Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Even om t kijken of ik nog steeds op de goede weg zit, hier het voedingsschema van Truus van deze week:

Maandag: 500 gr kippenvleugels, 110 gram kippenmag, 110 gr kippenhart, 235 gr verse forel.

Dinsdag: 320 gr runderriblap, 100 gr Rodi pens, 100 gr Rodi lamshart, 260 gr kippenlever, 235 gr konijnenbraadstuk.

Woensdag: 415gr kalkoenspiervlees, 480gr kippenvleugels, 115 gr kippenhart.

Donderdag: 360 gr konijnenbraadstuk, 335 gr half haantje.

Vrijdag: 330 gr half haantje, 960 gr kippengehakt.

Zaterdag: 195 gr sardien & horstmakreel, 100 gr Rodi pens, 255 gr kippenmaag.

Zondag: 1085 gr GFT-mix (spruiten, corgette, wortel, bleekselderij, komkommer, appel, peer)

RMB:3200 gr = 50,7%
Spiervlees: 1265 gr = 20%
Orgaan: 1040 gr = 16.5%
GFT: 1085 gr = 17,2%

Beetje groente/fruitmix wat nog over was vond ik niet nodig om weg te gooien, vandaar dat dat iets meer is. zo ook als de rest, maar dat is maar een fractie wat ze meer heeft gekregen.

Jammer dat de naanhof nu geen wild meer heeft. Nu is het druk zoeken naar ander vlees om zoveel mogelijk te varieeren.

Het opbouwen heeft zijn vruchten afgeworpen. Truus heeft die hele grote forel gegeten en binnen gehouden :D Nu kan ik ook forel op de markt kopen. Nu heb ik jhet nog onder spiervlees geteld. En haar gebit ziet er dan ook echt stralend uit! En haar poepjes zijn van die kleine konijnenkeuteltjes :) Echt ongelofelijke hoeveel voedingsstoffen ze uit haar voeding haalt! Juist omdat ze zo weinig ontlasting heeft integenstelling tot brok...
Je percentages en afwisseling is echt prima hoor!! Maar eet je hond echt ruim 1 kg groente en fruitmix? Zonder iets? En hoe is de ontlasting de dag erop? Zou het niet smakelijker voor je hond zijn als je dat weer zou verspreiden en zou voeren met wat vlees?
Het kwam nu zo uit dat ze dat allemaal op 1 dag kreeg :-[ Ik moest nl nog naar de markt en dat kan hier alleen op vrijdag, aangezien ik verder niets in huis had.

Truus maakt het niets uit. Die eet alles met smaak naar binnen. Haar ontlasting stonk wel meer, merkte mijn man op. Hij vroeg mij al: ,,wat heb je die hond gegeven? ???"  Haar waren nog altijd lekkere stevige konijenpoepjes :) Ook deze morgen...

Met 30kg lichaamsgewicht en daar 15% van kom je uit op 945 gram. Maar ik vond het zonde om dat beetje wat er nog in zat weg te gooien. Het waren 2 volle eetlepels en ook te weinig om in te vriezen. Normaal zorg ik er idd voor dat ik dat verspreid geeft door de week en dan nog met wat anders erbij ;)

Fijn om te weten dat ik het nog steeds goed doe :D
Mijn hond eet ook best veel gf-mix vergeleken met andere honden, allee vroeger toch. Ik zag dat ze het goed deed op 3x per week gf-mix met organen, zo kreeg ze een kleine anderhalve kilo per week binnen, nu is het 2x per week, waar ze het even goed op doet.
Je hebt je percentages natuurlijk 'nodig' om te controleren hoe je bezig bent, maar vergeet niet dat elke hond verschillend is. Dus als je nooit eens een percentje verandert, kun je ook niet te weten komen wat nu eigenlijk echt bij jouw hond past. Je bent zeker goed bezig, aangezien je drie weken onderweg bent zou ik nu niet direct beginnen met wat ik voorstelde, maar ik zeg het je maar, zodat het een half jaar later naar boven komt en dan kan je eens proberen meer en minder bot, orgaan, spiervlees, gf te geven, zij het voorzichtig en observerend. Succes en veel plezier verder,
Peerle
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door