Ik en mijn hondje Jess zijn nieuw hier. Ik was wat informatie via hondenpage aan het vergaren en toen attendeerde ze mij erop dat hier misschien meer Barf kenners zijn die mij kunnen helpen met mijn onzekerheden van het voeren van mijn hond.

Jess is een border collie uit een werklijn maar nu met haar bijna 12 jaar met pensioen. Ze weegt tussen de 14 kg en de 15 kg. en mag zeker met haar Hartprobleem, HD en artrose niet zwaarder worden. Ik heb haar nu bijna 4 jaar en heeft in die tijd altijd KVV gegeten (daarvoor kreeg ze brok)
Nu geef ik sinds 1 week BARF. Hier smikkelt ze goed van ook al laat ze soms wat liggen (lever) hahaa.
Ik heb samen met iemand van de hondenpage een weekmenu samengesteld, maar ik blijf nog steeds wat onzeker over of ik het goed doe, wil natuurlijk niet dat ze iets te kort komt, of ergens teveel van binnenkrijgt. Ik hoor verschillende dingen wel en niet doen. Dus hieronder staat mijn weekmenu en ik hoor graag jullie op- en aanmerkingen!
Maandag:
140 gram Haring
60 gram Hazenspiervlees
50 gram groente (gepureerd)
Dinsdag:
65 gram Lamspens
160 gram Konijnkarkas
1 rauw ei
Woensdag:
100 gram eendennek
55 gram kippenhart
Donderdag:
55 gram runderlever
70 gram hazenspiervlees
Vrijdag:
65 gram lamspens
200 gram fazantendrumsticks
1 rauw ei
Zaterdag:
160 gram kipkarkas
25 gram konijnnier
Zondag:
100 gram hertenspiervlees
100 gram Paardenspiervlees
Waar ik ook mee zit is geef ik wel genoeg? ( heb een beetje aangehouden wat ik haar aan KVV gaf, maar is nu in 1 week 300 gram afgevallen) Moet ik meer geven? of gewoon aankijken?
Ook las ik ergens dat het goed is om yoghurt/kwark, noten, honing e.d. te geven? En als ik dat moet geven hoeveel moet ze dan hebben?
Ik hoor het graag van jullie en alvast bedankt!!
Owja, ik wil niet echt overgaan naar hardere botten, aangezien ze al wat tanden in haar bekkie mist, maar wil natuurlijk wel afwisselen met verschillende diersoorten.
Ook vroeg ik me af of het erg is om in bijv. weer even tijdje KVV te geven en dan erna weer naar BARF, want ik zie mijn oppas niet hakken en snijden in dat vlees hahaa