Je zou jouw poelier ook nog kunnen vragen om jou de karkassen heel te geven! Misschien dat je ze zelf kunt malen. Als het trouwens echt de karkassen zijn, dan zou je ze ook ongemalen aan jouw hond kunnen geven! Dat vinden ze heerlijk! Het is een beetje lastig om uit te leggen wat het verschil is tussen een karkas en een rug. Iedereen heeft daar ook een ander idee over

. Mijn idee is dat het karkas echt de botten + vlees zijn van de hele kip. Die stukken (ribben bijv) die voor de verkoop ongeschikt zijn. Ruggen zijn die dingen die een beetje doorzichtig zijn. Beetje kraakbeen. En bovenop zit een soort "stekel". Beter dan dit kan ik het niet uitleggen. Die ruggen ben ik zelf niet dol op. Om te beginnen vind ik het weinig bot en veel kraakbeen. Daarnaast bevat het nauwelijks vlees (aan die karkassen zit vaak wat vlees, vel en ook nog wat lever vast) en bij 1 van mijn honden is die stekel een keer in de slokdarm blijven hangen (dit was snel opgelost door haar een boterham te geven, maar dat gegil van mijn schatje hoor ik niet nog graag een keer). Ik geef de ruggen ook heel hoor, maar ik knip de "stekel" er wel met de snoeischaar af.
Anyway, wat ik maar bedoel te zeggen: probeer de karkassen en dingen ook heel te scoren. Als je zelf maalt (of ze heel geeft), dan weet je ook beter wat erin gaat!
Als jij niet durft te gaan barfen: niet doen! Je hebt alle tijd!! Tja, veel honden vinden het inderdaad wel geweldig, zelf samengestelde maaltijden... Hahaha, zo ook jouw hond dus! Je zou nog kunnen proberen om een ander merk versvlees te geven. Misschien dat hij een ander merk lekkerder vindt! En anders sneller inlezen

.
Een beetje groentemix door de Energique kan geen kwaad hoor. Ze doen er al een beetje gekookte groente doorheen bij Energique, maar da's echt maar een kleine hoeveelheid volgens mij.
Ik herken het wel hoor, dat het steeds makkelijker wordt om met vlees te werken! Een paar jaar geleden stond ik nog met handschoenen aan wanneer ik zelfs maar een kippevleugeltje vast moet pakken

. En ik stond bijna te braken bij pens en lever en hart. Als ik langs een slager liep, hield ik mijn neus al dicht! Nu snijd ik hele lappen pens en snijd ik hele runderharten in stukken! Ik loop de ene slager in na de andere. Mijn hobby word het nooit hoor, daar niet van! Ik blijf het ook gewoon zielig vinden. Maar ik zet gewoon mijn verstand op nul (niet zo moeilijk

)
Groetjes, Lizzy