Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Hope schreef:Deze brokken zijn geen optie meer. Hij vergaat van de jeuk. Hij is echt allergisch en dat is nou precies niet de bedoeling.

Hij mag vanwege zijn maag nog geen vlees. Hij krijgt nu een andere brok. Ik heb er weinig hoop op maar manlief wilde dit eerst nog proberen.

Ik wil hem zelf toch weer op vers. Maar ik wil dan wel eerst groen licht van de behandelend arts in Eersel om hem iets te geven waar mogelijk bacteriën in zitten. En ik moet op zoek naar iemand die dat goed kan begeleiden. Ik moet Tannetje nog vragen of zij dat kan. Hoe dan ook denk ik dat het veel simpeler zal zijn om hem op vlees te zetten en dan 4 of 5 diersoorten te geven dan een brok uit te zoeken waar altijd al een stuk of 20 ingrediënten in zitten (en waar kan hij dan niet tegen hé? Is het de aardappel, het bindmiddel, het conserveringsmiddel, de zalm of de bietenpulp?)
Als ik weer zou gaan elimineren weet je gewoon: hij kan niet tegen kalkoen. En dan probeer je weer iets anders.
Maar goed, mijn man ziet dat dus echt he-le-maal niet zitten om dat weer te moeten doen. Ik snap dat ook wel, het is ook gewoon veel simpeler om die beker brokken in zijn bak te kiepen en dan tegen de dierenarts te zeggen dat het niet goed gaat en welk merk we nu moeten proberen. Maar uiteindelijk kost ook dat veel tijd en geld.
Is het misschien een idee om Nelson in de tussentijd op dat dierenartsen KVV te zetten, zonder bacteriën?

https://www.rawveterinarydiets.com/

Misschien kun je zelfs ergens al aan de insectenlijn komen of vragen wanneer die komt? Goed, er zitten best spulletjes in waarvan ik denk "wat doet dat in hondenvoer?" maar misschien dat er voer bij zit waar Nelson wel tegen kan?
Door Hope
Ja dat zijn goede suggesties.

Dat kvv daar zitten geen vitaminen meer in (zoals bijvoorbeeld de trover unique proteïne) en dan moet er een supplement bij. Dat is ook even zoeken nog. Maar ik wil ook eigenlijk wel weten wanneer ze denkt dat hij over mag op rauw. Want als dat twee weken is dan is dat prima te overzien. Als dat bijvoorbeeld een half jaar is dan word het wel een beetje anders.
Door pluk
Hope schreef:Ja dat zijn goede suggesties.

Dat kvv daar zitten geen vitaminen meer in (zoals bijvoorbeeld de trover unique proteïne) en dan moet er een supplement bij. Dat is ook even zoeken nog. Maar ik wil ook eigenlijk wel weten wanneer ze denkt dat hij over mag op rauw. Want als dat twee weken is dan is dat prima te overzien. Als dat bijvoorbeeld een half jaar is dan word het wel een beetje anders.
Die nieuwe kvv is compleet en bevat een premix en plantaardige toevoegingen.
De hypoallergeen bevat in ieder geval eend en de hypoallergeen insect vooral aardappel en daarnaast meelwormen en diverse groenten.

Zou mooi zijn als hij weer over kan op rauw op korte termijn.
Door Hope
pluk schreef:Die nieuwe kvv is compleet en bevat een premix en plantaardige toevoegingen.
De hypoallergeen bevat in ieder geval eend en de hypoallergeen insect vooral aardappel en daarnaast meelwormen en diverse groenten.

Zou mooi zijn als hij weer over kan op rauw op korte termijn.
Over welke kvv heb je het?
De unique protection is niet compleet lees ik: Bevat geen enkele toevoeging van vitaminen en mineralen. Gebruik TROVET Balance als aanvullende hypoallergene vitaminen- en mineralenmix (zie gebruiksadviezen).
Enkel toevoeging van olijfolie en zonnebloemolie.

Dat zijn twee lastige dingen. Ik wil hem leeft een hele tijd 1 diersoort geven en daarna weer een hele tijd maar 1 er bij. Hij reageert niet de volgende dag al, hij stapelt ook erg. Dus ik zou het liefst 3 maanden 1 diersoort geven maar dan moet er wel wat bij tegen tekorten.
Nu heeft vroom een supplement waar nog geen enkele hond op heeft gereageerd en wat is geproduceerd op haar verzoek. Dus dat zou ik wel durven proberen.
Maar dan zit ik nog steeds met de olijfolie en ik weet gewoon 80% zeker dat we dat al eens gegeven hebben en dat geen goed idee bleek.

Is er niet gewoon vloeibare voeding voor honden waar ze níet allergisch op zijn? Haha.
Door Siberienne
En blikvoer?

https://www.eko4petz.nl/a-53133573/herr ... escription Zoiets bv?

Ingrediënten: kangoeroe (65% spiervlees, 25% hart, 10% long) in eigen sap gegaard.

Is ook niet compleet, maar met supplement ?

Ik draag nog even aan wat Spot met zijn moeilijke darmen verteert, is natuurlijk niet hetzelfde als Nelson want Spot heeft geen jeuk-allergie.

Hij eet nu Darf vol bites Lam (brokken) maar dat bevat gierst (Ingrediënten: lamsvlees, lamsbot gemalen, lamsorgaan, wortel, appel, krill, kokosolie, brandnetel ,gierst, bio vitaminen en mineralen preparaat.)

Verder dus Hermanns (geit puur en schaap menu met havervlokken) en Trovet konijn en het mineralen supplement van Trovet. Dat gaat allemaal goed.

misschien heb je er wat aan, sterkte met de zoektocht
Door pluk
Hope schreef:
Over welke kvv heb je het?
De unique protection is niet compleet lees ik: Bevat geen enkele toevoeging van vitaminen en mineralen. Gebruik TROVET Balance als aanvullende hypoallergene vitaminen- en mineralenmix (zie gebruiksadviezen).
Enkel toevoeging van olijfolie en zonnebloemolie.

Dat zijn twee lastige dingen. Ik wil hem leeft een hele tijd 1 diersoort geven en daarna weer een hele tijd maar 1 er bij. Hij reageert niet de volgende dag al, hij stapelt ook erg. Dus ik zou het liefst 3 maanden 1 diersoort geven maar dan moet er wel wat bij tegen tekorten.
Nu heeft vroom een supplement waar nog geen enkele hond op heeft gereageerd en wat is geproduceerd op haar verzoek. Dus dat zou ik wel durven proberen.
Maar dan zit ik nog steeds met de olijfolie en ik weet gewoon 80% zeker dat we dat al eens gegeven hebben en dat geen goed idee bleek.

Is er niet gewoon vloeibare voeding voor honden waar ze níet allergisch op zijn? Haha.
Die waar Lizzy naar verwijst: https://www.rawveterinarydiets.com/
Door Hope
pluk schreef:Die waar Lizzy naar verwijst: https://www.rawveterinarydiets.com/
Hiervan zou de insect een optie zijn. In die andere zit eend en dat gaat niet. In de buurt hypoallergene zit rund en of kip en dat gaat ook niet.

Andere optie is vlees en orgaan zelf koken en malen en een supplement geven van calcium en vitaminen/mineralen? Dan heb je misschien de minste toevoegingen.
Door Janie2
Hier lijkt de herrmanns puur ook goed te gaan.
Goede tip van siberienne.

Let ook op, op de consistentie. I dont know why... maar hier gaan oa harde en droge dingen niet zo goed. Onder hard verstaan we dan bijv van die worsten (zoals oa trovet Unique), omdat die worsten kwa consistentie van een harde leverworst zitten die je ook kunt snijden in blokjes als training/beloning. Als natvoer die droge hardheid heeft, gaat dat hier niet goed. Ook niet als ik dat prak (je vorken buigen er van om) en met veel water wordt het me te nat. Veel blikvoer is ook te hard, zo’n stevige prak zit er vaak in blik.
Herrmanns puur is harder dan Terra Canis maar nog voldoende soepel. Wellicht dat bij Nelson dat nog een rol speelt.

Hope, welk multi supplement is dat van Vroom?
Door Hope
Ik ga eens kijken naar dat merk wat jij noemt, Janie. Dank je.

Dat supplement weet ik nog niet. Ik heb het nu nog niet in huis.

Verder gaat die hond echt zó goed! Bizar dat je het ene moment denkt dat een einde in zicht is en het volgende weer "gewoon" over voer zit na te denken.
Door Hope
Janie, welke bedoel jij van dat merk?
Ik krijg zo niets gevonden zonder eischaalpoeder maar met vitaminen. Het is ook rauw toch?
Door Janie2
As we speak.. hadden we hier net voor het eerst weer spuitkak. Hij kon gelijk door naar de douche. Niet relevant voor dit topic, maar normaliter gaf ik hem de afgelopen maanden steeds max een half blikje herrmanns puur geit bij zijn Hills blik tegelijk. Gaf hem vanmorgen eens een maaltijd geheel herrmanns. En dan wordt het wel relevant... kijk je namelijk naar de samenstelling.. dan snap ik ergens wel weer dat er honden zijn die er zo op reageren vanwege het alleen maar “ spiervlees gekookt in eigen sap”.

Dan krijg je vragen als
A: hij kan er niet tegen
B: hij kan er wel tegen maar niet zonder vezels
C: ...

Klopt niet als je kijkt naar BARF, zijn er mensen die rustig eens een hele maaltijd spier en orgaan geven zonder gevolgen? Die zijn er toch? Gaf je dat Nelson wel eens?

Dus mocht je gaan zoeken op brok/blik/vers.. het is een hele zoektocht.

Siberienne geef jij dan hermmanns puur geheel of in combi?

Hope: jij bedoeld nu terra canis? De hypoallergeen wellicht? Bijv struisvogel: https://www.terracanis.co.uk/strauss-mi ... ergen.html
Door pearlsofpassion
Janie2 schreef:As we speak.. hadden we hier net voor het eerst weer spuitkak. Hij kon gelijk door naar de douche. Niet relevant voor dit topic, maar normaliter gaf ik hem de afgelopen maanden steeds max een half blikje herrmanns puur geit bij zijn Hills blik tegelijk. Gaf hem vanmorgen eens een maaltijd geheel herrmanns. En dan wordt het wel relevant... kijk je namelijk naar de samenstelling.. dan snap ik ergens wel weer dat er honden zijn die er zo op reageren vanwege het alleen maar “ spiervlees gekookt in eigen sap”.

Dan krijg je vragen als
A: hij kan er niet tegen
B: hij kan er wel tegen maar niet zonder vezels
C: ...

Klopt niet als je kijkt naar BARF, zijn er mensen die rustig eens een hele maaltijd spier en orgaan geven zonder gevolgen? Die zijn er toch? Gaf je dat Nelson wel eens?

Dus mocht je gaan zoeken op brok/blik/vers.. het is een hele zoektocht.

Siberienne geef jij dan hermmanns puur geheel of in combi?

Hope: jij bedoeld nu terra canis? De hypoallergeen wellicht? Bijv struisvogel: https://www.terracanis.co.uk/strauss-mi ... ergen.html
Je kan dat niet vergelijken.
Zachte poep op blik is wel geweten, maar aangezien in blik nooit bot zit, wordt de calcium daar gewoon toegevoegd. En die zorgt voor de stevigheid van de ontlasting.
Naar de ingrediënten kijken en die tussen rauw en blik vergelijken is dus niet nuttig.
Door Janie2
pearlsofpassion schreef:Je kan dat niet vergelijken.
Zachte poep op blik is wel geweten, maar aangezien in blik nooit bot zit, wordt de calcium daar gewoon toegevoegd. En die zorgt voor de stevigheid van de ontlasting.
Naar de ingrediënten kijken en die tussen rauw en blik vergelijken is dus niet nuttig.
In deze versie is niets toegevoegd, geen calcium.

Een Barf maaltijd zonder vleesbot geeft toch wel eens diarree of zachte ontlasting?
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door