Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door zzz-dodo-zzz
Ben ik nog een keer,
We hebben net de kippenlevertjes opgehaald,
Deze waren niet bevroren, moet ik ze dan eerst 48 uur invriezen of kan ik ze nu al geven?
En soms lijkt het wel alsof het er 2 zijn, maar dan zitten ze wel aan elkaar vast, zijn dit er nou 1 of 2?
En ik moest voor 500 gram 1,20 betalen, is dat een goede prijs?

(Sorrie voor alle vragen, het zijn er een beetje veel :))
Door zzz-dodo-zzz
[quote="zzz-dodo-zzz"]
Ben ik nog een keer,
We hebben net de kippenlevertjes opgehaald,
Deze waren niet bevroren, moet ik ze dan eerst 48 uur invriezen of kan ik ze nu al geven?
En soms lijkt het wel alsof het er 2 zijn, maar dan zitten ze wel aan elkaar vast, zijn dit er nou 1 of 2?
En ik moest voor 500 gram 1,20 betalen, is dat een goede prijs?

(Sorrie voor alle vragen, het zijn er een beetje veel :))
[/quote]
Door MJoze
Voor zover ik kan beoordelen is €1.20 per pond een redelijke prijs. Als je wilt weten of het goedkoper kan moet je eens op de websites van de grote leveranciers kijken.
Ik heb nog nooit gehoord dat je levertjes eerst in zou moeten vriezen, lijkt me niet nodig.
Een lever bestaat uit 2 kwabben, misschien dat het daarom lijkt alsof er 2 aan elkaar zitten. Het maakt ook eigenlijk niet zoveel uit of het er 1 of 2 zijn want je kunt het beste afwegen hoeveel je er van moet voeren en je kunt ze natuurlijk gewoon doorsnijden.
Groetjes, MJ
Door nienk
ik heb geen verstand van kip. Maar je kan inderdaad het best eerst even uitrekenen hoeveel lever je hond per dag zou moeten eten, en dan dat gewicht houden, ipv aantallen. als het er nou heel dichtbij in de buurt komt dat je 1 of 2 stuks geeft, dan is dat ook ok hoor, zo heel nauw luistert het nou ook weer niet.
Door MJoze
Als je hond 10 kg weegt kun je 50 gram lever en 25 gram nier geven. Dit is maar een richtlijn, maar dan kun je uitrekenen hoeveel je ongeveer mag geven. Wat weegt je hond?
Groetjes, MJ
Door nienk
[quote="zzz-dodo-zzz"]
Hij weegt 7,8 kilo (en hij krijgt rond de 5% van zijn lichaamsgewicht)
[/quote]

maar je geeft grootdeels kvv, toch? als je het echt goed wilt doen, dan moet je de percentage's van je kvv's achterhalen, en dan kan je bekijken hoeveel orgaantjes je er zelf nog bij kan voeren aan gewicht.
Door MJoze
Nienk heeft helemaal gelijk, als je ook KVV voert moet je daar rekening mee houden. Volgens mij is het lastiger om KVV en barf te voeren dan alleen maar barf. Het wordt met KVV erbij nog lastiger te berekenen.  ???
Je kunt ca 40 gram lever geven per week, maar daar zou je dan eigenlijk de lever in de KVV weer van af moeten trekken.
Ik zag dat je een soort dagmenutje gemaakt hebt voor de dag dat je barft. Dat vind ik een goed idee. Als het menu in het begin niet helemaal aan alle regeltjes voldoet is dat niet zo heel erg hoor. Als je probeert om per dag barf `compleet` te voeren (dus met vleesbot, vlees, orgaan en groente in de goede verhoudingen) komt het wel goed.
Misschien kun je eens een weekmenutje maken, dan kunnen we daar naar kijken.
Groetjes, MJ
Door zzz-dodo-zzz
We voeren nu 1x per week BARF en 6x KVV (Haaksbarf).
De dag (en later dagen) dat we BARF doen willen we het per dag compleet hebben,
En af en toe doen we bij de KVV er ook wat bij, bv. wat sperziebonen of kipfilet, maar dat zijn maar erg kleine aantallen.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door