Ik ben uitgegaan van 2% van haar ideale gewicht, namelijk 20 kg. Dit is 2800 gr per week.
Nu wil ik vragen of jullie willen meekijken, omdat ik nu wel anders uitkom qua percentages.
Per week voer ik:
1200 gr Vleesbot (42,8%)
700 gr spiervlees (25%)
250 gr pens (8,9%)
300 gr hart/lever/nier in gelijke delen (10,7%)
350 gr groente (12,5%)
2x per week vet visje, niet meegerekend in de percentages en soms eitje.
Ik zie regelmatig voorbij komen dat er onafgeronde gewichten berekend worden. Persoonlijk vind ik dit erg onhandig met portioneren, ik wil graag kilo's kunnen verdelen, vandaar dat ik op bovenstaande gewichten uitkom.
Wat ik me afvraag:
Is dit niet een te laag percentage bot? Normaal denk ik dat dit wel meevalt, maar Fen heeft echt geen tanden meer (nee niet overdreven), dus krijgt vleesbot van kleine dieren zoals kip, eend, konijn. Dus meer kraakbeen en een lager percentage bot, of redeneer ik nu fout. Iemand nog tips voor een tandeloos oudje qua gemalen karkas? Zelf heb ik alleen een handmaler pfff wat een gedoe

En omdat ik hart lever nier belangrijker vind dan pens, heb ik het zo verdeeld. Anders krijg je 550gr gedeeld door 2 is 275gr pens. Dit vind ik dus onhandig. Maar is dat goed zo?
Groente heb ik flink opgeschroefd, omdat ze s morgens dan meer buikvulling heeft. Ze heeft door medicatie namelijk snel last van de maag.