Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Bernadette
[quote="Lizzy"]
Ja, runderpens heeft vaak van die randen wit vet er aan zitten en dat zie je eigenlijk nauwlijks bij schapenpens. Ik zou ook zeker voor runderpens gaan. Rauw schapenvet is ook prima.

Weet je wat ik eigenlijk denk? dat ze wat moeite heeft (moet wennen) met de omschakeling van een heel koolhydraatrijk dieet (lees brokken) naar een koolhydraat-arm dieet (lees wat je haar nu geeft)...

Heel veel honden hebben daar last van en vooral de honden die veel energie hebben en dun zijn. Heel veel van dit soort honden vallen zelfs af, in het begin! Meestal trekt dit na verloop van tijd vanzelf wel recht.

Maar bij Brutus heeft dat wel een jaar geduurd! Hij was echt een jaar lang graatmager en zelfs met schapenvet kreeg ik hem niet echt dikker. En ineens, ineens van de een op de andere dag: kwam hij aan en moest ik hem zelfs minder gaan voeren!
[/quote]
Laten we hopen dat het hier ook zo zal gaan... Ik denk het van niet eigenlijk. haar moeder is ook zo graatje mager en we geven nu vanaf januari vers, dus denk niet dat het gaat aanzetten...
Door Mevroi Kruim
Nou, dat Atkins effect (zo noem ik dat maar, met he Atkins dieet eet je immers ook bijna alleen eiwitten en vetten ;D) dat kan dus echt wel maanden aanhouden. Het verschilt per dier, ik kan duidelijk verschillen zien tussen mijn 5 katten, en ook bij de honden. Ik heb echt tijden lang veel gevoerd en toen drong het ineens tot me door dat ze nu wel lekker stevig werden.
Door Doedels
[quote="Bernadette"]
Laten we hopen dat het hier ook zo zal gaan... Ik denk het van niet eigenlijk. haar moeder is ook zo graatje mager en we geven nu vanaf januari vers, dus denk niet dat het gaat aanzetten...
[/quote]Bij een van mijn honden heeft het ook ruim 5 maanden geduurd en toen werd hij ineens dikker en moeten we van 700 naar 450 gr per dag.
Door Bernadette
Laten we het hopen, mevrouw is absoluut nog niets aangekomen. Ze weegt 27.0 kg en zal echt niet in deze veranderen. Vreselijk... Ze krijgt nu weer schapenvet (van de islamiet) erbij... Maar kan ook niet teveel geven anders gaat ze aan de race....
Door pallas
Als ik het goed las was ze in 3 maanden 1 kg aangekomen? Als ze dat zo volhoud (en ik denk dat ze nog wat moet wennen) groeit ze toch lekker gestaag door? Je moet denk ik ook niet te snel willen misschien, over een poosje is ze goed gewend en zal ze ook het schapevet beter verteren.
Door Bernadette
Het lijkt net alsof er nu ook spieren aan het ontwikkelen zijn bij haar. Ze trilt ook een stuk minder met haar poten, alhoewel ik niet weet of dat door het aankomen komt.

Je kan wel makkelijk zeggen: je moet niet zo snel willen, maar ze was echt mager.... Ik heb haar vanaf januari, dus dat is 5 maandjes. Dan is één kilo niet veel...
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door