Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

[quote="Nico K2"]
Mooie vaste ontlasting, vol energie en mooie vacht, denk da het aan het merk brokken ligt .
carocroc van Vobra

Zolang de hond in de groei is wil ik daarmee door blijven gaan (nu net een jaar) en ik vind het ook wel makkelijk :D

Zijn er meer mensen die gecombineerd voeren?
Laat dit dan eff weten en hoe dat bevalt.

Gr. Nico

[/quote]

Wat is je achterliggende gedachten hierachter? (dus buiten dat je het wel makkelijk vindt).
[quote="Nico K2"]
Mooie vaste ontlasting, vol energie en mooie vacht, denk da het aan het merk brokken ligt .
carocroc van Vobra

Zolang de hond in de groei is wil ik daarmee door blijven gaan (nu net een jaar)en ik vind het ook wel makkelijk :D

Zijn er meer mensen die gecombineerd voeren?
Laat dit dan eff weten en hoe dat bevalt.

Gr. Nico

[/quote]

Ik doe liever wat meer moeite om goed voedsel in mijn honden te stoppen.
Brokken valt bij mij onder de categorie bagger, ongeacht wat voor merk.
Omdat we niet willen dat de hond in de groei, niet dat gene krijgt wat ie nodig heeft, geef ik hem nog brokken en dat is 's morgens 300 gr.. 'S avonds krijgt ie een dikke kilo vlees met fijngemalen groentes fruit met macaroni c.q. rijst yoghurt samen zo'n 1.5 kg. Zodra hij zelf aangeeft aan één maaltijd voldoende te hebben ben ik er ook klaar mee en wordt het alleen vers. Dit alles gaat er in alsof z,n leven er vanaf hangt en da is dus ook zo ;)

Gr. Nico
Waarom geef je rijst/macaroni bij  z'n vleesmaal?

Voor zover ik weet [ik kom uit de kattenhoek] hebben honden [en katten] geen enkele behoefte aan koolhydraten ofwel voegen  ze niks toe, dat is voor mij nl. ook al een reden om geen brok te voeren

En waarom denk je dat een opgroeiende hond tekorten zou oplopen bij een goed zelf-samengesteld menu?
Als je zelf de maaltijden samenstelt weet je wat je hond binnen krijgt. Dat weet je nu niet.
Helaas merk je die effecten pas als je hond een paar jaar oud is (maar misschien ook niet).
Maar bedenk dat alles wat je er nu in stopt (goed of niet) er later uitkomt. Brokken is bagger en chemische bende.
Hoe geweldig je hond er uit ook ziet. JE WEET NIET WAT JE JE HOND GEEFT en dat weetje wel als
je zelf samen gaat stellen.
[quote="Nico K2"]
Omdat we niet willen dat de hond in de groei, niet dat gene krijgt wat ie nodig heeft, geef ik hem nog brokken en dat is 's morgens 300 gr.. 'S avonds krijgt ie een dikke kilo vlees met fijngemalen groentes fruit met macaroni c.q. rijst yoghurt samen zo'n 1.5 kg. Zodra hij zelf aangeeft aan één maaltijd voldoende te hebben ben ik er ook klaar mee en wordt het alleen vers. Dit alles gaat er in alsof z,n leven er vanaf hangt en da is dus ook zo ;)

Gr. Nico
[/quote]
Denkje dat je hond met 300 gram brok en 1200 gram aan vlees en andere zaken voldoende Calcium binnenkrijgt, of geef je misschien vleesbot?

[quote="Nico K2"]
[/quote]
Lijkt me niet waarschijnlijk als die 20% van de totale voergift uitmaken.
[quote="Nico K2"]

Gr. Nico
[/quote]

Maar Nico, denk jij nou echt dat je met brokken geeft wat de hond nodig heeft en deze daar niet buiten kan? Ik kan je verzekeren namelijk : dat is niet het geval. Maar goed, kijk ik naar je zelf samengestelde deel: ik mag hopen dat je je hond ook vleesbot geeft? En orgaanvlees? Waarom geef je eigenlijk macaroni en rijst?
Ik denk persoonlijk dat een hond in de groei het juist beter doet met vers samengesteld voer dan met brok,ze groeien regelmatiger en niet ineens in een spurt.

Echt precies weten wat er in brok zit weet je niet.

Macaroni,rijst,brood is allemaal niet nodig,bij mij kregen ze daar jeuk van.
Ik ga ze wel eens korstjes brood en wat rijst maar een hond begon erg te krabbelen nu ze niks meer krijgen wat betreft koolydraten in de vorm van brood ,macaroni enz. krabbelen ze helemaal niet meer.

Ik zou als ik jou was helemaal op vers over gaan,is veel leuker en fijner voor de hond dan een bak met brok neerzetten. :D
mijn honden zijn nu 16 maanden oud en ik ben overgestapt op vers toen ze zo'n maand of 4 waren. Ik vond het eerst wel eng hoor. Zoals heel veel mensen had ook ik de angst om mijn opgroeiende honden tekort te doen. Maar met de geweldige hulp van de mensen hier op het forum heb ik het toch gedaan. Eerst kvv met barf en al vrij snel ben ik helemaal overgestapt op volledig barf. En ze doen het super, komen niets tekort.
Kijken naar wat honden in africa te eten krijgt is helaas geen indicatie wat goed is voor de hond !!, er zijn genoeg honden die het moeten doen met alleen maar Mais pap.... dat is de stapel voeding voor velen mensen dus ook de tafelrestjes.... lijk mij niet dat jij jou hond hier in nederland anno 2008 alleen maar mais pap gaat voeren.  :-\ Bovendien laten wij het niet hebben over hoe het verder gaat in Africa met honden en de kosten van het aanschaf van een hond daar......... niet te vergelijken helaas ;)
[quote="Nico K2"]
Als je ziet wat ie allemaal nog van de straat c.q. platteland weg snaait (Zelfs complete suikerbieten, takken, kauwgom, mest, stenen, modder ) dan houd ik ook m,n hart vast ja.
Dat ik deze brok voer, is niet uit de lucht gegrepen en daarbij komt ook uit de bus dat de combinatie met vers geen problemen hoeft te geven mits er genoeg tijd (8 uur) tussen zit.
Tot nog toe gaat dit prima (de hond betreft een Rhodesian Ridgeback een jaar oud dus nog twee keer voeren) en als je leest wat die honden daar te eten krijgen in Afrika,  geen brokken geen vers gewoon wat er over blijft van de tafel. Ze staan ook bekend als honden met een loden maag, neemt nie weg dat ik niet zomaar klakkeloos bezig ben.  :)

bedankt voor de reactie
Gr. Nico
[/quote]

Hallo Nico
Je hebt gelijk als je zegt dat de leefomstandigheden van honden in Afrika anders zijn dan de honden hier.
Ze worden daar veelal ook gebruikt voor andere doeleinden dan dat wij ze hebben bv als erfhond/waakhond .
Als jij van ons wil horen dat de combinatie brokken met versvlees goed is dan moet ik je teleurstellen.
De meeste mensen die op dit forum zitten voeren volledig vers vlees .
Ik ook met 3 ridgebacks die zullen echt never nooit niet nog 1 brok krijgen.
Er zijn honden die krijgen hun hele leven brokken en mankeren niets okee het zij zo maar of die honden lekker kauwen en genieten van eten dat is een ander verhaal.
Ik vind het prachtig om te zien hoe ze een volledig konijn met vacht en al opeten daar zijn ze echt even mee bezig.
Die bak brokken slobberen ze in 10 seconden naar binnen.
Maar ieder doet het op zijn eigen manier maar verwacht van mij geen positief bericht over brokken  :(

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
[quote="Edelgrijsje"]
Mijn pup ( 5 mnd ) is praktisch geheel met versvoer aan het opgroeien. Dat gaat uitstekend, hij heeft een mooie bespiering en staat kaarsrecht op z`n poten :D
Ik zou niet anders willen en kan dat alleen maar aanbevelen!!
[/quote]
Bij de Nollebakkers is er vanaf de fokster nog nooit 1 brokje naar binnen gegaan...moet je ze eens zien...1 bonk bones en spier  8)
Bokito en Bokita  ;D ;D ;D ;D
je kunt ook eerst beginnen met kvv of een combinatie van kvv compleet en barf. Dan weet je zeker dat je je hond niets te kort doet. en dan kun je je op je eigen tempo inlezen in wat er allemaal wel en niet in een volledig barf menu thuis hoort zodat je je hond niets te kort doet.
[quote="Nico K2"]
Omdat we niet willen dat de hond in de groei, niet dat gene krijgt wat ie nodig heeft, geef ik hem nog brokken en dat is 's morgens 300 gr.. 'S avonds krijgt ie een dikke kilo vlees met fijngemalen groentes fruit met macaroni c.q. rijst yoghurt samen zo'n 1.5 kg. Zodra hij zelf aangeeft aan één maaltijd voldoende te hebben ben ik er ook klaar mee en wordt het alleen vers. Dit alles gaat er in alsof z,n leven er vanaf hangt en da is dus ook zo

Eerlijk gezegd geloof ik dit verhaal niet hoor :-\
Volgens mij is het een manier om de boel hier op te jutten. Maar natuurlijk kan ik er compleet naast zitten.

Gr Elles
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door