[quote="Lizzy"]
Ziet er goed uit hoor!
De percentages zijn nu:
50% vlees
30% vleesbot
20% pens
De vis en de strotten heb ik tot vlees gerekend, maar helemaal correct is dit waarschijnlijk niet. Ik neem aan dat je hele vissen voert? Daar zit nog wel iets van graat in. Maar omdat dat toch haast te verwaarlozen is, heb ik het tot vlees gerekend. Strot bevat nog wel iets van kraakbeen, dus dat is ook niet 100% vlees, maar ach, zo krap komt het allemaal niet.
Groentemix percentage heb ik niet kunnen berekenen omdat het gewicht er niet bij stond. Hier en daar heb ik trouwens ook gegokt, want het gewicht van hazekarkas staat er niet bij en gewicht lams/kalfsbot ook niet.
Ik vind zelf het percentage pens eigenlijk nog steeds best hoog. Je mag overigens best wat ander orgaanvlees geven hoor, aangezien je maar 1 keer per week Duck voert. Je zou 500 a 600 gram pens kunnen geven en dan bijv. wat hart/lever/nier.
En qua vleesbot zou je even kunnen kijken of dit genoeg is voor jouw hond. Mijn honden doen het niet goed, op zo weinig vleesbot. Kun je trouwens aan hele kipkarkassen komen? Want het is wel jammer dat het gemalen is... Dit is juist leuk 'tandenwerk' voor je hond!
[/quote] ik kan ook aan hele kipkarkassen komen maar heb nog een voorraad. De haaskarkassen (en ik heb ook nog parelhoenkarkassen) zijn wel heel en wissel ik dan af. De groentenmix is 200 gram, meer voor de vulling dan als echte maaltijd. Ik geef hele vis (sardientjes en makreel, afgewisseld met witvis zonder graat). Mocht ik merken dat Max meer bot nodig heeft, zal ik gewoon wat meer geven, kan denk ik geen kwaad! ik heb ook nog kippenlever-, -maag en hartjes maar had juist begrepen dat ik dit minder moest doen, zolang ik nog Duck gaf omdat hier veel organen inzitten?!?!? Als dat niet zo is, kan ik dit idd afwisselen