[quote="conleeuw"]
ik ben er van uitgegaan van
50% vleesbot
20% orgaan incl pens
15% spiervlees
10% groenten
5% tafelrestjes en supplementen
Ze weegt ongeveer 10 kilo als ze komt dus behoefte op 3% is dan 300 gr per dag i.e 2100 per week
voorbeeld menu (orgaan mix is hart/lever/nier/milt/pens)
maandag ochtend 75 gram kip nek 15 gr groenten 60 gr orgaan mix
maandag avond 75 gram eend nek 15 gr groenten 45 gr rundvlees 15 gr tafelrestjes snoep
dinsdag ochtend 75 gram kalkoen nek (weet ik nog niet, is maar een klein stukje dan) 15 gram groenten 60 gr orgaan mix
dinsdag avond 75 gram kip karkas 15 gr groenten 45 gr kipgehakt 15 gr tafelrestjes snoep
woensdag ochtend 75 gram kip nek 30 gr groenten 60 gr orgaan 15 gr snoep (whom am i kidding

)
woensdag avond 75 gram vis (moet nog uitvogelen welke) 45 gr rund? of vis? mischien te veel vis dan
donderdag ochtend 75 gram eend nek 15 gr groenten 45 gr eend of rund 15 gr tafelrestjes
donderdag avond 75 gram parelhoen karkas 15 gr groenten 60 gr orgaan
vrijdag ochtend 150 gram lams rib 30 gram groenten 15 gr tafelrestjes
vrijdag avond 60 gr orgaan 45 gr lamsvlees
zaterdag ochtend 75 gram vis 45 gr kipvlees 15 gr tafelrestjes
zaterdag avond 75 gram kip nek 30 gram groenten 60 gr orgaan
zondag ochtend 150 gram konijn of haas? (?mischien nog niet meteen)30 gram groenten 45 gr kipvlees 15 gr tafelrestjes
zondag avond 30 gram groenten 60 gram orgaan
zo schrijf ik het op, maar dit is natuurlijk maar een min of meer verhaal, wellicht ontdek ik dat ze nog geen lamsribben kan wegwerken of juist wel, of dat een kalkoen nek nog niet te doen is of of .... wat ik wel wil pogen is om als er kip gevoerd wordt om de orgaan zoveel mogelijk ook van kip te doen en bij lam ook orgaan van lam, lijk mij handig. Ze is al rauw gewend hoewel ze ook brokken krijgen. Groentenmix ben ik helemaal van plan om te geven, zo ongeveer een eetlepel per maaltijd om mee te beginnen, tja, verder weet ik het ook niet, het wordt wel heelwat meet , weeg en paswerk. Graag commentaar. Dan kan ik straks al aan de slag met zakjes maken voor XXXXX

[/quote] heey connie fefelicteerd met je puppenkind,geweldig!.hoe heet ze eigenlijk!!