Moderator: Lizzy
Desta schreef: Sow ik ben weer aan de rekenarij gegaan....Prima! Ik neem aan dat je vleesbotten tenminste 50% vlees bevatten, toch? (en dus ook 50% bot). Je groente is nu verse groente?
Desta weegt 23 kilo. 2% daarvan is 460 gram per dag, dat is 3220 gram per week. Ik hou nu de volgende percentages aan
50% rauwe botten
20% spiervlees
15% orgaanvlees
15% groenten
Dan krijg je als weekmenu het volgende.... vleessoorten kunnen wijzigen natuurlijkIk vind eerlijk gezegd dat je nog steeds erg veel rund voert. Ik zou zeker nog 1 keer vis doen (zie hieronder) maar ook vlees van lam/geit ofzo gaan geven. Anders wordt het erg eenzijdig.
Maandag Kippenpoten 230
Kopvlees 200
Groenten 80
Knoflook
Dinsdag Parelhoen 230
Pens 120
Groenten 80
1 ei
Woensdag Kippenpoten 230
Kopvlees 200
Groenten 80
knoflook
Donderdag
Parelhoen 230
Nier 120
Groenten 80
1 ei
Vrijdag Kippenpoten 230
Kopvlees 250
Groenten 80
Knoflook
Zaterdag Parelhoen 230
Lever 120
Groenten 80
1 ei
Zondag Kippenpoten 230
Pens 120
Knoflook
Kheb de levertraan eruit gehaald (dit gaat alleen naar de pups). Ik zou eventueel op zondag vis erbij kunnen geven? Is dat een goed idee??
Ik hoop dat ik nu een betere weg in ben geslagen....Ziet er al veel beter uit!
Desta schreef: Ok dus als ik 2 keer kopvlees vervang voor lam of paard zit ik dan ok?? Dat is allemaal spiervlees toch??Ja, dat lijkt me perfect. Runderkopvlees kun je inderdaad vervangen door spiervlees van een ander dier. Dat geldt eigenlijk voor alles. Spiervlees kun je afwisselen, vleesbot kun je mee afwisselen. Als je het onderling maar niet uitwisselt (ik bedoel dus: stel je vervangt je spiervlees steeds door vleesbot, krijgt je hond teveel vleesbot binnen. En stel je vervangt je vleesbot steeds voor spiervlees, krijgt je hond te weinig vleesbot binnen).
Misschien stomme vraag. Ik raak zelf helemaal panisch van graten in mn vlees... stikken honden daar niet in?? Of is dat hetzelfde als bij kip, zolang het maar niet gekookt is??
Die vis... voer ik dat als extra? Of doe ik dat als vervanger. Sorry hoor Lizzy dat ik zo lastig ben. Maar ik vind het heel erg prettig dat je me zoveel helptAls je hele vissen voert, dus met kop, graat en orgaan: hoef je het niet mee te tellen. Als je alleen de kop voert, zou ik het tot vleesbot rekenen. Als je alleen het vlees voert, dan zou ik het tot spiervlees rekenen. Als je af en toe een rauw vissie voert, dus bijv. 2 keer per week 1 sardientje: dan zou ik het gewoon lekker als extraatje geven.Je bent geweldig!