nou.. de katten hebben kunnen meegenieten vandaag hoor.. ???
ik ben langs de visboer geweest.. en heb een plastic tasje met visafval gekregen..

ik was er heel gelukkig mee.. totdat ik erachter kwam dat vissenhuid e.d. net leer is.. ???
dat heb ik nooit beseft!
ik heb kiki een halve schol of schar of wat t ook geweest mocht zijn gegeven..
t was iig een flinke platvis..
ze heeft het deel gehad met de kop en nog een aardig deel ingewanden erin..
eerst gaf ik hem zo.. er lag een stukje ingewanden op de grond.. kiek steeds oppakken en met een vies gezicht weer uitspugen..
nah! lekker dankbaar! dacht ik weer..

dus heb ik hem maar teruggenomen en aan stukken geknipt voor haar.. de kop lukte niet.. maar toen was ze al op dreef..
ik heb de stukken vermengd met haar menu voor vanavond.. alleen heb ik de rundspiervlees eruit gehaald en ook aan de katten gegeven..
ze heeft dus wat orgaan gehad wat ze normaal kreeg.. (te weinig volgens het nieuwe menu) en 2 kippennekjes.. plus die halve vis dus.. met graat, orgaantjes en kop..
ze heeft het voor t grootste deel opgegeten.. met de kop liep ze naar buiten en is ze op mijn parasoldoek gaan liggen..

dat ding is omgewaaid en de voet is nu stuk.. dus die ligt daar te liggen.. ik had hem allang op moeten ruimen.. maar goed..
de katten roken natuurlijk die vis!
dus ik dacht.. goed.. zij krijgen ook lekker!
toen begonnen dingen mis te gaan..

2 van de 6 katten gilde de bende bij elkaar..
ik proberen om die visresten die ik had uitgezocht voor ze aan stukjes te knippen.. 2 van de 6 katten hebben amper nog tanden.. vandaar..
maar dat lukte niet goed.. zelfs met de allesschaar die ik altijd gebruik voor het vlees van kiek ging het moeilijk..
dus toen heb ik de blender er maar bijgepakt..
maar die liep na 1 omwenteling al volledig vast..

toen de hakker maar.. dat is zon ding waar je groenten mee hakt.. die zit aan de mixer zeg maar..
pft.. ook die begaf t..
ondertussen zat ik dus onder de visresten.. werd ik vreselijk nerveus van dat gekrijs van die katten..
ging de telefoon.. en sano had mijn pannen met deksel uit de keukenkastjes gehaald en deed net of hij in t circus borden op een steeltje aan het draaien was.. alleen dan op de grond..
GEK! werd ik..
dus heb ik t gedeelte wat ik al een beetje aan flarden had maar aan de kat gegeven met de minste tanden.. en de rest mocht t uitzoeken..

puntje bij paaltje..
de kat zonder tanden wilde niks.. de kat die het hardste gilde bleef te lang in zijn bakje staren zodat de kat die na hem het hardste gilde alle bakjes in 1 keer leegschrokte.. zodat de rest amper wat gekregen heeft..
nu jij weer..
grinnn..
dus.. laat ik t maar zo zeggen..
ik ben niet in de wieg gelegd voor "butcher"..
mijn hele keuken onder de vis.. (of t stinkt weet ik niet.. want ik zit vol snot)..
mijn kleren onder de vis.. mijn keukengerei onder de vis.. en mijn hoofd zit voor mijn gevoel ook onder de vis..
maar goed..
wie weet gaat t de volgende keer beter..
kiki vond het iig erg lekker..
toen ze eenmaal haar vis ophad.. wilde ze nog meer..
rare doos..