Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Angelique
[quote="henkie"]
de fokkers die ik ken zijn dhr Freddie eleonora  deze man heeft zoals je zelf ook wel weet al 17 jaar ervaring met de cane corso
daarnaast ken ik de Dhr v,d goor  van de goor heeft nu bijna 10 jaar CC
  voor die tijd had meneer van de goor    een kennel met mastino napalitanos wat zoals jij ook weet de zelfde voorouder heeft als de CC
bloedlijn van de heer van de goor is uit de kampioenslijn van gunthar benhur en cheno

deze mensen hebben groote ervaring met dit ras dus als hun mij iets adviseren neem ik dat zonder twijfel over
hun hebben namelijk hun sporen meer dan duidelijk verdient met dit ras
[/quote]

Maar wie heeft er nu 30 jaar ervaring met de CC ???
Door henkie
@ angelieque    mevrouw betaglia heeft bijna 30 jaar ervaring  dat is de eigenaresse van een kennel uit italie waar de heer eleonora toen der tijd de eerste CC van mee naar nederland heeft gehaald maar ja dat weet jij niet denk ik omdat je hoogstwaarschijnlijk  geen CC hebt
Laatst gewijzigd door henkie op do 26 mar 2009, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pallas
[quote="henkie"]
de fokkers die ik ken zijn dhr Freddie eleonora  deze man heeft zoals je zelf ook wel weet al 17 jaar ervaring met de cane corso
daarnaast ken ik de Dhr v,d goor  van de goor heeft nu bijna 10 jaar CC
  voor die tijd had meneer van de goor    een kennel met mastino napalitanos wat zoals jij ook weet de zelfde voorouder heeft als de CC
bloedlijn van de heer van de goor is uit de kampioenslijn van gunthar benhur en cheno

deze mensen hebben groote ervaring met dit ras dus als hun mij iets adviseren neem ik dat zonder twijfel over
hun hebben namelijk hun sporen meer dan duidelijk verdient met dit ras
[/quote]

Hebben ze dan ook al tientallen jaren ervaring met dit ras groot te brengen op rauw/vers?
Ik heb toch stellig de indruk dat we het hier over brok voeren hebben en dan wordt het dus wel een hele scheve vergelijking.
Bovendien vind ik het helemaal niet erg al jij klakkeloos een voer advies wil overnemen omdat deze persoon zoveel ervaring heeft met het fokken, maar om iemand anders advies te geven zal je het toch met wat meer onderbouwing moeten komen...

Ik voor mij blijf liever lekker eigenwijs ;)
Door henkie
@ pallas

ik denk dat ze wel degelijk ervaring hebben met rauw vlees voeren en barfen
als je je een beetje meer verdiept in de mense over wie ik het heb zul je zien dat de heer eleonora ook contact heeft met de heer lotgering
de heer lotgering heeft namelijk ook een kennel met CC die afkomstig zijn geweest van de heer eleonora
de site van de heer lotgering is www.lotgering.nl 
jawel de heer lotgering die hier ook vermeld staat op het forum als scharrelslagerij voor barfprodukten dus welke onderbouwing zoek je nog meer
ik heb het dus duidelijk niet over brokken !!!

by the way heeft u ook molossers als huisdier????
ik heb het puur over molossers
Laatst gewijzigd door henkie op do 26 mar 2009, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pallas
[quote="henkie"]
@ pallas

ik denk dat ze wel degelijk ervaring hebben met rauw vlees voeren en barfen als je je een beetje meer verdiept in de mense over wie ik het heb zul je zien dat de heer eleonora ook contact heeft met de heer lotgering
de heer lotgering heeft namelijk ook een kennel met CC die afkomstig zijn geweest van de heer eleonora
de site van de heer lotgering is www.lotgering.nl 
jawel de heer lotgering die hier ook vermeld staat op het forum als scharrelslagerij voor barfprodukten dus welke onderbouwing zoek je nog meer
ik heb het dus duidelijk niet over brokken !!!

by the way heeft u ook molossers als huisdier????
ik heb het puur over molossers
[/quote]

Maar in deze gaat het toch over wat je denkt, maar wat je weet.
En ik ben me er bewust van dat het alleen over de  grote rassen gaat.
Het gaat mij er meer om dat het altijd gunstig is om je eigen gezonde verstand te gebruiken en zelf er achter te komen waarom je dan geen rund zou moeten voeren. alleen omdat de ander dat zegt is voor mij niet voldoende.
Ik ben dus ook gewoon heel benieuwd welke logica er achter dit advies zit en dan graag in het licht van een barf/rauw menu.
Door Esther11
Ik heb het eens nagevraagd bij andere cc fokkers die barfen en niemand heeft daar ooit van gehoord. En hun pups zijn mooie gezonde volwassen cc geworden dus ik ben en blijf net als Pallas dan maar eigenwijs.
Ik zal het eens aan Fred vragen als ik hem weer op een show zie.
Door Sultan
Zover mij bekend is het voer wat dhr Lotgering verkoopt een KVV. Veelal bestaande uit rund. Ook ik ken Freddie uiteraard, een zeer bekende naam in de CC-wereld. Ken hem niet alleen van naam, maar heb meerdere malen gesprekken met hem gehad. Bij mijn weten voert hij (hoofdzakelijk) brok.
Ik ken meerdere Cane Corso fokkers die hun pups op vers, Barf en KVV laten opgroeien. Al de pups eten ook gewoon rund, als onderdeel van hun menu. Deze pups groeien mooier, gelijkmatiger en met minder problemen op dan de pups op brok...
Door henkie
Afbeelding
15 months and still growing

Afbeelding
15 months and still growing

deze kerel bedankt jullie voor jullie reacties want hij ziet zijn menu weer een beetje groeien vanaf vandaag
nu we zeker weten dat het echt niet schaad
7 jaar voor niks moeite lopen doen om mijn honden geen rund te geven maar ja je bent nooit te oud om iets anders te proberen
Laatst gewijzigd door henkie op di 31 mar 2009, 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door