[quote="dinnee"]
Ik vind het hardstike goed dat je dit doet.

Ik ken genoeg mensen die het eng/moeilijk vinden op het begin maar die wel graag willen leren. Het geeft een steuntje in de rug als je samen iets kan leren, met iemand er bij die je vertrouwd en die je kan helpen.
Natuurlijk moeten ze het uiteindelijk zelf leren en ik heb er ook vertrouwen in dat dat gebeurd, maar waarom zou je niet iemand vragen om je te helpen? Soms vind ik het jammer
dat mensen die hier komen en nog wat onzeker zijn meteen naar de bieb worden gestuurd met de mededeling 'je moet begrijpen wat je doet'. Dat komt soms over van: zoek het eerst maar zelf uit en als je dan nog vragen hebt praten we wel verder...
Maar... Dat is mijn persoonlijke mening.
[/quote]
Je schrijft anders dit, hierboven. En eerlijk gezegd he.... Waarschijnlijk geheel onbedoeld maar je trapt me daar behoorlijk mee op mijn hart. Met bloed zweet en tranen leggen we nieuwkomers hier dingen uit. Al 5,5 jaar. Dag in dag uit. Maar als mensen binnen komen waaien met "joh, ik heb 10 honden, doe mij even een menu voor alle 10", dan vragen we inderdaad of ze het beginnerstopic hebben gelezen.
Maar goed, ik hoop dat ook jij blijft helpen vragen en problemen en menu's te beantwoorden in de barf categorie. Want het zijn altijd dezelfde mensen daar, die hun ziel en zaligheid erin leggen om nieuwe mensen te begeleiden en te helpen. En dat groepje die-hards: is niet zo groot. De meeste laten zich voorlichten en vertrekken vervolgens. Dus dat groepje die-hards, die al kweet-niet-hoe-lang (sommige al 5,5 jaar) dag in dag uit de nieuwkomers helpen: die verdienen zo'n opmerking gewoon niet. Ga maar zorgvuldig in de barf-categorie kijken, en kijk dan eens goed in welke gevallen mensen naar beginnersdocumenten of bieb-documenten worden verwezen....