Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door nienk
[quote="Sonnee"]
ik denk dat dat meer opgaat voor te veel in 1 keer eten, niet als je te vaak van hetzelfde te eten geeft ?
[/quote]

dat denk ik ook.

gras eten doen sommige (veel?) honden als ze misselijk zijn en het niet lukt om te spugen. honden hebben tot heel diep beheersing over slokdarm en maag, dus kunnen als iets niet helemaal lekker valt dat uitzichzelf uitspugen om het dan nog een keer proberen. net als dat zogende teefjes voedsel opgeven voor hun pups. om te spugen hoeft dus niet altijd gras gegeten te worden.

maar als jij je hond een menu voorzet waar overschotten in zitten, bijvoorbeeld te veel orgaan of te veel vis, dan zal die hond niet het laten staan. 'ja maar baasje, ik heb van de week al te veel lever gehad, dat spuug ik straks wel uit', zo werkt het echt niet.
[quote="Gerardus johannes klene"]
Heeey

Vis kan maximaal 2  x gegeven worden zegt men.
Ik geef het veel meer en heb er geen problemen mee.
Ik wissel wel veel af met vlees, wild en gevogelte ook gewoon stukken vlees.
trouwens als een hond ergens teveel van krijgt dan spuugt ie het uit door middel van gras eten , geloof ik .

Afbeelding
[/quote]

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/article ... 9-0085.pdf
;)

En als je wat rondkijkt op het internet kan je een heleboel gelijkaardige artikels en webpaginas vinden.
Er is dus wel degelijk een reden voor, en dat je nu nog niets merkt, wil helemaal niets zeggen. Tekorten kan je na weken maar ook pas na jaren merken.
En als je leest wat de symptomen zijn van thiamine deficiëntie en waar het op inwerkt, zou ik daar niet op gaan wachten. Eens je het merkt, is het te laat.

Je moet tenslotte maar voeren aan je hond wat je zelf het beste vind, maar andere mensen gaan aanraden meer vis te gaan voeren aan hun hond, zonder dat je weet wat de consequenties kunnen zijn, vind ik wel erg gevaarlijk. Het kan heel slecht aflopen...
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op do 15 dec 2011, 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
nou mijn hond houd eigenlijk helemaal niet zo van vis, dus de keer dat ie haring van all animal eet vind ik meer dan genoeg.

kijk ik ben nog een beginnende barfer dus ik barf alleen in het weekend.
door de weeks krijgt hij een zo'n compleet mogelijk me nu van verschillende merken kvv.
(waaronder all animal, bandit, carnibest en soms naturis of farmfood)

en met de organen (lever, niertjes en hart)heb ik ook nog moeite want die laat meneer gewoon staan!
allles, en nee hij denk niet goh ik heb al een keer lever gehad dus ik hoef niet meer...
hij weigert dat gewoon te eten.

long en maag eet ie dan weer wel...
en pens natuurlijk ook.

dus dat maakt het best lastig.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door