Hoi,
misschien denk je wel: weer een die het weet, maar das niet aan de orde, ik wil je even laten weten hoe ik het doe, ik ben ongeveer net zo lang met barf bezig als jij...
Jake krijgt aardig wat omdat hij in de groei is: zo tussen de 850 en 900 gram eten per dag.
Voor het gemak ga ik uit van 900 gram:
ik voer elke dag 50 % vleesbot. Dat kan zijn: kippennekken, kippenkarkas, konijnkarkas, eendenrug enz. = dus 450 gram. ongeveer.
blijft er 450 gram over.
daarnaast geef ik ongeveer 200 tot 250 gram spiervlees, dat kan zijn: hert, rund, kip, haas, zalm, en 150 - 200 gram orgaan, varierend in hart, maagjes, lever, niertjes, en pens. van diverse dieren, als eend, lam, rund, kip.
óf 350 - 400 gram vleesmix van Herby, en daar zit dan rund, schaap, geit in, en orgaan.
De ene keer is het iets meer van dit, de andere keer iets minder van dat. Ik zorg dat de percentages ongeveer kloppen.
Daarnaast krijgt hij iedere dag iets extra's : fruit, groente, eitje, kwark.
En ik ken dat overvolle gevoel dat je in je hoofd kunt hebben wel. Mijn hersens werken ook zo, eerst weer ruimte creëren, voordat er weer iets nieuws bij kan. Ik merk dat vooral als ik dingen ga vergeten, dan is er weer ruimte te kort op de harde schijf..