Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door tieneke
[quote="Nonique"]
Ik heb deze geitenpoot van ongeveer 2,5 kilo bij Herby vandaan  (op bestelling)  ::) Het bovenste deel heeft Naomi en Axel de rest.
[/quote]
Alle dragende delen van geit,rund/lam/kalf zijn totaal ONGESCHIKT! om aan je hond te geven en zeker niet zonder gevaar!
Hier geef ik zelfs de zeer jonge (3 mnd) dragende kalfsbotten niet,zelfs niet als recreatiebot omdat ik de gebitten van mijn honden nog wat langer in goede conditie wil houden....zijn dus gigantische tandenslopers.
Door Nonique
Hai Tieneke,

Mijn honden breken van nature geen harde botten en weten zelf heel opvallend een selectie te maken. Wel knagen en schrapen ze die helemaal schoon. Dragende botten, alsook grote runderribben en al dergelijke laten zij heel en afgekloofd liggen wat ook te zien is op de foto's.
Ze hebben een natuurlijk vermogen om in te schatten welke botten ze wel breken/eten en welke 'niet'.
Recreatie botten (zoals men ze wel eens noemt), alsook bouten/poten, is een waar kluiffeest voor ze en zijn met name zeer bevleest met spiervlees (het vlees wordt daarvan gegeten, niet het bot).
Ik laat ze dan ook heerlijk kluiven op alle delen vleesbotten waaruit een prooi/dier is opgebouwt.

groetjes,
Monique
Door pallas
Ik snap Tieneke best wel. Zij is waarschijnlijk gewoon bang dat onervaren barfers dit zonder nadenken ook gaan doen. Wat minder fel reageren is echter wel zo fijn :)

Monique, ik vind jouw toppic erg leuk en informatief naar nieuwkomers op BP, vooral blijven doen foto's plaatsen van jouw barfertjes! Maar als je van zeg maar 'het standaard advies" afwijkt in dit toppic, is het misschien wel prettig als je dat er even apart bij meld. :)
Door Lizzy
Zo. En nou vind ik het niet leuk meer.

Dat jullie het over bepaalde vleesbotten die je wel of niet voert of zou moeten voeren wel of niet eens bent: prima. Maar ik vind dat jullie hier erg onvriendelijk tegen elkaar worden en dat accepteer ik niet. We houden het gezellig en we blijven respectvol met elkaar omgaan. Punt.

En het wel of niet voeren van dragende botten : dat heeft helemaal niets te maken met welke methode je hanteert. Dit heeft gewoon te maken met dat de een geen dragende botten voert en de ander er voor kiest dit wel te doen.

Op Barfplaats hebben wij ervoor gekozen om mensen te informeren over de gevaren van harde botten van dragende delen of oudere dieren. Dit kan namelijk schade veroorzaken aan de gebitten van de hond. Bovendien worden ze niet altijd goed verteert. Dus adviseren wij ze niet. Mijn eigen hond heeft een kies finaal naar de knoppen gebeten op een koeienbot. Er zijn hier en daar ook wel ongelukken gebeurd met snoeiharde hele ouwe bokken botten. Wij kiezen er hier voor om op een veilige manier te werk te gaan. Dat zijn de peilers van dit forum.

Wij adviseren verder ook niet maar "gewoon een dotje te doen". Niemand zegt de leden met een rekenmachien of weegschaal aan de gang te moeten gaan, maar op dit forum is het "normaal" dat je weet wat je doet. Of goed kunt gokken. Of anders een rekenmachientje en weegschaaltje hanteert. Heb je daar geen zin in? Ook goed. Maar de peilers van dit forum is niet "een dotje doen". Ik geloof dat dat duidelijk moge zijn.

Maar dat Monique wel dragende botten wenst te voeren, dat is dan haar zaak en hoeft ze niet zo geschoffeert te worden. Andersom is een andere mening ook geen reden om de ander te gaan lopen schofferen. Het over en weer schofferen: wordt gewoon niet geaccepteerd.

Dus, gaarne beschaaft en normaal met elkaar verder discussieren, anders gooi ik dit topic weg. Het andere topic heb ik ook verwijderd (niet weggegooid) want ik wil eens op mijn gemak na kunnen denken wat ik hiermee ga doen.
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 27 aug 2007, 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nonique
En voor vandaag staat op het menu:

Afbeelding

Afbeelding

Dat wordt weer smullen  :D
Laatst gewijzigd door Nonique op di 28 aug 2007, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pallas
[quote="Nonique"]
En voor vandaag staat op het menu:

Afbeelding

Afbeelding

Dat wordt weer smullen  :D
[/quote]

VAndaag voor Nox ook kopvlees en runderknars...zie er weer lekker uit :)
Door Nonique
[quote="Sonja"]
Boefje vraagt of ze mag komen eten  :P.
[/quote]

Kom maar lekker boefie.
Voor boefies hebben wij altijd een plankie vlees extra

:D moe is namelijk helemaal gek van boefies  :D
Door Sonja
[quote="Nonique"]
Kom maar lekker boefie.
Voor boefies hebben wij altijd een plankie vlees extra

:D moe is namelijk helemaal gek van boefies  :D