Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Stacey1987
Hallo allemaal,

Inmiddels heb ik alles binnen en ben ik druk aan het portioneren gegaan. Niet alles kon geleverd worden dus er zijn wat wijzgingen geweest qua diersoorten. Ik ben dus van plan om een week barf te geven afgewisseld met 6 dagen kvv en daarbij dan 1 vis/restjes dag.
Graag hoor ik van jullie wat jullie van dit menu vinden!

Maandag:
150 gram kipdrumstick
70 gram konijnenmix orgaan
75 gram paard
15 gram groentemix

Dinsdag:
150 gram eendennek
70 gram runderpens
75 gram zwaan
15 gram groentemix

Woensdag:
150 gram lamsrib
70 gram kippenmaagjes
75 gram rund
15 gram groentemix

Donderdag:
150 gram parelhoenkarkas
70 gram runderpens
75 gram paard
15 gram groentemix

Vrijdag:
150 gram kipdrumstick
70 gram kippenmaagjes
75 gram rund
15 gram groentemix

Zaterdag:
75 gram eendennek
1 eetlepel yoghurt
1 eetlepel kokosolie
65 gram groentemix
75 gram lama

Zondag:
75 gram eendennek
1 rauw ei
65 gram groentemix
150 gram zalm
70 gram runderpens
Door Ruisje
3x per week eendennek vind ik erg veel! Kun je die nek op zaterdag niet vervangen voor parelhoenkarkas? Dan geef je 2x kip, 2x eend, 2x parelhoen en 1x lamsrib. Dan krijgt ie ook wat meer op zaterdag. ;)
Door Stacey1987
Bedankt voor de reacties tot dusver! De eendennekken is wel 3 x per week maar bestaat qua hoeveelheid wel uit 2 porties. De konijnorgaanmix bestaat uit long, luchtpijp, lever en hart. Deze mix is gemaakt door een andere bp-er. Tevens had ik daar maar 3 porties van dus dit menu is ook niet voor hele lange tijd in precies deze samenstelling maar voor een week of 3. Ik neem aan dat het in dat geval niet zo'n probleem is dat er in verhouding wat meer maagjes zijn en geen nier. Aangezien ik ook 6 dagen van de 2 weken kvv voer en begrepen had dat hier vaak toch ook wel de goede (tot hoge) hoeveelheid organen in verwerkt zijn.
Door Stacey1987
Ik zie trouwens dat het ei op de verkeerde dag erbij staat. Dit moet zaterdag zijn ipv zondag. Op de vis/restjes dag wil ik dan wel ook ei geven en dat zal zondags zijn dus vandaar. Daar wilde ik dan ook de kokosolie, yoghurt en wat groenten bij doen en die dag geen botwerk. Maar dit heb ik nog nooit gedaan dus ik weet nog niet of ze hier van aan de dunne gaat...
Laatst gewijzigd door Stacey1987 op di 03 feb 2015, 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ruisje
[quote="nouky"]
gewoon even uit intresse...waarom is het minder goed teveel eendenekken te voeren?
[/quote]
Er is het verhaal dat er nog resten schildklier in zouden zitten, maar dat is waarschijnlijk niet waar. Verder, en dat vind ik belangrijker, bestaat een compleet prooidier uit meer dan alleen maar een nek! ;) Ik denk dat verschillende lichaamsdelen verschillende soorten/hoeveelheden voedingsstoffen bevatten. Zo probeer ik het zoveel mogelijk te verdelen door poot, karkas, nek en af-en-toe kop te voeren. ;)
Door nouky
[quote="Ruisje"]
Er is het verhaal dat er nog resten schildklier in zouden zitten, maar dat is waarschijnlijk niet waar. Verder, en dat vind ik belangrijker, bestaat een compleet prooidier uit meer dan alleen maar een nek! ;) Ik denk dat verschillende lichaamsdelen verschillende soorten/hoeveelheden voedingsstoffen bevatten. Zo probeer ik het zoveel mogelijk te verdelen door poot, karkas, nek en af-en-toe kop te voeren. ;)
[/quote]

helemaal duidelijk...
ik voer zelf ook maar 1x per week nek...puur voor de constante afwisseling...
ook idd 1x per week hazenkop...1x nek...1x kippepoot...en de rest karkassen van diverse diersoorten....
ben nog maar net bezig en elke info is welkom ...dank je wel :)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door