mijn hondjes zijn al een aardige tijd over op KVV, en ik begin ook de ''BARF-kriebels'' te krijgen,
ben qua barf-dingen het e.e.a. aan het proberen bij de hondjes, en veel dingen vinden ze errug lekker! hoewel bo nog wel eens kieskeurig kan zijn.
ik heb een menu gemaakt, zouden jullie deze willen nakijken, en evt. op of aanmerkingen geven?
heb het percentage van de barfrekenhulp aangehouden. (50% bot, 25% spier, 15% orgaan, 10% groente)
Bowie weegt 38KG, maar moet vermageren, ivm haar HD, op aanraden van de DA moet ik haar de hoeveelheid gaan voeren van haar ideale gewicht, dus 350 gr.
jack is gecastreerd, mag ook ietsje vermageren, ook rekening gehouden met 1% dus 100 gr. per dag.
is nog even uit proberen of dit goed is, vooral voor onze jack, heeft veel wisselende ontlasting, meestal slap en breierig (de dierenarts zegt een gevoelig darmstelsel)
+ hoe ze het hier op doen, als ze op ''ideaal'' gewicht zitten, probeer ik 1,5% of 2%,
dit is een voorbeeld menu, ik denk dat ik in het begin nog wat meer KVV geef, 4 tot 5 kvv dagen, en de rest barf, en zo langzaam de boel omdraai.
(vriendlief ziet het barf écht niet zitten, kvv wilt ie wel geven, dus als ik werken ben of zo dan geeft hij KVV...)
het KVV wat ze dan krijgen zijn diersoorten die in het Barf-menu (bijna) niet voorkomen, o.a.
compleet
KVV
paard
geit
hert
enkelvoudig
struisvogel
fazant
kangeroe
kwartel
het groente prutje zijn tafelrestjes of ik maak het zelf, dacht aan zo'n 9 verschillende groentes/fruit, allemaal in de blender, evt. met een beetje honing en yoghurt, en per portie invriezen
of wordt dit dan te eenzijdig?
Maandag
kip rugstukjes
lamsvlees
runderhart
groente prutje
Dinsdag
konijnenrugstuk
konijnenvlees
konijnenorgaan
groente prutje
Woensdag
eendennek
hertenvlees
kalkoenhartjes
groenteprutje
Donderdag
pensdag.
Vrijdag
hertenribben/lamsribben
konijnenvlees
lamslong
Zaterdag
vis & (gedroogde)geelhaar of nek van geit o.i.d.
Zondag
KVV en evt. (gedroogd) snackje
alvast bedankt!