Na een aantal grondige leessessies hier heb ik me gewaagd aan mijn eerste groentemix. Het is voor DuCo, border terrier pup, 4 maanden oud (niet drie zoals ik in een eerder topic schreef, foutje

Op het moment voeren we nog voornamelijk carnibest, maar in de nabije toekomst gaan we voor een groot gedeelte zelf samenstellen. DuCo krijgt wel al kippennekken en kipkarkas en eet die met veel smaak op (al kwam gisterenavond de kippennek van het avondeten er weer uit

Dit is wat ik in een moedige strijd met m'n staafmixer voor hem heb gefixt/gemixt:
35 gram winterpostelein
100 gram sperziebonen (kort gekookt)
90 gram courgette
40 gram rucola
50 gram alfalfa
50 gram bleekselderij (stengel)
100 gram witlof
100 gram winterwortel
100 gram biet
1 teen knoflook
totaal 665 gram, die nu verdeeld in 10 porties in de dieppvries liggen.
De mix voldoet niet geheel aan de 40/60% blad/knol groente verhouding, althans als je courgette, witlof (groeit toch ook een stukje onder de grond

Denken jullie dat het er zo mee door kan? DuCo krijgt de groentemix op dagen dat 'ie kip krijgt, en binnenkort gaan we dus uitbreiden met andere botten/vleessoorten (diepvriescapaciteit moet nog aan gewerkt worden).
En tenslotte nog een goede raad voor alle beginnende groentemix-makers zoals ondergetekende.... rode biet heet niet voor niets rode biet... geen witte bloes aan doen

groetjes, en alvast bedankt voor jullie reacties!
Mirjam