[quote="Kruimel"]
Hoi Roefus, alweer uitgeslapen?
Mooi dat de molen braaf z'n werk doet! Ja, die Oostblokspullen zijn zo slecht nog niet
Een beetje kots met stukjes bot komt wel eens vaker voor heb ik hier gelezen; mijn barfvarkens doen daar niet aan, veels te gierig

Geen reden tot ongerustheid, komt idd omdat ze bot nog niet zo goed verteren. Dat komt wel.
Roefus is weer van de fitte !!!!!!!!
Heeft er weer een aardige wandeling opzitten........de lange haren van zijn onderbuik...en zijn vuile nate berenpoten drogen nu langzaam op...zodat ik me straks weer even op een 'bewolkt' strand waan.
Gelukkig hebben we bezems, vegers, stofzuiger en dweiltoestanden
Vanochten géén kots, en nu was ik er écht bang voor, want er zaten meer 'krakelingen' tussen dan eergisteren.
Met die botten moet ik nog even met hem 'oefenen'.
Rauw vlees was-ie wel gewend, maar niet zo met botten.
Ik vulde vroeger het rauwe vlees aan met kalk-fosfor supplement, vandaar........
Een bot was meer voor 'de recreatie' , de 'schone tanden' etcetera....was ook geregeld een bullepees, of iets anders.
Daarom heb ik gisteren maar wat met hem geoefend.
Want die kipruggetjes, nekjes.....dat ging allemaal heel makkelijk......
Maar zo'n dikke kippe-dij......legde hij naast zijn bak: 'hoe moet ik DAT nou eigenlijk precies doen?'
Zo vroeg hij aan mij.
Dus pakte ik die poot vast....en toen ging hij er stukjes vanaf trekken en kraken.
Héééél voorzichtig, maar dan TOCH 'krak-krak-smak'.
Ik doe ook voorlopig maar niet teveel 'heel veel nieuws' .....eerst maar dat wat 'makkelijke' spul.
Moet van de week eens kijken voor wat van konijn, of zoiets.....
De kat had er gisteravond wél moeite mee.....ik had de whiskasvoeding ('s avonds) helemaal achterwege gelaten. Had zelfs geen zakje meer in huis.
WEL brokjes.....voor 's ochtends dus.
Maar gisteravond wilde het niet vlotten.....ook niet met dat fijn-gemalen smul.....en Sjorsje mauwde en keek mij maar aan.
Blijkbaar was de kippenpoot (het vlees daarvan met velletje) wél wat 'vetjes' en dus 'raar'.
Heb ik stukje voor stukje geprobeerd.....en dat 'gehakt' uit dat molentje......op mijn hand.
En dan eraf laten likken...het ging 'mondjes-maat' .
Maar vanochtend (tot mijn verbazing!!!!!) was het bakje hélemaal leeg......
Terwijl er nog wat brokjes stonden....daar had hij dus niet meer naar omgekeken vannacht.
Toch weer leuk.
Ach, het moet wat wennen.
En we geven niet te snel op, voor een katje....doet hij het eigenlijk goed (als ik de verhalen zo her en der lees).
Nou, jullie zijn weer een beetje 'bij' met de 'beginnende barfers' van alhier.
Rolletje CB in de vriezer kan handig zijn in geval van nood (soort van ijzeren voorraad zeg maar). Ik moet zeggen dat de noodvoorraad kvv bij mij altijd helemaal bejaard ligt te worden, totdat ik het er maar een keer uithaal en aan de katten voer. Ik trek voor de honden toch altijd de barf tevoorschijn, als ik eens weinig tijd heb eten ze gewoon geen groentemix, krijgen ze niks van, en de barf moet je er ook tijdig uithalen om te ontdooien. En als ik dat inderhaast vergeet hebben ze een niet geplande vastendag

(zie je wel dat ik gemeeeeeen ben 8)
[/quote]