Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Mevroi Kruim
In de vakantie heb ik bij de lokale (dure) Spar Duitse diepvrieshaantjes gekocht voor rond de 2,50 euro. Inclusief nekken en organen. Smullen voor de hondjes!
Door spreeuwtje
ik heb laatst bij de vomar een kippie gehaald.. :)
hoe duur weet ik niet.. de vriezer daar was stuk dus hadden ze het in bovenlader vriezers gekwakt..
ik heb er niet op gelet.. ik wilde graag voor kiek meenemen..
ze heeft er 2x van gegeten.. (die doos wordt dik)  :-X
moet echt gaan oppassen..

eerst keek ze me heel ongelukkig aan..
liep ermee door de tuin..
maar uiteindelijk kwam ze op dreef en baalde ze zichtbaar toen ze de andere helft af moest staan..
eigenlijk nog nooit is ze strak gaan staan als ik bij haar eten kwam..
nu heb ik haar toch maar weggeduwd.. want ze wilde niet ruilen voor een koekje.. :P
Door pallas
[quote="spreeuwtje"]
ik heb laatst bij de vomar een kippie gehaald.. :)
hoe duur weet ik niet.. de vriezer daar was stuk dus hadden ze het in bovenlader vriezers gekwakt..
ik heb er niet op gelet.. ik wilde graag voor kiek meenemen..
ze heeft er 2x van gegeten.. (die doos wordt dik)  :-X
moet echt gaan oppassen..

eerst keek ze me heel ongelukkig aan..
liep ermee door de tuin..
maar uiteindelijk kwam ze op dreef en baalde ze zichtbaar toen ze de andere helft af moest staan..
eigenlijk nog nooit is ze strak gaan staan als ik bij haar eten kwam..
nu heb ik haar toch maar weggeduwd.. want ze wilde niet ruilen voor een koekje.. :P

[/quote]

Je kan die braadkuikens ook wel met een stevige keukenschaar door de midden knippen hoor.
Dan hoef je ook neit met haar te ruilen, geef je haar toch gewoon een half kip ;)
Door spreeuwtje
ja had ook gekund..
ik had alleen mijn blik op die kleine sano gericht.. en kiek stond te springen om eten..
dus ik heb het even makkelijk de tuin in gekwakt.. :shy:

vond kiek niet erg.. :P
Door spreeuwtje
ik wou even zeggen.. dat ik helemaal gelukkig ben!!
ik ben net bij de visboer geweest.. en die had na een hele marktdag.. een zak van zeker een kilo of 3 aan zalmmoten voor me!!
wow.. gratis en voor niks..

2 enorme koppen ertussen..  :-X
kwist niet dat die dingen zo groot waren..
maar kiek heeft geknabbeld op een kop van 650 gram..
ik had niet t hart om hem halverwege af te pakken..  ;D

de katten hebben  ook gehad.. en arme rooie ouwe max staat helemaal te bibberen.. :P
agossie!
Door spreeuwtje
[quote="marga1953"]
Aardig van de visboer zeg,en zalmkoppen er ook nog bij,wat een bofferd ben je ;D
[/quote]
ja top he!!
tis alleen wel zo dat mevrouw de visboer ook een dalmaatje heeft..  ;D
nou vertelde ze dat ze hem ook een vissekop wil gaan geven..
maar toen ik later thuis was dacht ik.. die staat op brokken.. die gaat vast kotsen..  :-X
Door Nynke
[quote="spreeuwtje"]
ja top he!!
tis alleen wel zo dat mevrouw de visboer ook een dalmaatje heeft..   ;D
nou vertelde ze dat ze hem ook een vissekop wil gaan geven..
maar toen ik later thuis was dacht ik.. die staat op brokken.. die gaat vast kotsen..  :-X
[/quote]

Dan is het misschien handig dat je haar de beginnersdocumentatie uit de bieb even overhandigt ??  ;)
Door spreeuwtje
ze wil niet beginnen met barf.. maar wilde haar hondje ook verwennen..
ik kan wel even wat opzoeken idd.. en uitprinten..
is t minste wat ik kan doen voor al die zalm.. en wie weet.. raakt ze ook verslaafd..  ;D
Door Rolien
Ik zit hier nu drie dagen te lezen en de percentages, vleesbotten, kippenkarkassen, grammen en rauwe eieren vliegen me om de oren........ Maar er begint ergens in de verte een lampje te branden geloof ik 8) Er is nog hoop voor mij ........

Ik ben blij dat je dit topic hebt geopent Spreeuwtje.
Laatst gewijzigd door Rolien op do 17 jul 2008, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door spreeuwtje
haha..
handig he? als iemand maar vraagt en vraagt en vraagt enzo..
en nog eens vraagt... en nog eens..
zo heeft een onzekere doos als ik toch nog nut..  8)

sterkte ermee.. :)
Door Mevroi Kruim
[quote="Rolien"]
Ik zit hier nu drie dagen te lezen en de percentages, vleesbotten, kippenkarkassen, grammen en rauwe eieren vliegen me om de oren........ Maar er begint ergens in de verte een lampje te branden geloof ik 8) Er is nog hoop voor mij ........

Ik ben blij dat je dit topic hebt geopent Spreeuwtje.

[/quote]

Joh, komt helemaal goed! Vergelijk het maar met voor jezelf een gezond menu samenstellen aan de hand van de Schijf van 5, in het begin zit je nog enorm te puzzelen maar na verloop van tijd gaat het helemaal vanzelf. En echt, het steekt niet op een grammetje hier of daar, het gaat om het geheel. Dat je niet bv 60% orgaan voert en 10% vleesbot, over langere tijd.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door