Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
Verder is mijn menu dus perfect ??? aangezien het 70 keer gelezen is en er nu verder geen kritiek is of opmerkingen.
Door tieneke
[quote="Laura2004"]
Verder is mijn menu dus perfect ??? aangezien het 70 keer gelezen is en er nu verder geen kritiek is of opmerkingen.
[/quote]
Volgens mij wel ;)
Door Laura2004
Dat is mooi, dan hoef ik er verder niks aan te veranderen. Ze hebben vandaag voor het eerst lamsnekken op (staat niet in het menu, maar ik was benieuwd wat ze er van vonden) en ze vonden het heerlijk, Kai heeft het al opgegeten en Sarah is nog steeds bezig, maar ja ze is ook maar een klein hondje.
Door Lizzy
OK, ik heb maar weer eens 'ouderwets' gedaan en de percentages van je menu berekend (ik hoop dat je dat niet vervelend vindt).

Hier is de uitslag:
Totaal geef je 1970 gram vleesbotten, dat is 44% vleesbotten.
Totaal geef je 790 gram vlees, dat is 17,6% vlees.
Totaal geef je 600 gram groente/fruit, dat is 13,4% groente en fruit.
Totaal geef je 600 gram orgaanvlees, dat is 13,4% orgaanvlees.
Totaal geef je 520 gram diversen (tafelrestjes enzo), dat is 11.6% diversen.

Dat ziet er dus gewoon goed uit! Sommige orgaanvlees en botten heb je niet gespecificeerd, maar ik zie hert, konijn, kip, rund, lam, etc. dus de variatie is gewoon heel goed. Ook de groentemix ziet er goed uit. Probeer die ook af en toe wat af te wisselen. En verder kan ik alleen maar zeggen: kijk naar je honden. Je menu ziet er gewoon cool uit. Als je honden het ook goed doen dan kan ik alleen maar zeggen: 'vooral doorgaan' ;D
Door Laura2004
Mooi ik wilde het even van de expert horen! ;)
En het orgaanvlees is hart, pens, kippemaagjes en dat soort dingen. Ze krijgen van mij geen lever.
Door Lizzy
[quote="Laura2004"]
Mooi ik wilde het even van de expert horen! ;)
En het orgaanvlees is hart, pens, kippemaagjes en dat soort dingen. Ze krijgen van mij geen lever.
[/quote]

Geen lever. Wel hartjes en niertjes? Lever bevat namelijk veel vitamine A en ondanks dat de hond uit beta caroteen vitamine A kan maken, is het wel goed om te kijken of je honden zo wel voldoende vitamine A binnen krijgen. Hoewel vitamine A ook in levertraanolie zit. Lever bevat overigens nog meer hoor: vitamine B's, C, E, D en K. Zink, selenium, ijzer. Ze bevatten ook omega 3 en 6 vetzuren. Dus is er een specifieke reden om geen lever te geven?
Door Laura2004
Ze lusten het niet, maar ik zit me te bedenken dat ze wel kippelevertjes krijgen (die lusten ze wel) , maar runderlever of schapelever dat moeten ze niet.
Door Lizzy
Nou als ze kippenlevertjes wel lusten, dan zou je bijv. 1 keer per week ofzo een klein beetje levertjes kunnen geven. Hier moet Pinkel ook geen lever. Ik knip het in kleine stukjes en meng het door de pens/groente. Dan eet ze het wel. Ik merk trouwens wel dat veel honden het niet te eten vinden, lever.... Dat is op zich eigenlijk wel vreemd....
Door Laura2004
Ja, dat vind ik ook vreemd en misschien is dat ook wel een teken dat het niet heel erg nodig is, want Kai is een moeilijke eter die lust ook geen groentes, maar sarah eet echt alles en die hoeft geen lever alleen wel kippelevertjes, dus ik zal dat wel gaan halen op de markt.
Door Laura2004
[quote="tieneke"]
In de eendkarkassen zit ook nog de lever ;)
Kijk of hij deze wel eet.

[/quote]
Ik heb de organen er uit gehaald want ze moesten het helemaal niet en daarna wilden ze het nog steeds niet, dus ik heb ze verder niks gegeven. En vanavond heeft Kai een deel van zijn eend opgegeten, dus daar ben ik wel blij om aangezien hij echt een hele moeilijke eter is. En morgen geef ik hem de rest. Dus ik loop dan twee dagen achter op mijn menu, omdat ik ze maandag eend zou geven maar toen hebben ze lamsnek gehad.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door