Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Anna
#3261
Ordell, gefeliciteerd: je bent de enige van heel barfplaats die beide merken voert... en daar openlijk voor uitkomt!!!  ;D  ;D  Bovendien ziet jouw Max er supergezond en stralend uit!  Ik wacht nog steeds op meer theoretische beschouwingen, maar ook meer praktijkervaringen wil ik natuurlijk graag horen.  Dit is er alvast eentje dat me weer doet denken in de richting van een A+B-combinatie.

Groetjes,

Anna.
Door Helen
#3262
Ik wissel af tussen energique en carnibest. Ik ben niet zo bang voor twee compeetheden door elkaar gooien of zo. Ik heb zoiets van wat er niet in de een zit, zit vast in de ander. En het spreekt mij juist aan dat iedereen anders denk over compleet. Lekker voor de afwisseling dus. Het bevalt Balou uitstekend en ze doet het er prima op!!

groetjes Helen
Door Anna
#3263
Tja, voorlopig blijft het toch maar bij bibi.  Met dit bloedhete weer vind ik het niet zo'n schitterend idee om eender welk vlees (in casu carnibest) meer dan een half uur in de auto te hebben liggen.  (Ik heb natuurlijk geen vrieskist.)  Of denken jullie dat het op die tijd absoluut niet bedorven kan raken?

Groetjes,

Anna.
Door ine
#3264
Hoi Anna,
Als ik Carnibest ga halen, ben ik ruim 2 uur onderweg.
Ik verpak het in oude dekbedden en moet zeggen, dat dat prima werkt! Ik neem wel altijd een flinke hoeveelheid mee. Met Bibi hetzelfde, maar dat neem ik meestal 's avonds mee!
Voor kleine hoeveelheden, kun je een koelbox gebruiken.
Maar met dit weer, moet ik er zelf niet aan denken, om zolang in de auto te zitten! ;) :-/
Door Anna
#3265
Hey Ine,

Ik dacht dat vlees met dit weer veel sneller zou ontdooien en dat je het dan niet meer opnieuw mag invriezen, want dat het dan bederft.  Of met dit warme weer zelfs onderweg al.  Maar blijkbaar valt dat dus wel mee.  Weer wat geleerd!  Nu enkel nog aan dekbedden zien te geraken. ;D

Groetjes,

Anna.
Door ine
#3266
Gewoon even van je bed halen!! ;)
Slaapzakken, oude dekens! Alles, waar je warm in kunt blijven, daar kan carnibest koud in blijven!
Door Helen
#3268
Ik neem altijd een paar diepvrieszakken mee. Die kan je gewoon bij de appie kopen.

groetjes Helen
Door ine
#3269
Met dit weer en een lange autorit, raad ik je toch aan om er de eerdergenoemde dekbedden, slaapzakken of dekens extra er omheen te doen!!
Door Anna
#3270
Je kunt natuurlijk wel bot geven. Ja, dit zit al voldoende in Bibi, maar je zou maximaal 1 maal per week een recreatiebot kunnen geven. Een (1) zo'n bot per week moet wel kunnen. Kan hij lekker zijn tanden op schoon kauwen.
Ik ga dit advies ter harte nemen, want ik wil graag dat de tanden van mijn hond mooi wit blijven, vooral om gezondheidsredenen eigenlijk.  Heb dus jullie hulp nodig, want ik weet absoluut niet welk bot hiervoor geschikt is.  Ik denk dat ik het best niet veel bot geef, omdat dit al in bibi zit.  Om dezelfde reden zou ik dus ook liever geen bot van kippen geven.

Mijn hond is op het gebied van botten een absolute beginner.  En ze is ook een schrokop.  Ik vind het dus wel een beetje eng en ben op zoek naar een zo veilig mogelijk bot. Mijn ideale bot is daarnaast ook relatief klein en houdt de tanden perfect schoon. :)

Eventueel kan ik recreatiebotten van bibi bestellen.  Heeft iemand daar goede ervaringen mee?  Welke botten zijn dit precies?  Of kan ik beter een gewoon bot geven in plaats van een recreatiebot?  Ik heb ergens (ja, hier ergens  ;) ) gelezen dat recreatiebotten niet echt het einde zijn en dat een weldenkende hond niet op zo'n bot wil zitten kluiven, maar dus enkel botten wil die hij kan opeten.  Wat is in mijn geval het beste??  :-/

Please help!

Groetjes,

Anna.
Door Lizzy
#3271
Hoi Anna, een hele tijd geleden had Bibi kalfsnekken/wervels als recreatiebot. Dit zijn eetbare botten en derhalve ideaal. Je moet het wel langzaam opbouwen, het kluiven op zo'n recreatiebot. Dus, niet langer dan een paar minuten laten kluiven en weer in de vriezer gooien. De keer daarop een minuutje of 10 laten kluiven. Nu kun je het bot beter niet meer in de vriezer doen, maar weggooien. En, even een uurtje na het eten van bot geen water geven.

Je kunt trouwens ook bij de Islamiet of slager vragen om botten van jonge dieren die GEEN gewicht hebben gedragen zoals ribben, bekken, wervels, nekken, schouders. Ossenstaarten zou ik niet geven.

Groetjes, Lizzy
p.s., je hebt ook zogenaamde recreatiebotten van dragende delen, maar ik vind deze niet erg geschikt. Deze botten zijn hard, kunnen het gebit beschadigen en hebben niet echt een tand/kiesreinigende werking.
Door roger
#3272
[quote]

<<  Heeft iemand daar goede ervaringen mee?  Welke botten zijn dit precies?  Of kan ik beter een gewoon bot geven in plaats van een recreatiebot?  Ik heb ergens (ja, hier ergens  ;) ) gelezen dat recreatiebotten niet echt het einde zijn en dat een weldenkende hond niet op zo'n bot wil zitten kluiven, maar dus enkel botten wil die hij kan opeten.  Wat is in mijn geval het beste??  :-/<<


Anna, die grote dikke knoesten van botten  geef ik niet meer.
Soms alleen nog wat merg dat ik uit een mergpijp schraap en het bot gaat direkt weg;

Soepvlees met bot, dat is wat volgens mij goed is, en dan van jonge kalveren , soepvlees met bot eraan, dus die plattte ribben met drie vier centimeter vlees eraan.

Bij Salembier aan het Antwerpse slachthuis ( slachthuis schapen en kalveren ) daar moet je zijn, en vraag naar soepvlees met bot.
Perfect materiaal.
Zij hebben ook komplete ingewandenpaketten van lammeren, pens,strot , hart , lever en long voor 3.75 euro is een perfekte orgaanmaaltijd.

Je menu ziet er schitterend uit, heel wat honden willen hier gegarandeerd voor tekenen.


Gr.
Roger  
Door Anna
#3273
Lizzy en Roger, bedankt!! :-*
Euh, Roger, haal jij ook alles in Antwerpen??  Anders ga ik wel eens, als jij er ook bent. 8)  Ben namelijk niet echt een vleeskenner en weet niet hoe alles eruit behoort te zien.  Ze kunnen me eender wat aansmeren... :-/

Groetjes,

Anna.
Door roger
#3274
<<[quote]Lizzy en Roger, bedankt!! :-*
Euh, Roger, haal jij ook alles in Antwerpen?? <<


alles niet , maar wel veel. Ik ga altijd voor  of 6 weken halen.
Eind september ga ik weer, kan ondertussen al    woorden 5 woorden marrokaans en 10 woorden turks, en uiteraard heel goed "aantweirps"

Gr.
Roger
Door Anna
#3275
Niet zeker dat ik dan in het land ben, maar als ik er ben, wil ik graag mee, als dat mag...  Ik ken geen Arabisch of Turks! ;D
Je ziet daar toch niemand live slachten of zo, hé?  Want daar kan ik niet tegen...  Ja, ben waarschijnlijk een softie... :-[  Dus ik hoop dat ze hun praktijken achter de schermen uitvoeren, anders zullen ze hun handel even moeten stilleggen als ik er ben... ;D

Groetjes,

Anna.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door