Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

#3356851
Nog 2 allerlaatste vraagjes :-[

Morgen begint week 8 na de dekking, en er staat dat ik de maaltijden dan al moet gaan verdelen over 3-4 x daags....
Nu eet Rox nog prima, en met dit kleine nestje vraag ik me af of dat wel nodig is ?
Heb het idee dat als ik haar voer over 3-4 maaltijden verdeel ze echt niet voldaan zal zijn (dat is ze nu met 1x daags al niet na haar maaltijd ::) )

Volgende week wil ik het wel in 2 delen gaan voeren (s'ochtends / s'avonds) maar vindt 3-4 x daags zo veel met een klein nest
Of zie ik dat verkeerd ?

En verder begreep ik dat je geen extra calcium mag toevoegen tijdens de dracht, maar ik heb in mijn menu vanaf 8 weken wel extra geitenmelk ... Dat is toch ook calcium ? (ohhhh voel me ineens weer zó blond!)

Kan iemand mij vertellen hoe het zit met het aantal voermomenten en het calcium verhaal ?
Door Hanny
#3356853
Ik ga er van uit, dat zo vaak voeren niet nodig is, als ze de maaltijden nog gewoon aan kan.
Aan mij heb je verder niet zo veel, want ik maak me niet zo druk om wat er wordt gegeten. Gewoon meer van alles en aan het eind van de dracht geen zwaar botwerk meer, want dan knappen ze bijna uit elkaar. Dan wordt het gemalen kippenbotjes. Helemaal aan het eind van de dracht is het toch afwachten, wat er nog gegeten kan worden en dat is dan maar voor een paar dagen.
Bij ons dus ook geen geitenmelk, want dat hoort niet bij de daagse kost. Als de puppen er zijn, drinken ze wel sterk verdunde pupmelk.
Niet voor de voeding (zal wel ietsje zijn) maar gewoon voor extra vocht.
Mijn calcium verhaal is, als de pups er zijn een beetje extra gemalen eierschil en een druppeltje vit. d. Tot nu toe, bevalt dat goed, dus ik houd het maar eenvoudig.
Het gaat nu echt opschieten, het wachten op de pupjes,

succes,
Hanny
Door Lizzy
#3356891
Monique77 schreef:Nog 2 allerlaatste vraagjes :-[

Morgen begint week 8 na de dekking, en er staat dat ik de maaltijden dan al moet gaan verdelen over 3-4 x daags....
Nu eet Rox nog prima, en met dit kleine nestje vraag ik me af of dat wel nodig is ?
Heb het idee dat als ik haar voer over 3-4 maaltijden verdeel ze echt niet voldaan zal zijn (dat is ze nu met 1x daags al niet na haar maaltijd ::) )

Volgende week wil ik het wel in 2 delen gaan voeren (s'ochtends / s'avonds) maar vindt 3-4 x daags zo veel met een klein nest
Of zie ik dat verkeerd ?

En verder begreep ik dat je geen extra calcium mag toevoegen tijdens de dracht, maar ik heb in mijn menu vanaf 8 weken wel extra geitenmelk ... Dat is toch ook calcium ? (ohhhh voel me ineens weer zó blond!)

Kan iemand mij vertellen hoe het zit met het aantal voermomenten en het calcium verhaal ?
Ik zou ook twee maaltijden gaan voeren. Maar ik zou ook niet naar 3/4 maaltijden per dag gaan. Kijk, Bisq plofte bijna uit elkaar en at een dikke kilo per dag. Dat ging echt niet werken verspreid over twee maaltijden!

Calcium in geitenmelk hoef je je geen zorgen over te maken. Dit is maar weinig EN geitenmelk-calcium is niet goed opneembaar.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door