Hoe? Dat is blikvoer zonder calcium? Dat lijkt me sterk.
Maar als het echt zo is, is het logisch dat de ontlasting slap is he.
Ja, barf zonder vleesbot geeft diarree.
Moderator: Lizzy
Janie2 schreef:As we speak.. hadden we hier net voor het eerst weer spuitkak. Hij kon gelijk door naar de douche. Niet relevant voor dit topic, maar normaliter gaf ik hem de afgelopen maanden steeds max een half blikje herrmanns puur geit bij zijn Hills blik tegelijk. Gaf hem vanmorgen eens een maaltijd geheel herrmanns. En dan wordt het wel relevant... kijk je namelijk naar de samenstelling.. dan snap ik ergens wel weer dat er honden zijn die er zo op reageren vanwege het alleen maar “ spiervlees gekookt in eigen sap”.
Dan krijg je vragen als
A: hij kan er niet tegen
B: hij kan er wel tegen maar niet zonder vezels
C: ...
Klopt niet als je kijkt naar BARF, zijn er mensen die rustig eens een hele maaltijd spier en orgaan geven zonder gevolgen? Die zijn er toch? Gaf je dat Nelson wel eens?
Dus mocht je gaan zoeken op brok/blik/vers.. het is een hele zoektocht.
Siberienne geef jij dan hermmanns puur geheel of in combi?
Hope: jij bedoeld nu terra canis? De hypoallergeen wellicht? Bijv struisvogel: https://www.terracanis.co.uk/strauss-mi ... ergen.html
pearlsofpassion schreef:Hoe? Dat is blikvoer zonder calcium? Dat lijkt me sterk.Klopt, zit er niet in. Er staat ook bij dat die blikken altijd gecombineerd moeten worden met complete voeding.
Maar als het echt zo is, is het logisch dat de ontlasting slap is he.
Ja, barf zonder vleesbot geeft diarree.
Hope schreef:De dierenarts belde nog terug.Ja, dat mag. Maar daar moet je niet mee aan de gang blijven natuurlijk.
Mag je een fijn gemalen kvv kort koken? Zeg 1 minuut? Want als dat mag dan komen de geleerden toch uit op kvv, 1 diersoort en dan elimineren.
Lizzy schreef:Ja, dat mag. Maar daar moet je niet mee aan de gang blijven natuurlijk.Dat zou moeten worden afgebouwd in twee weken. Dus steeds iets korter komen om zijn lijf de tijd te geven rustig te wennen aan mogelijke bacteriën.
Hope schreef:En toen ineens stond hij in de huiskamer en liet hij al zijn urine lopen. Hij schrok er zelf van.Ik ga ook voor een blaasontsteking; Brutus heeft dit ook gehad, tot 2x toe. Niets aan te merken, plas laten lopen zo ineens in huis, niet eens aangegeven dat hij moest plassen. En vervolgens zo ontzettend ziek zijn.... De laatste keer was toen in Oostenrijk en die DA was ervan overtuigd dat het niet alleen een blaasontsteking kon zijn omdat hij zo onwijs ziek was...
Wat is dit nu toch weer?!
Hope schreef:Hij heeft een urineweginfectie. Dat komt soms voor wanneer ze maagzuurremmers krijgen. En tja, als er een bijwerking in de bijsluiter staat kan je er natuurlijk donder op zeggen dat Nelson dat krijgt...
We gaan starten met elimineren. Spannend!