Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door tieneke
Krijg net een mail van ene Maria van Sleuwen met de volgende tekst:het is niet bewezen dat koolhydraten slecht zijn voor de hond ::) ::)
Misschien wilt zij op Bp een reactie plaatsen en niet prive? ;)
Komop Maria, meld je gezellig aan ;)
Door 202Spots
tieneke schreef: Barfplaats is een rauw versvleesforum en geen brokkenforum,er is al zat over brokken gezegd lijkt mij.
Ook op Barfplaats staan verschillende stukjes over brokken en wat er allemaal inzit ;)
Ik had ook al in een van de eerdere reaties gezegd:
Ja,tuurlijk zijn we hier allemaal mee eens dat rauw beter is dan brok, maar wat verwacht je dan wat er gevoerd word wanneer er geen andere keus is?
Dan zeg ik..voer dan 'n betere brok dan Hills!
Ik heb OOK liever dat iedereen rauw voerd, maar nogmaals zeg ik...wanneer het niet anders kan, en voor welke reden dan ook moet er voorlopig of tijdelijk of voor welke reden dan ook 'n brok gevoerd moet worden.....laat het dan in ieder geval een van de betere merken zijn.
Thats all :-*
Door roefus
[quote="Dinah"]
Bedankt Dunja, ben blij dat ik niet alleen ben ;D. 't Is voor ons ook eigenlijk alleen maar een overstap hoor. Eens de zak brokken op is, dan hoop ik dat m'n vriend al overtuigd is (ben ik vrij zeker van). Ik ben nl. niet de enige die onze bengel hier voert, dus moet hij meewillen he. Ik zal het hem uiteraard zo makkelijk mogelijk maken, maar hij moet het wel moeten willen geven natuurlijk.

Maar ik leef op hoop! Nog een halve zak te gaan! En als ik af en toe eens van aan een logé geef (als dat een niet-barfer is), dan raken we er des te sneller vanaf! Of is dat on-ethisch??

Groetjes!
[/quote]

Haha, geloof ook helemaal niet dat je 'alleen' staat.
Als ik eerlijk ben...ik begon bijna direct met kvv (na hier alles gelezen te hebben), maar zat binnen twee weken feitelijk al geheel te barfen.
De carnibest bleef meestal in de vriezer.
TOCH kocht ik nog een zak 'brokken'.
Gewoon, dat idee van 'je weet maar nooit'.
En hier thuis zat ook niet iedereen te springen om kippen aan te snijden 8)

Het was WEL de 'laatste' zak brokken, dat wel.
En ik denk dat ik een goeie helft ervan heb weg gegooid (ik had die bak met deksel nodig om te ontdooiene !!! ;D).

Gewoon 'je eigen weg' volgen, is volgens mij het beste.
Zeker als je het met de beste overtuiging doet.
Door tieneke
[quote="roefus"]
Haha, geloof ook helemaal niet dat je 'alleen' staat.
Als ik eerlijk ben...ik begon bijna direct met kvv (na hier alles gelezen te hebben), maar zat binnen twee weken feitelijk al geheel te barfen.
De carnibest bleef meestal in de vriezer.
TOCH kocht ik nog een zak 'brokken'.
Gewoon, dat idee van 'je weet maar nooit'.
En hier thuis zat ook niet iedereen te springen om kippen aan te snijden 8)

Het was WEL de 'laatste' zak brokken, dat wel.
En ik denk dat ik een goeie helft ervan heb weg gegooid (ik had die bak met deksel nodig om te ontdooiene !!! ;D).

Gewoon 'je eigen weg' volgen, is volgens mij het beste.
Zeker als je het met de beste overtuiging doet.
[/quote]
Roef was wel een heel extreem snel barf-geval ::) ::)
Door roefus
[quote="tieneke"]
Roef was wel een heel extreem snel barf-geval ::) ::)
[/quote]

haha....terwijl ik alleen maar zat te sakkeren...op dat hele barfgedoe ;D
Door Truus
[quote="tieneke"]
Was nog eens een binnenkomer ;) ;D ;D
[/quote]
En eenmaal binnen, ben je gelijk helemaal om ;D. Het sluipt er van lievelee in zullen we maar zeggen ;).
Door tieneke
[quote="Truus"]
En eenmaal binnen, ben je gelijk helemaal om ;D. Het sluipt er van lievelee in zullen we maar zeggen ;).
[/quote]
Jullie ook al? ;D ;D :P
Door roefus
[quote="Truus"]
[/quote]

Sjee...ik had zoiets van 'ik beGIN er niet aan'.
Enn...'nog niet us misSCHíIEN'.
En ondertussen maalde het in mijn hoofd, zat ik percentages uit te rekenen, liep ik stiekem langs de islamiet.
Voreg nb. in de SUPERMARKT of ze kippennekjes hadden, of dat beSTOND ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

En las ik alles van die 'barfers' dan dacht ik: 'jullie zijn niet góed, niel lekker...' haha...enzovoorts......
Maar hier thuis ging het andersOM...!!!
"jullie begrijpen er ook geen ZAK van, verDIEP je eens ergens in, voordat je een méning hebt'.

Ben best wel een beetje sjaggie van dat 'gebarf' in het begin geworden ;D ;D ;D
Door tieneke
[quote="roefus"]
Sjee...ik had zoiets van 'ik beGIN er niet aan'.
Enn...'nog niet us misSCHíIEN'.
En ondertussen maalde het in mijn hoofd, zat ik percentages uit te rekenen, liep ik stiekem langs de islamiet.
Voreg nb. in de SUPERMARKT of ze kippennekjes hadden, of dat beSTOND ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

En las ik alles van die 'barfers' dan dacht ik: 'jullie zijn niet góed, niel lekker...' haha...enzovoorts......
Maar hier thuis ging het andersOM...!!!
"jullie begrijpen er ook geen ZAK van, verDIEP je eens ergens in, voordat je een méning hebt'.

Ben best wel een beetje sjaggie van dat 'gebarf' in het begin geworden ;D ;D ;D
[/quote]
O ??? het is gelukkig aardig bijgetrokken ;D ;D
Door roefus
[quote="tieneke"]
O ??? het is gelukkig aardig bijgetrokken ;D ;D
[/quote]

ben best wel aardig... >:( ;D

Sorry Dinah..van je topic, dat ik er zo doorheen praat.
Maar misschien helpt het ook wel een beetje, om over de beginnersperikelen van anderen te lezen.
(hoop ik maar).
Door Dinah
Da's niet erg zenne, maar je bent van Nederland zeker? Ik merk dat Belgen nogal vaak zich euh... aangevallen? voelen door Nederlanders (wij wonen dicht tegen de grens). Jullie hebben een heel uitgesproken mening, meestal. En dat zijn wij niet gewoon... 'k Kan het wel goed begrijpen hoor, moest ik zo ergens van overtuigd zijn, ik hou m'n mond ook niet!

En verder, goed nieuws! 'k Heb m'n vriend overtuigd om full-time te gaan barfen! Heb me net aan 't rekenen gezet, en morgen beginnen we écht goed aan! Hoi hoi hoi!
Door 202Spots
[quote="Dinah"]
En verder, goed nieuws! 'k Heb m'n vriend overtuigd om full-time te gaan barfen! Heb me net aan 't rekenen gezet, en morgen beginnen we écht goed aan! Hoi hoi hoi!
[/quote]

Geweldig hoor!! 8)
Door Dinah
Oh ja, nog een vraagje: ze is sinds gisteren loops. Dat geeft toch niet, dat we er nu aan beginnen he? Normaal gezien leeft ze voor eten, en probeert ze alles wat onbewaakt is, te stelen. (dat zit in de familie bij haar ;)). Maar nu trok ze gisteren haar neus op voor de vis (was de eerste keer). Ook deze ochtend wou ze niks van vis. Dat hebben we dan maar eventjes geschrapt uit het menu. 'k Heb er ook nog yoghurt aan toegevoegd, die staat nu in het yoghurt-machien te euh... kweken?

Geeft het dat een hond van haar grootte 3 eitjes krijgt op een week? Onze kippen leggen er samen 8 per dag, en we vergaan hier in de eieren. Die beestjes hebben wat schade in te halen, nu de ophokplicht voorbij is!

Groetjes, Lies
Door roefus
Ik neem aan dat dat niets geeft, om nu te beginnen.
En ja...vis...
Niet elke hond vindt dat meteen lekker.
Misschien klein snijden en door wat anders heen?

Drie eitjes per week zijn prima !
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door