Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door reneetje
ok ik zou graag een check willen over het menu wat ik nu in de week geef, nu ik alles aan vlees binnen heb.

Djago heeft nu 3 dagen gebarft en alles gaat goed met kraken en ontslasting ziet er perfect uit.

De dingen die ik geprobeert heb de afgelopen dagen zijn:

groentemix, yoghurt. kipkarkassen( met wat nek) /eendenkarkassen, kipvleugels, lever, maag ( beide vind ie dit niets, dus dit ga ik even lekker maken) lamshart, ei.

nu zal het menu van mij er als volgt uitzien:

hij krijgt in de week totaal 5600 gram aan eten.

2800 gram aan kipkarkassen/vleugels/eendenkarkassen/hazenkarkassen ( voor het eerst proberen) ik zal proberen om elke dag in ieder geval iets van dit te geven.
2x in de week kopvlees 300 gram.
2 x in de week een kop van een schelvis met alles er nog in en aan. (ogen e.d) plus minus 100 gram per kop.
800 gram aan kippenlever en maag.
2x in de week groentemix a 360 gram met wat yohurt en ei erdoor heen gemengt.
en nog wat snacks voor zijn tanden, en hondenkoekjes, evt visolietablet.

en ik wil eigenlijk ook door de groentemix wat lijnzaad doen, is dit goed of moet ik echt olie hebben?

graag op en aanmerkingen over dit menu
Laatst gewijzigd door reneetje op vr 28 apr 2006, 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
Qua percentages kom ik op:

50% vleesbot
11% vlees (kopvlees)
4% vis
14% orgaanvlees
13% groentes

Dat ziet er prima uit.

Ik tel 5 verschillende 'diersoorten', inclusief de vis. Dat lijkt me ook prima. Ik zie alleen geen pens en hart in je menu. Als je dat kunt krijgen: zou ik daar zeker mee afwisselen.

Waarom wil je lijnzaad bij je groente doen? Ik moet eerlijk zeggen dat ik niks zie in lijnzaad... Ook niet in lijnzaadolie....
Door 202spots
reneetje schreef: lever, maag ( beide vind ie dit niets, dus dit ga ik even lekker maken)
Wanneer je hond er aan moet wennen, dan kan je orgaanvlees om te beginnen ook gekookt geven.
2x in de week groentemix a 360 gram met wat yohurt en ei erdoor heen gemengt.
Ik vind 360 gr.groentemix 'n hele hap om in 1 keer als maaltijd te geven,en zou liever elke dag 100 gr.samen met iets van vlees of vis geven inplaats van alleen groete.
en nog wat snacks voor zijn tanden, en hondenkoekjes, evt visolietablet.
Wanneer ie op de botten kluift dan heeft ie geen snack voor de tanden nodig, of je koekjes als beloning wil geven is iets anders..
Vis of zalmolie capsule is heel goed, ik geef 't om de dag.
en ik wil eigenlijk ook door de groentemix wat lijnzaad doen, is dit goed of moet ik echt olie hebben
Wanneer je iets van vloeibare olie door het eten will doen,dan kan je beter iets olijf olie gebruiken.

Lijnzaadjes door de mix doen heeft geen zin tenzij je ze eerst in 'n koffiemolentje fijn maalt.
Lijnzaad kan ook samen met andere fijngemalen zaad,pittten en noten als 'n mix door wat fruitmix of cottage cheese of yogurt geroerd.
Door reneetje
ok dan laat ik die lijnzaad zitten, ik had het idee dat het extra goed was :D maar niet dus.

de groente eet hij opzich in 1 keer wel op gelukkig, maar als het beter is om elke dag te geven dan kan dit natuurlijk ook. want is dit volgens jou dan beter en waarom?

Ik ben trouwens vergeten om pens ertussen te zetten, maar ik heb wel geiten en lamspens en dat geef ik hem ook, dit was ik vergeten neer te zetten.

Ik zal het orgaanvlees idd eerst eens koken, kijken of die het dan eet. kan me goed voorstellen dat ie het minder vind hoor, zeker lever heef al een aparte smaak.
Door 202spots
reneetje schreef: ok dan laat ik die lijnzaad zitten, ik had het idee dat het extra goed was :D maar niet dus.
Het is niet echt slecht,maar dan moet 't wel gemalen zijn
de groente eet hij opzich in 1 keer wel op gelukkig, maar als het beter is om elke dag te geven dan kan dit natuurlijk ook. want is dit volgens jou dan beter en waarom?
s'morgens krijgen mijn honden de RMB van 1 stuk,waar ze dus alleen de kip/ribben/nek of wat dan ook eten en verders niks anders erbij, en s'avonds krijgen ze de groentemix met gemalen kalkoen of blikje vis er doorheen in de voerbak.
Ik zie de groentemix dus als 'n onderdeel van hun avondmaaltijd.
Is gezond en vuld ook de maag,en mijn honden eten graag groentes.
Daarbij denk ik dan ook...omdat ik zelf 'n salad heerlijk voor lunch kan eten, betekend dat niet dat ik 2 keer in de week alleen maar groeten zou eten als hoofdmaaltijd, en de rest van de week GEEN groente...ik heb zelf ook liever elke dag iets van groente als onderdeel van mijn eigen maaltijd ;)
Ik ben trouwens vergeten om pens ertussen te zetten, maar ik heb wel geiten en lamspens en dat geef ik hem ook, dit was ik vergeten neer te zetten.
Ik zal het orgaanvlees idd eerst eens koken, kijken of die het dan eet. kan me goed voorstellen dat ie het minder vind hoor, zeker lever heef al een aparte smaak.
Wanneer de lever iets gekookt is dan gaat het echt beter! ;)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door