Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door pakkie
[quote="Sonja"]
Precies! En dat ze er ook nog bij moeten werken is alleen maar extra gunstig, want des te eerder hebben ze honger en gaan ze overstag.  ;)
Stan was ook niet zo gemakkelijk te overtuigen in het begin. Maar toen hij eenmaal 'om' was vrat hij ook alles ook. Hij heeft het ook best lang volgehouden, maar aangezien hij rustig 2 weken niet eet als de teven loops zijn en daar niet bepaald sloom onder is (was het maar waar  :-X), zag ik die paar dagen niet als een probleem.

Wel leuk trouwens dat je nu een iets minder 'stille genieter' bent. Ik heb je overigens ook nooit als stil ervaren!  ;D
[/quote]

Mijn Boeffies eten altijd, misschien niet als er een loopse teef op een meter afstand staat... hahaha
Ik geef trouwens momenteel drie maaltijden per dag, dat heeft diverse redenen. Is het beter om minder vaak te geven als je Barf voert??? Ik las dat iedereen twee of eenmaal per dag eten geeft.

Ik ga nog een poging wagen. Voor mij hoeven ze niet helemaal op Barf maar twee dagen per week zou niet gek zijn. Nu hebben ze werkelijk niets te knabbelen. Behalve dan mijn schoenen ::)

In het dagelijkse leven ben ik inderdaad niet altijd even stil... hahaha... Dat zal je wel weer ondervinden als je ook naar de interland in België gaat.
Door Sonja
[quote="pakkie"]
Mijn Boeffies eten altijd, misschien niet als er een loopse teef op een meter afstand staat... hahaha
Ik geef trouwens momenteel drie maaltijden per dag, dat heeft diverse redenen. Is het beter om minder vaak te geven als je Barf voert??? Ik las dat iedereen twee of eenmaal per dag eten geeft.

Ik ga nog een poging wagen. Voor mij hoeven ze niet helemaal op Barf maar twee dagen per week zou niet gek zijn. Nu hebben ze werkelijk niets te knabbelen. Behalve dan mijn schoenen ::)

In het dagelijkse leven ben ik inderdaad niet altijd even stil... hahaha... Dat zal je wel weer ondervinden als je ook naar de interland in België gaat.
[/quote]
Hier eet het geboefte 1 x per dag. Komt soms wel eens een snackje of een recreatiebotje tussendoor en op het ogenblik vullen ze hun menu zelf nog wat aan met appels en pruimen uit de tuin.
Wat botwerk is wel lekker voor de tanden, ja. Maar gelukkig gebruiken jouw Boefjes hun tanden ook nog om te bijten en dat houdt tandjes meestal ook wel goed schoon.
Stan heb ik trouwens uiteindelijk aan de botten gekregen door er parmezaanse kaas overheen te strooien  :-[. Misschien moet jij de botjes omwikkelen met ijsbergsla?  ;D

En ja, ik doe ook mee aan de interland, dus zie je op de intraindag!
Door pakkie
Door het bijten in de mouw blijven de tanden op zich wel redelijk schoon, maar de kiezen zien er toch al een beetje minder uit. Shame heeft vaak bloedend tandvlees na het pakwerk, ik hoop eigenlijk door wat meer knaagwerk, dat zijn tandvlees gezonder wordt. Je moet zondag eens voor de gein in Seven's bekkie kijken. In zijn onderkaak zitten toch drie behoorlijk beschadigde snijtandjes. Hij heeft er geen last van, maar ze zijn echt kapot. Waardoor dat komt??? Ik heb werkelijk geen idee.
Maar ik heb nu gemalen spul besteld, misschien dat ze dat willen eten. In principe hebben ze dat nu ookal, toch? En vandaar uit, wil ik het verder uitbreiden, en ja, misschien is het inpakken in ijsbergsla wel een idee. Ze zijn er tenslotte gek op ;D

Maar leuk dat je ook mee doet in België, ga je ook naar Duitsland?
Door Sonja
Stan heeft ook na het bijten vaak wat bloedend tandvlees gehad. Ook vaak na spelen met het balletje. Komt bij hem volgens mij omdat hij als een debiel tekeer gaat en ontieglijk hard bijt. Hard hij op barf net goed last van als op brok en op kvv.

En ja, Duitsland staat ook op de planning!
Door Nonique
[quote="pakkie"]
Door het bijten in de mouw blijven de tanden op zich wel redelijk schoon, maar de kiezen zien er toch al een beetje minder uit. Shame heeft vaak bloedend tandvlees na het pakwerk, ik hoop eigenlijk door wat meer knaagwerk, dat zijn tandvlees gezonder wordt. Je moet zondag eens voor de gein in Seven's bekkie kijken. In zijn onderkaak zitten toch drie behoorlijk beschadigde snijtandjes. Hij heeft er geen last van, maar ze zijn echt kapot. Waardoor dat komt??? Ik heb werkelijk geen idee.
Maar ik heb nu gemalen spul besteld, misschien dat ze dat willen eten. In principe hebben ze dat nu ookal, toch? En vandaar uit, wil ik het verder uitbreiden, en ja, misschien is het inpakken in ijsbergsla wel een idee. Ze zijn er tenslotte gek op ;D

Maar leuk dat je ook mee doet in België, ga je ook naar Duitsland?
[/quote]

Joh Pakkie,

Dan moet je echt eens het runderknars een keer proberen.
Ze verorberen het helemaal en het is een aardig potje knaag en schraap werk.

Mijn vriendin (Jeaniette hiero) heeft 2 herders waarvan 1 al 5 jaar en deze had niet zulke mooie witte tandjes meer. Ook zij is het gaan proberen en het is echt waar 'Chico heeft weer prima witte kiezen en mooi tandvlees'.

En als je start met barfen en ze hebben wat moeite met dat vreemde rauwe vlees, probeer dan te starten met niet al te grote stukken en liefst ook nog iets waar nog wat bloed aan zit ;)   Wat klinkt dit sappig of niet en dat aanbevolen aan die bijt grage donderstralen hahahahhaha  ;D
Laatst gewijzigd door Nonique op do 16 aug 2007, 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pakkie
Ik ben in ieder geval al gestart met groentenmix maken.
Ik heb andijvie, winterwortel, vier teentjes knoflook, pompoen en zonnebloempitten, tomaat en tuinkers in de blender gedaan, samen met wat kippenbouillon, anders viel er niets te pureren. Dat in zakjes gedaan en in de vriezer gelegt. Ze zijn gek op groenten, het kan helpen om het rauwe vlees smakelijker te maken voor ze...
Ze zaten gezellig bij me in de keuken terwijl ik ermee bezig was. Ik heb ze een winterwortel gegeven, dat ging er wel in :)

Het vlees schijnt binnen te zijn bij mijn collega, nu even kijken wanneer ik het kan ophalen.
Door Nonique
Naja, de meningen verschillen toch die van mij is...............

Neeeeeeeeeeeeeeee toch Pakkie, dat doe je mijn bertrupatie fam lid niet aan he :P  ;D  Getver, jakkies, iek, vies, bahhhhh groenten .............. hahahhahha

Morgen meer daarover, ben nu te moe   LOL  :D
Laatst gewijzigd door Nonique op vr 17 aug 2007, 01:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pakkie
[quote="Nonique"]
Naja, de meningen verschillen toch die van mij is...............

Neeeeeeeeeeeeeeee toch Pakkie, dat doe je mijn bertrupatie fam lid niet aan he :P  ;D  Getver, jakkies, iek, vies, bahhhhh groenten .............. hahahhahha

Morgen meer daarover, ben nu te moe   LOL  :D
[/quote]

Wat is er mis met groenten??? Seven vindt het heerlijk. Niet alles trouwens. Aangezien ze ook geen hele kleine stukjes rauw vlees eten, moet je toch wat?
Ik heb het eens geprobeert met kipfilet. Gekookt vréten ze het gewoon. Dus had ik het in hele kleine stukjes van 2 mm bij 2 mm gesneden en het uit de hand aangeboden. Shame liep er gelijk bij weg, terwijl hij als er wat te eten valt Seven aan de kant gooit om er als eerste bij te kunnen. Seven likte, snuffelde en at zowaar twee stukjes met hele lange tanden op, om er daarna ook bij weg te lopen. Daar sta je dan... hahaha.
Maar goed, we zullen zien wie er de langste adem heeft, ik of zij... Zodra het vlees hier binnen is gaan we weer met frisse moed aan de slag.
Door Sonja
Misschien moet je het langzaam opbouwen als ze het gekookt wel willen eten. Dus botloos vlees even koken, maar niet helemaal gaar koken. Dan steeds korter koken zodat ze langzaam aan rauw vlees wennen. Volgende stap is dan vlees met botjes.
Door Nonique
We hebben maar weer eens wat barfshotjes gemaakt
van sloopfirma bouviers  :D

Ons nuftige typete: Spetter Naomi....
uiteraard met haar modderpoten
  ;D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Onze reus: Baron Axel...
ik hou me altijd wel netjes :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Allen knaag, scheur, trek en smulplezier gewenst

de boefkes

link naar Boevenvoer
(geduld, heeft even nodig om te starten)
Laatst gewijzigd door Nonique op di 28 aug 2007, 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door coby.p
geweldig, ik geniet zo, van de foto,s

blijf dat alsjeblieft regelmatig doen

zou graag willen weten, waar jij de geitenbout haalt
ik kan alleen maar aan de ribben komen,
en belle is er gèk op

coby
Door Nonique
Ik heb deze geitenpoot van ongeveer 2,5 kilo bij Herby vandaan  (op bestelling)  ::) Het bovenste deel heeft Naomi en Axel de rest.
Door Nonique
Dit keer wel geen etende boef, maar een vliegende  ;D

Naomi wil zelf der vogeltjes vangen ......
en ligt dan ook zeer vaak lang op de loer bij ons vogelvoederhuisje; trutje is het.

Afbeelding

Net niet.... volgende keer beter LOL  ;D
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door