Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Mystic Moonlight
Dit is het menu van onze Murphy (10 jaar oud) en ongeveer 25 kilo.

MAANDAG:   

500 gram pens (schaap)
150 gram spiervlees snippers (rund)
150 gram kipkarkas
200 gram kippennekken

DINSDAG:

Vasten

WOENSDAG:

600 gram spiervlees (paard)

DONDERDAG:

500 gram visprodukten (sardientjes en zalmkoppen)

VRIJDAG:

250 gram eendennekken
250 gram penslappen (rund)

ZATERDAG:

600 gram vleesmix rund/schaap/geit (kopvlees-spiervlees en orgaan)

ZONDAG:

400 gram kipkarkas
300 gram orgaan (pakketje van hart, lever, nier, maag diverse diersoorten)
1 eendagskuiken
200 gram kip of konijnedelen

MAANDAG:

vasten

DINSDAG:

400 gram kippennekken
100 gram schapenvet

WOENSDAG:

600 gram vleesmix ( 60% spiervlees, 20% kipkarkas en 20% pens)

DONDERDAG:

400 gram Verrassingsdag (wat er over is qua vleessoort meestal bot+vlees)
200 gram konijnkarkas
200 gram lamsbotjes
1 eendagskuiken

VRIJDAG:

vasten

ZATERDAG:

1 runderstrot
100 gram schapenvet
1 hele kippenpoot

ZONDAG:

200 gram spiervlees snippers (rund)
1 hele parelhoen

Verder krijgt hij iedere dag een klein schaaltje Kefir, over elke maaltijd een  beetje zeewier en een vitamine C tabletje.
En mocht er eens wat groente van ons overblijven dan krijgt hij dat ook nog, dus tafelrestjes.
Al met al ik BARF nu 5 weken en ben meer dan tevreden over hoe mijn hond erop is vooruitgegaan TOPPIE :)
Laatst gewijzigd door Mystic Moonlight op za 10 mar 2007, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
Qua afwisseling ziet het er heel goed uit. Je geeft een hoop diersoorten! Qua percentages kan ik het niet voor je berekenen aangezien je mixen van vlees/orgaan geeft maar dat zul je ongetwijfeld zelf al hebben berekend. Fijn dat je hond er zo op voorruit is gegaan!!
Door Mystic Moonlight
[quote="Lizzy"]
Qua afwisseling ziet het er heel goed uit. Je geeft een hoop diersoorten! Qua percentages kan ik het niet voor je berekenen aangezien je mixen van vlees/orgaan geeft maar dat zul je ongetwijfeld zelf al hebben berekend. Fijn dat je hond er zo op voorruit is gegaan!!
[/quote]

Als het goed is kloppen de percentage's ook aangezien ik er hulp mee heb gehad ;)
Ja, ben heel erg blij dat hij zo vooruit gegaan is, zijn eetlust is verbeterd, hij is aangekomen en ziet er prima uit, ook is zijn vacht gaan glanzen, hij verhaard niet zoveel meer en ook zijn geirriteerde voetjes zijn helemaal verleden tijd.
Ik ga op deze voet verder :)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door