Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Miranda 1
Die vallen natuurlijk ook onder de islamitische slager.
Ik denk dat het vlees daar vandaan duurder is, omdat het vlees voor menselijke consumptie is. Voor mij dus een reden om daar niet te kopen, want mijn honden eten ruim 2 kilo per dag. Dan ga je dat dus echt wel merken.

En islamitische slagers zitten gewoon niet overal. Ik woon vlak bij Utrecht in een grote woonplaats, maar bij ons geen 'buitenlandse' winkel hoor. Alleen in Utrecht zelf. Dus ik denk dat je daarvoor echt in de grotere steden moet zijn.
Door Thea
Ja ze zullen wat duurder zijn hier bv de kippenekken 1 kilo 3,25. Maar ook de maagjes en levertjes ect hebben ze voor die prijs.
Maar hier zitten er 2 in een vrij klein winkelcentrum. Wel sinds een paar maanden 1 van de bekenste :embarassed:
Door Aura
[quote="zzz-dodo-zzz"]
P.s. Ik woon in Groningen
[/quote]
Woon je in Groningen-stad of provincie? In de stad kan je wel genoeg vinden. Op de markt kan je kippennek en -karkas krijgen en ook kwartels enzo. En vis natuurlijk. Volgens mij kan je dat op elke markt wel vinden. In de stad zitten ook verschillende Islamitische slagers. Daar haalde ik meestal kleine beetje orgaan en van die grote kippenbouten, vaak voor 1,50-2,50/kg, maar misschien is dat geen goed beginnersbot.

[quote="zzz-dodo-zzz"]
Vriezer zou ik wel willen, maar mijn moeder niet  :) [/quote]
Ik heb via Marktplaats een opzetvriezertje gekocht. Zo'n klein ding (50x50cm gok ik) met 2 vakken die je op je koelkast kan zetten. Er kan niet superveel in (is soms wel lastig), maar een beetje afhankelijk van wat je koopt, toch wel zo'n 10-13kg. En veel ruimte neemt hij niet in, dus misschien is je moeder daarvoor te porren? Kan je altijd later nog een grotere kopen en die kleine weer op MP zetten.
Caroba bezorgt nu bij een bestelling van 25,- gratis, in het hele land (hoop dat ze dat volhouden). Zo'n kleine hoeveelheid kan zo'n vriezertje net aan.
Door nienk
[quote="mirjansen"]
O, dat is mooi dat zij al vanaf 25 gratis bezorgen.
[/quote]

ter compensatie daarvan zijn ze gemiddeld genomen wel wat duurder geloof ik.
Door Miranda 1
Ik heb nu een grote bestelling bij Lapa gedaan en bij Richards, waardoor mijn vriezer vol zit. En eind vd maand moet ik weer bestellen voor mijn Berner, dus alleen konijn en dat moet bij Lupa. Als ik dan te weinig ruimte heb voor het eten van mijn Golden, dan kan ik wel even bij Caroba een kleine bestelling doen voor mijn Golden. En ik heb nog een voordeel hondenvoer natuurlijk zit om de hoek van mijn werk. Daar heb ik van de week konijnenoren gehaald. Dus voor mij genoeg opties, hihi.
Door zzz-dodo-zzz
We wonen in de stad Groningen,
Op de markt verkopen ze (voor zover ik weet) alleen maar vanaf 5 kilo, en dat is teveel.
Weet jij nog een ander adres in de stad die wel kleine hoeveelheden verkoopt?

Dat wil mijn moeder ook niet, de vriezer zelf maakt haar niet veel uit maar de stroomkosten...
Door WillyP
Ja hoor, volgens mijn kun je makkelijk kipvleugeltjes geven. Let wel even op of hij het goed knaagt, omdat het nog een beginner is. Loeki krijgt met gemak alles van de kip weggeten ( in gedeelten dan wel). Vleugeltjes zijn nog altijd dunner en zachter van bot dan de bouten.
Door smulpaap
Ooh ja als je aan bv parelhoenvleugeltjes kan komen ? Vinden de kleintjes vaak ook erg lekker . En die zijn ook goed bevleesd en qua hardheid erg goed te doen
Door Limpy
[quote="Thea"]
Ja ze zullen wat duurder zijn hier bv de kippenekken 1 kilo 3,25. Maar ook de maagjes en levertjes ect hebben ze voor die prijs.
Maar hier zitten er 2 in een vrij klein winkelcentrum. Wel sinds een paar maanden 1 van de bekenste :embarassed:
[/quote]

Dan heb je een hele dure turk/marokkaan zeg  :o ik betaal voor kippennekken 1,10 de kilo en voor div kippenorganen rond de 2 euri per kilo bij mijn marokkaanse slager (moet ik wel een eind voor fietsen want de nekjes bij de turk om de hoek zijn met 2 euri/kg al duur, organen ±2,40 de kg) zelfs de NL poelier op de markt hier heeft nekjes voor 1 euri de kg.
Door smulpaap
Hier mijn kleintje van 7 kilo  met een kwarteltje , die kan je ook nog weleens krijgen bij bv de poelier en is ook heel geschikt qua hardheid

Afbeelding
Door WillyP
Ik kan kipnekken bij de poelier halen voor € 0,75 per kilo. Maar dan inderdaad wel per 10kg tegelijk. Je zou iemand moeten vinden die met je meedeelt.
Door MJoze
Misschien kun je eens uitrekenen hoeveel geld je kwijt bent aan stroom voor een diepvries en hoeveel geld je kunt besparen door grotere porties in te kopen. Als dat veel scheelt (en dat weet ik eigenlijk wel zeker) kun je je moeder misschien overhalen om een diepvries te kopen.
Succes, MJ
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door