Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door conleeuw
[quote="kira"]
oh wat leuk, je kunt de dagen aftellen dus. Ben benieuwd hoe het gaat tussen haar en de honden uit je onderschrift. Zijn Deerhound gemiddeld genomen kleine eters?
[/quote]ze zijn er om bekend dat ze moeilijke eters kunnen zijn, ik heb begrepen van de kenners dat het erg scheelt als je een andere deerhound er naast zet om te eten :D dus als het goed is is de probleem straks helemaal opgelost ;)
Door conleeuw
[quote="dinnee"]
Oh wat spannend! Mijn pupje komt ook dit weekend, dus ik leef helemaal met je mee! :D
[/quote]oh gaaf, wat voor pup is die van jou ?  :-[ ik weet niet of het ergens heeft gestaan  ;)
Door dinnee
Australian Kelpie! Heeft wel een paar keer hier ergens gestaan, maar niet overduidelijk. :) Zijn naam is Coda. We mochten hem vandaag uitzoeken bij de fokster, dus ik ben helemaal verlieft op het kleine mannetje. Is het al zaterdag? ;)
Door conleeuw
[quote="dinnee"]
Australian Kelpie! Heeft wel een paar keer hier ergens gestaan, maar niet overduidelijk. :) Zijn naam is Coda. We mochten hem vandaag uitzoeken bij de fokster, dus ik ben helemaal verlieft op het kleine mannetje. Is het al zaterdag? ;)
[/quote]gaaffff, ik ken ze van het werken met schapen, ga jij ook met hem werken? Vrienden van ons hadden alleen kelpies, ze zeiden de verschil achter de schapen tussen een border en kelpie is. Als je Down zeg, gaat de border meteen liggen en vraag.... ok, wat kan ik nu voor je doen, de kelpie daartegenover bedenkt eerst of het echt nodig is om te gaan liggen ;D
Door dinnee
Ja, dat klopt wel een beetje over de kelpie, haha! Ik denk ook dat het voor een groot gedeelte aan de opvoeding ligt. Ik ken namelijk ook een aantal kelpies die het bij obedience beter doen dan de boder collies die in de zelfde klasse mee trainen. :)

Nog 1 nachtje slapen... Dan mogen we ze ophalen! :D
Door robbiekomvoor
[quote="conleeuw"]
ik ben er van uitgegaan van

50% vleesbot
20% orgaan incl pens
15% spiervlees
10% groenten
5% tafelrestjes en supplementen

Ze weegt ongeveer 10 kilo als ze komt dus behoefte op 3% is dan 300 gr per dag i.e 2100 per week

voorbeeld menu (orgaan mix is hart/lever/nier/milt/pens)

maandag ochtend 75 gram kip nek 15 gr groenten 60 gr orgaan mix
maandag avond 75 gram eend nek 15 gr groenten 45 gr rundvlees 15 gr tafelrestjes snoep

dinsdag ochtend 75 gram kalkoen nek (weet ik nog niet, is maar een klein stukje dan) 15 gram groenten 60 gr orgaan mix
dinsdag avond 75 gram kip karkas 15 gr groenten 45 gr kipgehakt 15 gr tafelrestjes snoep

woensdag ochtend 75 gram kip nek 30 gr groenten 60 gr orgaan 15 gr snoep (whom am i kidding :P ;D)
woensdag avond 75 gram vis (moet nog uitvogelen welke) 45 gr rund? of vis? mischien te veel vis dan

donderdag ochtend 75 gram eend nek 15 gr groenten 45 gr eend of rund 15 gr tafelrestjes
donderdag avond 75 gram parelhoen karkas 15 gr groenten 60 gr orgaan

vrijdag ochtend 150 gram lams rib 30 gram groenten 15 gr tafelrestjes
vrijdag avond  60 gr orgaan 45 gr lamsvlees

zaterdag ochtend 75 gram vis 45 gr kipvlees 15 gr tafelrestjes
zaterdag avond 75 gram kip nek 30 gram groenten 60 gr orgaan

zondag ochtend 150 gram konijn of haas?  (?mischien nog niet meteen)30 gram groenten 45 gr kipvlees 15 gr tafelrestjes
zondag avond 30 gram groenten 60 gram orgaan

zo schrijf ik het op, maar dit is natuurlijk maar een min of meer verhaal, wellicht ontdek ik dat ze nog geen lamsribben kan wegwerken of juist wel, of dat een kalkoen nek nog niet te doen is of of .... wat ik wel wil pogen is om als er kip gevoerd wordt om de orgaan zoveel mogelijk ook van kip te doen en bij lam ook orgaan van lam, lijk mij handig. Ze is al rauw gewend hoewel ze ook brokken krijgen. Groentenmix ben ik helemaal van plan om te geven, zo ongeveer een eetlepel per maaltijd om mee te beginnen, tja, verder weet ik het ook niet, het wordt wel heelwat meet , weeg en paswerk. Graag commentaar. Dan kan ik straks al aan de slag met zakjes maken voor XXXXX ;D
[/quote]                                                                        heey connie fefelicteerd met je puppenkind,geweldig!.hoe heet ze eigenlijk!!
Door conleeuw
[quote="robbiekomvoor"]
                                                                        heey connie fefelicteerd met je puppenkind,geweldig!.hoe heet ze eigenlijk!!
[/quote]ze heet Blues.... en is erg leuk ;)
Door Brecht
hoe gaat het met het eten met de kleine grote Blues? Helpt die andere Deerhound ernaast of is het niet nodig  ;)
Door conleeuw
nou we bouwen langzaam maar zeker de barf elementen er in, ze heeft gisteren kippennekken gegeten, ging goed, ook alle varianten van gemalen vlees gaat er in, pens lust ze, rund gaat ook lekker. Als ze maar goed blijft eten en gewicht blijft aankomen en energie genoeg houdt, dat zit voorlopig nog goed.  ;)
Door Charlie Angel
[quote="conleeuw"]
nou we bouwen langzaam maar zeker de barf elementen er in, ze heeft gisteren kippennekken gegeten, ging goed, ook alle varianten van gemalen vlees gaat er in, pens lust ze, rund gaat ook lekker. Als ze maar goed blijft eten en gewicht blijft aankomen en energie genoeg houdt, dat zit voorlopig nog goed.  ;)
[/quote]

Fijn dat ze tot nu toe alles lekker eet.
Gaat helemaal goed. :-*
Door dinnee
Wat leuk dat het zo goed gaat! Toch altijd super fijn als je pupje weer wat bij geleerd heeft. Hoeveel weegt hij op dit moment?

Ik ben ook zo blij dat het met Coda goed gaat! Hij heeft al kippenvleugeltjes op en vanmiddag mag hij een eendennek proberen. Echt, het lijkt alsof hij zijn hele leven al gebarft heeft. Hij eet zo netjes en zorgvuldig, dat het echt leuk is om naar te kijken. Zelfs de lever en kippenhartjes at hij met smaak op. Zo leuk!
Door conleeuw
gister vis geprobeerd, dat wilden ze niet, ik zal wel proberen om weer wat zalmmix te scoren, dat gaat wellicht beter. Ook wilden ze niet kippennekken of karkassen pakken, ik heb toen maar wat compleet gegeven at ze wel  ;) tja, je moet wat :)
Door conleeuw
hahahaha, 300 gram per dag  :P nou meer iets van 300 gram per maaltijd, ze vreet als een dijker, ik las op de puppy voorlichting die van de fokker meekwam dat ze savonds 300g gram vlees at.... maar ze heb vanmorgen ongeveer 300 gram vlees gehad, vanmiddag ongeveer 200 gram kvv, nu net twee eieren en 200 gram kvv, vanavond krijg ze nog eens kipkarkassen, wedden dat ze ook dat opeet.... ongeloofelijk, volgens mij eet ze in totaal per dag meer dan Jazz  :o
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door