Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Angelique
[quote="pink0pink"]
Dat ze te weinig kreeg had ik al begrepen. Maar misschien is er iets mis met onze weegschaal. Want een stukje eend (met bot) van een cm of 5 is daarop al 100 gram. Dus zeker een nieuwe weegschaal kopen. ;)
Maar wanneer ze honger heeft verschilt nogal. Ze wilt altijd meer na een carnibest maaltijd van een half pakje van 250 gram. Een pup van 5 kg moet daarvan 500 gram per dag dus dat moet dan voor een wat meer uitgegroeid hondje toch goed zijn. Na de spiervlees maaltijden wilt ze altijd nog meer.  Haar ouders groeide pas met 10 maanden weer 1kg, en met lengte groeide ze wel door tot 8 maanden. WE hebben namelijk groeitabellen, van de pups en van de ouders.

Het is waarschijnlijk de bedoeling dat ze tussen haar ouders in uitkomt. Qua gewicht, de hoogte loopt gelijk aan die van de moeder (25 cm) Maar de ruglengte is nu iets langer dan vader (Xena 31 cm, haar broer Shailo 40 cm, Haar vader Micky 30cm, moeder Diddle 28 cm) EN verder is Xena superslank, er mag best wat bij. Ik plaats binnenkort een foto. Als ze staat kan je haar ribben net onder de huid voelen. En als ze op haar zij of op haar rug ligt (tijdens aaien ;)) dan zie je de hele ribboog. En ze heeft absoluut GEEN last van haar gewicht. Ze kan keihard rennen, en is heel behendig. Ze gaat zo overal doorheen (wat ook de reden was omdat ze al 3x is weggeglipt toen de voordeur openging)
O en ik was vergeten erbij te vertellen dat die weegschaal waar ze op gewogen is een digitale weegschaal is die volgens de afrondregels afrond naar halve kg. Dus het kan zo zijn dat ze vorige maand 4,2 woog en nu 4,3 weegt (4,2 = 4kg, 4,3=4,5 kg) We zetten haar binnenkort nog even op de weegschaal thuis (ze kan gelukkig zit en blijf ;D)

Hier nog even de gegevens van Xena naast die van haar broertje Shailo

Shailo---------------------------------------------------Xena
geboren om 16.00-----------------------------------Geboren om 21.30 (5,5 uur verschil)
dagen na geboorte te zwak om te eten---------Dagen na geboorte was alles goed
bijgevoerd---------------------------------------------Heeft altijd bij de moeder gedroken
Eerste keren pap zeer goed gegeten------------Moest niets van pap hebben (de pap was een soort brinta pap, zeer veel granen dus)
Oogjes open 4 wken------------------------------Oogjes open 3 wken
klimmen om 5 wken(zelfstandig uit de box)---klimmen 3,5  wken (al een paarkeer eruit geklommen)
Lopen om 4 wken----------------------------------Lopen om 3 wken
Onderzoeken om 5 wken-------------------------Onderzoeken om 4 wken
Brokken gingen er altijd in------------------------Moeilijk broketertje
Krijgt hele leven brokken -------------------------brokjes gegeten tot 12 weken daana kvv. 5 mnden kvv combinatie barf

40 cm lang -------------------------------------------31 cm lang
24 cm hoog-------------------------------------------23 cm hoog
30 cm nek---------------------------------------------27 cm nek
6 kg----------------------------------------------------4,5 kg (dezelfde weegschaal, dezelfde dag, (vader weegt maar 5,5 kg, moeder 4,5 kg)
nouwlijks bespiering--------------------------------goede bespiering
Bak voer altijd gevuld ------------------------------op het oog gevoerd
Geen taille---------------------------------------------nog net geen zandloper figuur

bijna nooit wandelen--------------------------------aantal korte wandelingen per dag, racen door de tuin, aantal x per week naar iets anders (bos, heide)
is 1 van de 7 honden--------------------------------nog de enige hond (misschien later nog 1)
2 katten------------------------------------------------geen katten (wel om het huis heen)

waaks--------------------------------------------------zeer waaks
langzaam rennen------------------------------------snel rennen
slaapt veel---------------------------------------------vrij druk

moet nog alle kiezen en 1 hoektand wisselen--wisselt al een tijdje niet meer

zo als je ziet nogal veel verschil. Maar ik denk dat erg veel aan huisvesting en aan voer en beweging ligt. Xena is veel levendiger en slanker. Maar misschien ook door de slechte start van haar broer. Die woont overigens nog steeds op de plek waar die is geboren.

Misschien helpt dit om een gewicht en groeiperiode vast te stellen

[/quote]

Misschien.....ik heb alleen geen flauw idee wat je bedoelt en wat je met deze opsomming wilt bereiken.

Hier kijken we enkel naar het individu. Wat een broer of zus weegt, eet, doet of laat is van geen enkele manier van invloed op wat en hoeveel ik mijn pup te eten geef. Zo ook de groeischema's van pa en moe, leuk voor de statistieken om erbij te hebben, maar het zegt oliebollenweinig over waar de groeispurten van mijn pup zitten en hoe hoog of hoe laag mijn pup zal blijven. Nestgenoten echt vergelijken doe ik pas als ze volledig uitgegroeid zijn en dan kun je er ook iets zinnigs over zeggen.

Barfplaats wordt gesponsord door