[quote="Filou"]
als ik de volgende percenten neem:
vleesbot : 40% = 1000gr / week
vlees/vis : 28% = 700gr / week
orgaan : 16% = 400gr / week
groente : 16% = 400gr / week
Dit zou zijn weekmenu in het volgende veranderen:
Ma : 200gr steenbok
100gr runderhart
100gr sardien
Di : 200gr steenbok
100gr steenbok zonder bot
100gr groente
Wo: 300gr zalmkop
Do: 100gr testikel
100gr groente
Vr: 200gr steenbok
100gr long
Za: 100gr steenbok zonder bot
100gr sardien
100gr groente
Zo: 100gr hersenen
100gr groente
Zou ik die zalm eventueel alleen kunnen geven, en die steenbok zonder bot op de volgende dag zetten??
Wat betreft vis, ik zou hier blijkbaar alleen baars en zeetong gemakkellijk kunnen vinden. Heeft dat een sterke graat? Kan ik die zo geven??
Pfff... zat er gisteren wat door in de put... 15 verschillende soorten, en maar 2 die ik zou kunnen geven...

[/quote]
Je percentages zijn prima hoor. Alleen begrijp ik deze vraag niet "Zou ik die zalm eventueel alleen kunnen geven, en die steenbok zonder bot op de volgende dag zetten??". Waarom zou dat niet kunnen?
Hoe is het trouwens met de ontlasting? Is dat nog steeds slecht? Kun je anders ook niet toch weer eens proberen om pens op het menu te krijgen? Dat is ook goed voor de darmen.... (ivm de probiotica die daar ook in zit).
Ik zou baars en zeetong zo durven geven. Met kop en graat en al. Ik ben niet bang voor graatjes. Ik voer ook al jaren vis. Graat verteert echt makkelijk hoor! Of ben je bang dat de graatjes blijven steken? Knip de vis dan goed in, sla er 100 keer met een hamertje op (doe het in een stevige plastic zak en sla daar op zodat niet alles onder de vis-spetters komt te zitten

) en geef het aan je hond.
Schedel van een steenboklam is perfect! Als de hersenen en ogen en tong er nog in zit: prima! Gewoon helemaal geven! Als het alleen een kaal schedel is, dan zou ik er zelf wat vlees bij geven.
Ik neem aan dat als je steenbokrib gaat geven, dat je percentage bot omhoog komt? Je moet even kijken hoe dat dan gaat qua ontlasting. Als het percentage bot echt te hoog wordt en hij krijgt problemen met poepen, dan zul je echt wat minder bot moeten geven. Maar, ribben van jonge dieren met vlees vlees worden in de regel erg goed verteerd (ik voer 2 keer per week geitenribben en die verteren ze subliem. Ze zouden ze ook graaaaag elke dag eten, als ze de kans kregen

).