Er zijn toch nog behoorlijk wat mensen die vinden dat hun hond het hele jaar een paar dagen per week brokken moet (blijven) eten omdat het die paar weken op vakantie zo lastig is om vers te voeren.
Ik heb het nu voor het eerst geprobeerd en eerlijk gezegd valt het reuze mee. In een tent is het misschien iets lastiger dan in een huisje, maar ook daar kom je met een beetje creativiteit een heel eind.
Ik heb een klein beetje vals gespeeld. Omdat ik geen idee had of ik snel botten zou kunnen scoren in Duitsland had ik zelf een stapeltje kleine botjes meegenomen in de koelbox. Het is dat Sam het lekker vindt om een klein botje toe te krijgen (ja ik ben een zeikerd) anders had ik gewoon wat gemalen eierschaal ofzo meegenomen.
We wisten ook niet precies hoe laat we zouden aankomen en of er winkels in de buurt (open) zouden zijn dus ik heb ook een paar maaltijden meegenomen voor de zekerheid voor de eerste dag.
Eenmaal in het huisje bleek er zoals verwacht een vriesvakje te zijn waar normale mensen ijsblokjes en wat waterijsjes in doen.
Tot mijn verbazing paste er ongeveer 10 kilo hondenvoer inclusief botten in!
Achteraf had ik daar best botten kunnen krijgen, maar ik heb nu alleen vlees, vis en organen gekocht. Ja en een paar eieren en wat zuivel.
Om precies te zijn:
Kip - lever, hart, maag, vleugels
Rund - goulash, hals, gehakt
Lam - goulash
Kalkoen - borstfilet
Vis - forel, blikjes
Ik had thuis wat zakjes granen gemengd en met wat zuivel had ik ook daar weer een maaltijd van.
Het is echt heel eenvoudig. Ik heb in 2 weken 2 keer boodschappen (voor Sam tenminste) gedaan. Op een camping in de tent zal dat wat vaker moeten. Desnoods elke dag. Misschien moet je zelfs zo'n klein (2e hands) campingvriezertje aanschaffen.
In ieder geval ... IK heb geen reden kunnen ontdekken om mijn hond een paar dagen per week brokken te laten eten.