dag: ’s ochtends krijgt hij dan een granenmenu en ’s avonds de vis.
In de zelfmaakmenu’s supplementeer ik verder nog wat sesampasta, lijnzaadolie, kokos en honing.
Wat vinden jullie ervan:
Zijn de verhoudingen van de barfmenu’s goed?
Is wat ik zelf maak een goede aanvulling op de Carnibest?
Verder nog tips of adviezen??
Sandra
p.s. Aanvullend vraagje: het lamsvlees wat ik bij de islamiet kon krijgen is behoorlijk vet, is dat altijd zo. Ik wil het hem 1x per week geven, zal hem die dag in ieder geval flink laten draven.