Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Mijn hond weegt 20 kilo dus ik heb een menutje gemaakt, het is voor mij totaal nieuw barfen, dus kan iemand evt dingen aanvullen zoals welke groentes en fruit word gegeven

Mijn groentemix bestaat nu uit broccoli bloemkool en wortel licht gekookt (5 min) en dat in de blender.

Ook weet ik niet goed hoe ik het met bot gehalte moet doen, ik zie kippenkarkas als bot, maar er zit ook weer vlees aan, hoe reken ik dit uit?
En er staat dat je 50% orgaan moet doen en 50% pens toch? Ik geef mijn hond dan 60 gram orgaan, dit zou dan 30 gram orgaan 30 gram pens zijn Kan ik ook gewoon elke dag 60 gram organen geven en dan 1 of dagen pens.

Dag 1

100 gram rundstoofvlees (stond dat dit spiervlees was)
200 gram kippen nek geplet
30 gram pens rund
30 gram mix van long/nier/milt van de rund
40 gram groenten

Dag 2

100 gram kalkoenfilet
200 gram kippenkarkas geplet
30 gram pens rund
30 gram mix van long/nier/milt rund
40 gram groenten

Dag 3

100 gram eendenspiervlees
200 gram eendenkarkas geplet
60 gram mix maag/lever/hart eend
40 gram groenten

Dag 4

100 gram lamsvlees
200 gram kippennek geplet
60 gram mix lever/long/pens/hart lam
40 gram groenten

Dag 5

100 gram paardensnijsels/snippers
200 gram kippennet geplet
60 gram lever/hart paard
40 gram groenten

Dag 6

100 gram kalkoenfilet
200 gram kalkoennek geplet
60 gram hart/lever kalkoen

Dag 7

Pens 400 gram

Dag 8

100 gram hertenspiervlees
200 gram lamsribben geplet
60 gram kippen maag/lever
40 gram groenten

Dag 9

100 gram fazant spiervlees
200 gram kippenkarkas geplet
30 gram paardenhart
30 gram pens
40 gram groenten

Dag 10

100 gram duivenspiervlees
200 gram eendenvleugel
30 gram long/nier/milt rund
30 gram pens rund

Dag 11

100 gram gansspiervlees
200 gram kippenvleugel
60 gram kalkoen hart/lever
40 gram groenten

Ik heb het zo onderverdeeld want ik weet niet wat organen wegen.
Ik wil s ochtends eigenlijk de organen voeren en savonds het bot spiervlees en groenten, is het goed zo?
Laatst gewijzigd door Mr bojangles op vr 12 sep 2014, 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben zelf ook nog beginnend, maar wat ik begreep:
iedere dag orgaan voeren is veel werk, omdat je alles in kleine porties moet snijden (en zeker bij pens is dat onprettig). Het kan geen kwaad om dat 2 of 3x per week te voeren ipv iedere dag.
Alleen pens zou ik nu nog niet doen, dan gaan mijn honden (nu nog KVV, binnenkort BARF en nu al af en toe proberen) enorm aan de dunne. Misschien dat dat later beter wordt, want pens portioneren is bah  :biggrin2:
En het valt me op dat je organenmix geeft van een heleboel dieren. Niets mis mee natuurlijk, maar dat lijkt me heeeeeeel erg veel werk  :D

Ik leer graag met je mee  ;)
Als je pensdag wil voeren kan je er een stuk vleesbot bijvoeren dan is de ontlasting meestal beter.
Dus bv 600 gr pens en een vleesbot van 300 gr
Ik voer bv pw 1x pens met kipkarkas
2x vleesbot met orgaan
4x vleesbot met spiervlees.
Zo hoef je niet hele kleine porties te maken. Scheelt hoop werk.
Ik doe 3 a 4 soorten orgaan allemaal 1 kg  bv hart, lever,nier en lams testikels door elkaar en maak dan porties.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door